فراهم‌سازی تسهیلات سفر برای افراد دارای معلولیت با عاملیت بانک پارسیان

0
111

تفاهم‌نامه 4 جانبه میان بانک پارسیان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان بهزیستی در راستای ” اجرای تبصره 2 ماده 5 قانون حمایت از حقوق معلولان و استفاده از ظرفیت‌های قانونی طرفین به‌منظور ارائه خدمات گردشگری به افراد دارای معلولیت ” روز سه‌شنبه 5 دی‌ماه منعقد شد.

با امضای این تفاهم‌نامه، بانک پارسیان به‌عنوان بانک عامل طرف قرارداد با وزارت گردشگری در اعطای تسهیلات سفر، با افتتاح حساب غیرحضوری و فراهم نمودن بستر پرداخت الکترونیک و ایجاد حساب بانکی به‌صورت گروهی و انفرادی به نام افراد دارای معلولیت، از طریق زیرساخت خود، خدمات متناسب مربوط به حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری(فروش بلیت هواپیما، قطار و دریایی) را با در نظر گرفتن بلیت نیم‌بهای پیش‌بینی‌شده در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بر اساس فهرست متقاضیان حائز شرایط اعلامی از سوی سازمان بهزیستی ارائه می‌نماید.
در آیین امضای این تفاهم‌نامه که با حضور مصطفی ضرغامی عضو هیات مدیره بانک پارسیان، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور و علی‌اصغر شالبافان معاون وزارت گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، مصطفی ضرغامی عضو هیات مدیره بانک پارسیان بابیان اینکه بانک پارسیان در راستای مسئولیت اجتماعی در تأمین نیازهای توان‌ خواهان قدم برمی‌دارد، اظهار داشت: این اولین بار است که از محل بودجه عمومی دولت در این حوزه و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی اعتبار تخصیص داده می‌شود.
وی با بیان این‌که افراد توان خواه قشر مهمی از جامعه هستند که از ظرفیت‌های نهفته بسیاری برخوردارند، افزود: با حمایت از این افراد می‌توانیم از این ظرفیت در زمینه‌های مختلف برای کشور بهره‌مند شویم.
ضرغامی تصریح کرد: طبق آمار بیش از700هزار نفر توان خواه در کشور شناسایی‌شده‌اند که در مرحله اول در حدود 130 هزار نفر تحت پوشش اجرای این طرح قرار می‌گیرند و طبق تفاهم‌نامه منعقدشده مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات به هر فرد برای حمل‌ونقل سفر از طریق (هوایی, ریلی و زمینی) اختصاص داده می‌شود.
وی با اشاره به این‌که بانک پارسیان به‌عنوان بانک عامل در راستای رفاه حال عزیزان توان خواه کلیه فرآیند ها را از طریق بسترهای مجازی ارائه خواهد کرد تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند، افزود: قطعاً این شروع کار است و با فراهم شدن بسترهای لازم در قالب سایر خدمات مربوط به گردشگری و بانکی و برای دیگر افراد جامعه هم قابل‌تعمیم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید