• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۷:۳۱
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا تا ۲ ماه دیگر/ افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت ناوگان ریلی

۲۹ تیر ۱۴۰۴
در آخرین اخبار, اسلایدر اصلی, اقتصادی
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا تا دو ماه آینده خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت صندلی‌های ناوگان ریلی کشور ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، جبارعلی ذاکری – معاون وزیر راه و شهرسازی – در آیین سرمایه‌گذاری در ناوگان ریلی اظهار کرد: قطار تهران – وان پس از پنج سال وقفه چندی پیش آغاز به کار کرد و طی دو ماه آینده نیز قطار تهران – آنکارا را فعال خواهیم کرد. همچنین راه اندازی قطار تهران – هرات نیز در دستور کار است.

وی افزود: راه‌اندازی قطارها برای سفر به شهرهای مرو و دوشنبه نیز آغاز شده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین از افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت صندلی‌های ناوگان ریلی کشور خبر داد و گفت: ۳۰۰ دستگاه واگن مسافری امسال در قالب حمایت‌های دولتی وارد می‌شود.  سرمایه گذاری قبلی که ورود ۶۰۰ دستگاه واگن باری بود هم اکنون بخشی از آن به ثمر رسیده و ۱۰۰ دستگاه از آن ۶۰۰ دستگاه وارد شبکه ریلی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با وارد شدن ماهیانه ۴۰ تا ۵۰ واگن باری این ظرفیت تکمیل شود و به ۶۰۰ دستگاه واگن باری برسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن در خصوص واگن مسافری و سرمایه گذاری که با طرف چینی در حال انجام است، اعلام کرد: مسائل مالی قرارداد ایران با چین در خصوص واگن مسافری انجام شده و به زودی مرحله تولید شروع خواهد شد.

به گفته ذاکری، ۱۰۰ دستگاه واگن باری در ترانزیت بار سوخت هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ذاکری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به امضای  دو تفاهم‌نامه با شرکت‌های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با این تفاهم‌نامه‌ها ۲۶۷ واگن جدید با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۸.۹ هزار میلیارد تومانی به شبکه ریلی اضافه خواهد شد که ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور را حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد داد.

وی همچنین به سرمایه‌گذاری های قبلی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ دستگاه واگن باری از ۶۰۰ دستگاه واگن که قرار بود اضافه شود وارد شبکه ریلی شده است. این ۱۰۰ دستگاه واگن باری در ترانزیت بار سوخت هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل راه آهن گفت: در بخش واگن‌های مسافری نیز قرارداد با طرف چینی منعقد شده و مسائل مالی و فنی آنها حل شده است.

به گفته وی، امیدواریم ماهانه بین ۴۰ تا ۵۰ دستگاه واگن بتوان وارد شبکه ریلی شود.

مدیرعامل راه آهن اضافه کرد: به دنبال این هستیم که در حوزه بار به ظرفیت پیش بینی شده طی برنامه مدون برسیم. بخش مسافری نیز ویترین راه‌آهن است و باید اقتصاد بخش مسافری را برای سرمایه‌گذاران جذاب کنیم.

وی با بیان اینکه با عدم تناسب توسعه خطوط ریلی با توسعه ناوگان مواجه هستیم، اظهار کرد: اعتبارات دولتی برای توسعه خطوط داریم و همه ساله به طور متوسط ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر شبکه ریلی اضافه می شود ولی از اعتبارات دولتی برای توسعه ناوگان لحاظ نمی شود و مجبوریم برای اینکه قطاری را در خط جدید قرار دهیم از خط موجود قطار را کم کنیم. به همین جهت نیازمند اعتبارات دولت هستیم تا توسعه خطوط و ناوگان همزمان صورت گیرد.

ذاکری ادامه داد: تصدی گری در برنامه راه‌آهن نیست. کماکان بخش خصوصی را در توسعه ناوگان دنبال می‌کنیم که بتوانند نیازها جامعه را تامین کنیم.

وی همچنین گفت: سیاست حداکثر سازی مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیازمند فراهم کردن بستر لازم از طرف دولت است. امسال مصوبه خاصی گرفتیم که ۳۰۰ دستگاه ناوگان مسافری را از واردات و تولید داخل به شبکه ریلی کشور در قالب حمایت ‌های دولتی  اضافه کنیم.

مدیرعامل راه آهن بیان کرد: افزایش بهره وری از طریق اصلاح نظام نگهداری و تعمیر و همچنین راه‌اندازی قطار کامل مسافری نیز در دستور کار داریم.

وی افزود: حدود ۱۵ درصد ظرفیت شبکه ریلی کشور را نسبت به سال قبل افزایش دادیم. در مسیرهایی که منتهی به کرمانشاه، اهواز و خرمشهر است قطارهای فوق العاده‌ قرار دادیم. همچنین امسال برای اولین بار با توجه به اینکه تا مرز شلمچه ایستگاه جدیدی در حال ساخت است درست تا نقطه مرزی، مسافران را خواهیم برد. به صورت شبانه روزی مسیر خرمشهر به شلمچه فعال خواهد شد. سرعت این محور را به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رساندیم  که بتوانیم با ایجاد ظرفیت جدید از  تراکم زائران در خرمشهر پیشگیری کنیم.

ذاکری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری این دومین نشستی است که در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه ناوگان ریلی کشور برگزار می شود. اثرات نشست قبلی را مشاهده کردیم و ۱۰۰ دستگاه واگن باری از ۶۰۰ دستگاه واگن که قرار بود اضافه شود به شبکه ریلی اضافه شده است.

وی افزود: ۱۰۰ دستگاه واگن مخزن دار وارد شبکه ریلی کشور شده است و در ترانزیت بارهای نفتی از اقلیم کردستان به سمت افغانستان استفاده می‌شود. امیدواریم هر ماه حدود ۴۰ تا ۵۰ واگن به شبکه ریلی اضافه شود.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: امروز هم با دو شرکت بزرگ حمل و نقلی مسافری کشور بازسازی و ورود ناوگان جدید به شبکه که مجموعاً حدود ۲۶۷ واگن با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۸.۹ همت را شامل می‌شود تفاهم‌نامه امضا کردیم.

وی بیان کرد: البته ضمیمه این تفاهم‌نامه قراردادهایی است که این سرمایه‌گذاران با شرکت‌های تولیدی در کشور بسته بودند و امیدوارم که در طول دو سال بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و از نتایج اقدامات آنها در جهت ارتقای سطح خدمات مسافری و افزایش ظرفیت در شبکه استفاده کنیم.

ذاکری افزود:‌ دو خط و یک سکوی ایستگاه جدید آماده بهره‌برداری خواهد بود. امیدواریم از هفتم مرداد ماه تا  نقطه صفر مرزی مسافران منتقل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص آخرین وضعیت راه‌آهن شلمچه – بصره نیز گفت: مین‌روبی‌ها مسیر شلمچه – بصره به طور کامل به اتمام رسیده است. احداث پل هم در حال در حال انجام است. پیمانکار اسپانیایی تقاضا کرده عرض مین‌روبی را از ۶۰ متر به ۲۰۰ متر افزایش دهد که راه آهن عراق نهایتاً  پذیرفتند که با هزینه خودشان قرارداد را با شرکت ایرانی منعقد کنند. این قرارداد منعقد شده و در حال اجرای آن هستند.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه راه آهن و دولت عراق  به دنبال رفع مشکلات و موانع هستند، گفت: امیدوارم که مشکلی ایجاد نشود و شرکت اسپانیایی هم هرچه سریع‌تر زیرسازی مسیر ۳۴ کیلومتری را آغاز کند.

وی در پاسخ به این سوال که شلمچه بصره چه زمانی به اتمام می‌رسد؟ گفت: تعهدات ما براساس وعده‌های داده شده تا پایان سال خواهد بود که تقریبا مشکلات مالی آن حل شده  و اگر بحث انتقال ارز هم حل شود به تعهدات خود در موعد مقرر خواهیم رسید. اصل پروژه سه سالی از طرف راه‌آهن عراق به طول خواهد انجامید.

مطلب قبلی

تهران در بدترین وضعیت آبی در یک قرن اخیر

مطلب بعدی

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم

راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا تا ۲ ماه دیگر/ افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت ناوگان ریلی

تهران در بدترین وضعیت آبی در یک قرن اخیر

افزایش خودسرانه قیمت لبنیات / قیمت‌های رسمی باید زودتر اعلام شوند

درآمدهای دولت از مالیات ۵۲ درصد افزایش یافت

بازارهایی که بیشترین سوددهی را داشتند

دارندگان چک بانکی بخوانند

بحران از راه رسید/ این سد فقط ۷ درصد آب دارد

واریز حقوق بازنشستگان سه‌ مرحله‌ای شد

برنج ایرانی به زودی ارزان‌می شود/ ریزش شدید قیمت‌ها تا دو هفته آینده

قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم

راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا تا ۲ ماه دیگر/ افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت ناوگان ریلی

تهران در بدترین وضعیت آبی در یک قرن اخیر

افزایش خودسرانه قیمت لبنیات / قیمت‌های رسمی باید زودتر اعلام شوند

درآمدهای دولت از مالیات ۵۲ درصد افزایش یافت

بازارهایی که بیشترین سوددهی را داشتند

دارندگان چک بانکی بخوانند

بحران از راه رسید/ این سد فقط ۷ درصد آب دارد

واریز حقوق بازنشستگان سه‌ مرحله‌ای شد

برنج ایرانی به زودی ارزان‌می شود/ ریزش شدید قیمت‌ها تا دو هفته آینده

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

«نقش اقتصاد» از تأثیرات مخرب کمبود برق بر امنیت غذایی کشور گزارش می دهد؛ طوفان ناترازی و بحران کشاورزی

هزینه تحصیل فرزندان در بخش خصوصی سر به فلک کشید؛ تحصیـل لاکچـری!

«نقش اقتصاد» در گزارشی به چالش‌های هدررفت گاز و تأثیر آن بر معیشت خانوار پرداخت تحدید معیشت با تهدید بحران انرژی

«نقش اقتصاد» در گزارشی به دلایل افت صادرات نفت ایران و چالش‌های پنهان آن پرداخت؛ آیا بهار نفتی ایران دوباره خزان شد؟

عوامل کلیدی گسترش و راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت در کشور واکاوی شد بارسنیگن یارانه سوخت بـر دوش اقتصـاد

قبلی بعدی

گفت و گو

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید