کف و سقف قیمت دلار چقدر است؟

0
63

هفته گذشته، مقاومت 52 هزار و 300 تومانی اسکناس آمریکایی متاثر از سیگنال‌های نامساعد سیاسی شکسته شد و پولبک کندل در این فضا صورت گرفت. در مرحله بعد، سقف مقاومت 53 هزار و 500 تومانی شکسته شد که هدف مقاومتی بعدی آن، می‌تواند قیمت 55 هزار و 700 تومانی باشد.

درباره اینکه در صورت ارسال سیگنال‌های مساعد سیاسی تا کف کانال 52 هزار تومان برمی‌گردد یا نه باید اذعان داشت، بله؛ اما دیگر نمی‌توان برای این اسکناس محدوده 50 و 51 هزار تومانی را در نظر داشت. فضای قیمتی جدید و تعادلی در منطقه 52 هزار تومانی شکل گرفته است. به نظر می‌رسد تا زمان برگزاری انتخابات و سال آینده کف قیمت دلار در محدوده 52 هزار تومانی تثبیت شود. اما شکستن محدوده 60 هزار تومانی را نیز می‌توان در نظر داشت.

همچنین درباره چشم انداز فتح کانال 60 هزار تومانی دلار، به نظر می‌رسد دلار تا پایان بهار 1403 این محدوده را دیده و در قیمت 60 هزار تومانی تثبیت شود. مگر اینکه فروش نفت بالا برود و ارزهای جدید وارد کشور شوند. البته همه پیش‌بینی‌ها به اتفاقات پیش رو بستگی دارد. اما با توجه به اطلاعات فعلی و لحاظ کردن موضوع انتخابات، می‌توان منطقه 60 هزار تومان را به‌عنوان محدوده بعدی حرکت دلار در سال آینده در نظر گرفت.

نکته مهم چیزی جز این نیست که نرخ دلار ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی دارد. به این معنی که نظم اقتصادی که برای آرامش عمومی مهم است، بستگی به شرایط دلار در بازار دارد. این توضیح هم لازم است که دلار وابستگی شدیدی به تحرکات دیپلماسی در نظام بین الملل دارد.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید