نماد سایت نقش اقتصاد آنلاین

اهمیت بازارهای نوظهور در اقتصاد جهانی

پریسا حاجی محمدی:  جهانی شدن فرآیندی را توصیف می‌کند که طی آن اقتصادها، جوامع و فرهنگ‌های ملی و منطقه‌ای از طریق شبکه جهانی تجارت، ارتباطات، مهاجرت و حمل و نقل یکپارچه شده‌اند. این تحولات منجر به ظهور اقتصاد جهانی شد. با توجه به اقتصاد جهانی و جهانی شدن، اقتصادهای داخلی منسجم شده‌اند که این امر منجر به بهبود عملکرد آنها شده است. تجارت بین‌الملل به عنوان تأثیر جهانی شدن بر تجارت در نظر گرفته می‌شود و به مبادله کالاها و خدمات بین کشورهای مختلف اشاره دارد. این امر همچنین به کشورها کمک کرده است تا در محصولاتی که در آنها مزیت نسبی دارند تخصص پیدا کنند. بطور کلی ورود به بازارهای بین المللی برای کالا و خدماتی که شرکت‌ها ارائه می‌کنند اهمیت بسزایی دارد و ما می‌توانیم اهمیت اقتصاد جهانی را با نگاه کردن به روابط بازارهای نوظهور درک کنیم. برای ورود در عرصه بین المللی بازار معاملات خود را درک کنید. در حالی که تحقیقات و کتاب‌ها و قوانین نوشته شده زیادی وجود دارد که می‌تواند مفید باشد، با این حال در برخی از بازارها، عدم درک قوانین محلی می‌تواند پرهزینه باشد. بنابراین دریافت مشاوره از بانک، اتاق بازرگانی یا حسابدار و مدیران سرمایه گذاری و مالی شما برای ورود به بازارهای جدید و بین المللی بسیار ارزشمند خواهد بود. نمایشگاه‌های تجاری هم می‌توانند نقطه شروع خوبی برای این کار باشند.

یک قدم برای پیشبرد کار در کلاس جهانی این است که به کل چرخه تجارت خود فکر کنید زیرا ممکن است فرصت‌هایی برای ساده کردن چرخه تجارت شما وجود داشته باشد و به شما کمک کند تا گزینه‌های خود را بررسی کرده و تجارت خود را روان‌تر کنید. همچنین مهم این است که یک چرخه تجارت پایدار بسازید. نمونه‌هایی از مشتریان بانک‌های تجاری و شرکت‌های میانی که از سوی خریداران/ تامین‌کنندگان بزرگ و در برخی موارد از زنجیره تأمین خارج شده‌اند را همه ما دیده‌ایم. به این ترتیب، بازنگری چرخه تجاری پایدار بسیار سودمند است زیرا می‌تواند به تقویت تأثیر مثبت بر شهرت و اعتبار برند شرکت کمک کند. همچنین ارائه انعطاف پذیری بیشتر در برابر اختلالات بازار می‌تواند به شما کمک کند تا به مجموعه متنوع‌تری از سرمایه گذاران دسترسی داشته باشید. همچنین مدل‌های مختلف را بررسی کنید. برای تجارت جهانی مجبور نیستید یک دفتر بزرگ یا یک انبار بزرگ یا زیرساخت‌های بزرگ داشته باشید، فقط یک محصول یا خدماتی که دیگران می‌خواهند، کافی است زیرا تعداد فزاینده‌ای از مشتریان در حال ایجاد روابط با شرکت‌های ثالث انبارداری یا ارائه‌دهندگان تدارکات هستند و اساساً با چند همکار، کار می‌کنند و کسب‌وکار خود را از طریق یک فرآیند کارآمد رشد می‌دهند و چه بسیار کارها که از دور مدیریت می‌گردند. بعلاوه مراقب قوانین باشید قوانین تغییر می‌کنند. اما کار با مشاوران مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر درست قرار بگیرید. بنابراین حواستان باشد که آنها چگونه بر تجارت شما تأثیر می‌گذارند و آیا می‌توانید برای رسیدگی به آنها با بازار بین المللی انتخاب شده‌تان سازگار شوید زیرا بطور کلی سیاست‌ها و استانداردها تأثیرگذارند، بویژه در رابطه با اینکه چگونه بر کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد. بسیاری از کسب‌وکارها می‌دانند چرا و چگونه قوانین تغییر می‌کنند اما گاهی اوقات زملن زیادی را از دست می‌دهند که متعاقباً می‌تواند باعث فشار غیر ضروری شده و یا در برخی موارد شامل جریمه‌های سنگین شود.از تجارت بین المللی حمایت کنید؛ ناخودآگاه برخورد کرده‌ایم که تعدادی از کسب‌وکارها از وسعت و گسترش اجتناب می‌کنند زیرا فکر می‌کنند صادرات گیج‌کننده و زمان‌بر است، بنابراین در مسیر خود باقی می‌مانند و این مایه شرمساری است زیرا پتانسیل رشد بسیار زیادی برایشان وجود دارد. چالش‌هایی که ممکن است فکر کنید طاقت‌فرسا هستند را می‌توان به راحتی با حمایت سازمان‌های همکار که قبلاً این مسیر را رفته‌اند مدیریت کرد. بنابراین فرصت تقویت یا رشد کسب و کار خود را از دست ندهید. ایجاد یک طرح صادراتی نیز یک نکته اساسی است. بازارهای با پتانسیل بالا را برای محصولات خود شناسایی کنید، به درس‌های آنلاین رایگان دسترسی داشته باشید تا دانش خود را در زمینه فروش در سطح بین المللی افزایش دهید. جستجو و درخواست برای فرصت‌های صادرات را با تجارت الکترونیک و پشتیبانی فروش آنلاین بین المللی بررسی کنید و گزینه‌های مالی و بیمه‌ای و گمرکی را نیز در نظر داشته باشید.

دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA

خروج از نسخه موبایل