محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمیناجتماعی در نشستی با مدیرکل آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان این حوزه با هدف بررسی راهکارهای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی؛ با اشاره به پوشش 52 درصدی بیمه تأمیناجتماعی در کشور گفت: سازمان تأمیناجتماعی بهعنوان بزرگترین و گستردهترین نهاد بیمهگر اجتماعی کشور با 45 میلیون نفر از جمعیت کشور در ارتباط و تعامل مستمر است.
به گزارش نقش اقتصاد به نقل از روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمیناجتماعی با قریب یک هزار نقطه تماس با مخاطبان در قالب شعب و مراکز درمانی، تماس گستردهای با مخاطبان و ذینفعان دارد، یادآور شد: اکنون این سازمان با بیش از 530 شعبه و بیش از ۴2۰ مرکز درمانی، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات متنوع و گستردهای را در حوزههای درمانی و بیمهای ارائه میدهد و بهعنوان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و نخستین خریدار راهبردی خدمات سلامت در کشور با ارائه بیش از یک میلیون خدمت در مراکز درمانی تابعه در هر روز، ارتباطات گسترده ای با اقشار مختلف مردم دارد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمیناجتماعی به اهمیت تهیه و تولید محتواهای مناسب آموزشی برای کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و افزود: اگر ظرفیتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور را هم به ظرفیتهای سازمان تأمیناجتماعی اضافه کنیم حجم بالایی از مراجعات مردمی را در کشور در این حوزه داریم که با تولید و نشر محتوای آموزشی مناسب و اثرگذار میتوان از این ظرفیت در جهت پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی استفاده کرد.
در این جلسه همچنین هادی بهداد مدیرکل آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحث آسیبهای اجتماعی یکی از مهمترین و حساسترین موضوعات اصلی کشور محسوب میشود، یادآور شد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چندین بار در بیانات و فرمایشات خود در خصوص اهمیت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، نکاتی را به همه مسئولان یادآور شدهاند.
مدیرکل آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت همافزایی دستگاههای فرهنگی برای تولید محتوا و اجرا تأکید کرد و گفت: میتوان از سازمان بهزیستی و گروههای مردمی که در بخش خانواده فعالیت میکنند برای تدوین و طراحی برنامههای تقویت بنیان نهاد خانواده و سایر برنامههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کمک گرفت.