• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۳:۲۳
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

در نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛
اختصاص ۲.۵ میلیارد دلار خط اعتباری برای توسعه صنعت حمل‌ونقل

۱۹ آذر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, گزارش های ویژه
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

صندوق توسعه ملی در راستای حمایت از طرح‌های کلان حوزه حمل‌ونقل، پیشنهاد اختصاص خط اعتباری ۲.۵ میلیارد دلاری به وزارت راه و شهرسازی را مطرح کرد. این اقدام با هدف تسریع در اجرای پروژه‌های زیربنایی و ارتقای زیرساخت‌های لجستیکی کشور در نشست مشترک مقامات صندوق و وزارت راه و شهرسازی بررسی شد.

در نشست مشترکی با حضور فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی و مهدی غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، پیشنهاد ارائه خط اعتباری ۲.۵ میلیارد دلاری برای تأمین مالی طرح‌های کلان حوزه حمل‌ونقل مطرح شد. این نشست با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود و راهکارهای عملی برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور و ارتقای توان لجستیکی برگزار شد.

غضنفری در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش حمل‌ونقل در توسعه اقتصادی کشور گفت: «برای پیشبرد پروژه‌های ملی، به ویژه در حوزه حمل‌ونقل، نیازمند طراحی ابزارهای مالی جدید و کارآمد هستیم. مدل‌های ساده سرمایه‌گذاری که در گذشته به کار گرفته شدند، نتایج مورد انتظار را به همراه نداشته‌اند. امروز باید از مدل‌های پیچیده‌تر و البته مؤثرتر استفاده کنیم تا پروژه‌های زیربنایی کشور به نتیجه مطلوب برسند.»

ضرورت بازپرداخت منابع مالی

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با تأکید بر ضرورت بازپرداخت به‌موقع منابع مالی صندوق تصریح کرد: «صندوق توسعه ملی در پروژه‌هایی نظیر خط متروی مشهد مشارکت داشته، اما متأسفانه منابع تخصیص‌یافته برای این پروژه هنوز به صندوق بازنگشته است. این تجربه نشان می‌دهد که طراحی مدل‌های تأمین مالی باید به گونه‌ای باشد که هم بازدهی اقتصادی پروژه‌ها تضمین شود و هم بازپرداخت منابع مالی به‌طور منظم صورت گیرد.»

بازگشت منابع صندوق در حوزه کشتیرانی

غضنفری به عملکرد مثبت بخش کشتیرانی در بازپرداخت منابع اشاره کرد و گفت: «بخش‌هایی مانند کشتیرانی و نفتکش‌ها نشان داده‌اند که توان بازپرداخت منابع مالی را به صورت مطلوب دارند. این تجربه می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد. صندوق توسعه ملی آماده است تا ۲.۵ میلیارد دلار منابع مالی را در قالب خط اعتباری به حوزه حمل‌ونقل اختصاص دهد، مشروط بر اینکه شرایط بازپرداخت به درستی تنظیم و تضمین شود.»

غضنفری با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی طرح‌ها گفت: «از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم که طرح‌های اولویت‌دار خود را در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی به صندوق ارائه دهد. این طرح‌ها پس از بررسی‌های کارشناسی، می‌توانند در مسیر تأمین مالی قرار گیرند.»

وی افزود: «این خط اعتباری می‌تواند زمینه‌ساز اجرای پروژه‌های کلانی باشد که نقش بسزایی در تسهیل حمل‌ونقل کالا و مسافر، کاهش هزینه‌های لجستیکی و بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور دارند.»

در پایان این نشست، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی طرح‌های پیشنهادی خود را به صندوق توسعه ملی ارائه دهد تا با بررسی جزئیات هر پروژه، روند تأمین مالی و اجرای آن تسهیل شود. این رویکرد، گامی مؤثر در جهت بهبود زیرساخت‌های لجستیکی و توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

منبع:ایلنا

تگ ها: اعتبارحمل و نقلصندوق توسعه ملی
مطلب قبلی

بحران ناترازی در ایران، نتیجه قیمت‌گذاری دستوری است/ در اصلاح قیمت نباید رفاه خانوار آسیب ببیند

مطلب بعدی

مجلس به جد پیگیر احکام رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ است/ سازمان استخدامی در برابر رتبه‌بندی مقاومت می‌کند

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

مجلس به جد پیگیر احکام رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ است/ سازمان استخدامی در برابر رتبه‌بندی مقاومت می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

ایران در سال 1430 کشوری سالمند خواهد بود! ایران در سیاه چاله جمعیتی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

يک جامعه‌شناس معتقد است: دو مساله مهم در بحث زيرساخت‌هاي مورد نياز فرزندآوري، بهداشت و درمان و آموزش هستند. دو...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بررسی تأثیر فعالیت ماینرهای غیرمجاز بر بحران تأمین برق پرداخت بلعیدن برق توسط ماینرهای زیرزمینی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند- با شروع فصل بهار و در حالي‌که انتظار مي‌رفت شبکه برق کشور فرصتي براي تنفس دوباره داشته باشد،...

«نقش اقتصاد» بررسی کرد ابعاد مصوبه 3 نرخی شدن گازوئیل

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند: نظام يارانه‌اي سوخت در ايران سال‌هاست که تحت فشار چالش‌هاي ساختاري از جمله قاچاق گسترده گازوئيل به دليل...

«نقش اقتصاد» از چالش جدی در مذاکرات ایران و آمریکا گزارش می دهد مناقشه برسر میزان غنی سازی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

مجتبی خسروجردی:  در حالي که قرار بود مذاکرات ايران و آمريکا طي اين هفته پيگيري شود تا لحظه تنظيم اين...

گزارش «نقش اقتصاد» از واقعیت‌های پنهان مصرف گاز و چالش‌های بازتوزیع یارانه‌ها؛ چرا اصلاح قیمت گاز کارساز نیست؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: موضوع مصرف انرژي به‌ويژه گاز طبيعي به يکي از مباحث اصلي اقتصادي و اجتماعي در ايران...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی - بازار سرمايه ايران در ماه‌هاي اخير در شرايطي پيچيده و حساس به سر مي‌برد که تحت...

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی پشت پرده کاهش قیمت دلار و تداوم گرانی کالاها بررسی شد رابطه معکوس قیمت کـالا با  نرخ  ارز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

ایران در سال 1430 کشوری سالمند خواهد بود! ایران در سیاه چاله جمعیتی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بررسی تأثیر فعالیت ماینرهای غیرمجاز بر بحران تأمین برق پرداخت بلعیدن برق توسط ماینرهای زیرزمینی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

بازار سرمایه زیر چتر مذاکرات

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید