صف کشی میلیون ها نفر برای خرید ارابه های مرگ

0
24

مرضیه خوشکار روزنامه نگار: عصر روز پنجشنبه در آذربایجان غربی تصادف یک دستگاه دنا با یک دستگاه سمند منجر به نصف شدن خودروی دنا شد و این حادثه تلخ دوفوتی برجای گذاشت.

به گزارش«نقش اقتصاد»، نبود ایمنی کافی در خودروهای تولید داخل سالیانه جان بسیاری از همطونانمان را تهدید می کند. ارابه های مرگی که به دلیل اهمال کاری خودروسازان در جاده ها بلای جان مردم می شوند و هیچ کس پاسخگو نیست.

این در حالیست که طی هفته های گذشته شاهد بودیم که میلیون ها نفر برای حضور در قرعه کشی ایران خودرو صف کشیدند.

بی کیفیتی خودروهای داخل سالهاست که مورد انتقاد کارشناسان و رسانه هاست اما دریغ از اینکه طی این سالها شاهد تغییر باشیم.

صد البته که در این بین قیمت گذاری دستوری و عدم رقابت جدی در بازار خودروی کشورمان باعث شده تا خودروسازان ما فارغ از هرگونه تغییر و با چنبره زدن در بازار داخل به فکر سود خود باشند و کسی برای جان مردم ارزش قائل نباشد.

بهتر است که با روی کار آمدن دولت چهاردهم بساط این همه بی مبالاتی برچیده شود و دولت با واردات خودرو رقبای سرسختی را برای جاده مخصوص در نظر گیرد تا اینگونه شاهد حوادث تلخ نباشیم.

از طرفی عواملی نظیر تحریم‌ها، بازار انحصاری و نبود رقیب جدی، پررنگ‌تر شدن اهمیت کمیت به‌جای کیفیت، به‌روز نبودن و در اختیار نبودن خط تولیدهای به‌روز، زیان انباشته خودروسازان و بدهی به قطعه‌سازان اصلی و… از دیگر مواردی است که مانع از ارتقاء کیفیت می‌شود و خودروهای داخلی را تبدیل به بلای جان مرد کرده است.

رئیس جمهور محترم که بارها به حضور جدی کارشناسان در بدنه دولت اشاره کرده بهتر است در صنعت خودروسازی نیز تعجیل به خرج دهد تا بازار خودرو سرو سامان بگیرد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید