• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
جمعه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۷:۳۵
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه یادداشت

برند، خمیرمایه کسب و کار

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
در یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

علی جوانمردی کارشناس تجارت; برند چیست؟ برند، یک محصول یا یک کسب و کار وتجارت با هویت متمایز و مشخص در بین مصرف کنندگان است. یک برند از طریق طراحی، بسته بندی و عناصر تبلیغاتی ایجاد می‌شود که محصول را از رقبای خود متمایز می‌کند. برند به ارزش ویژه محصولات و نوع کسب و کار شرکت کمک می‌کند. یک نام تجاری موفق ارزش زیادی به یک شرکت می‌افزاید و به آن برتری رقابتی نسبت به سایرین در همان صنعت می‌دهد. به این ترتیب، بسیاری از شرکت‌ها برای محافظت قانونی از مارک‌های خود، علائم تجاری ثبت می‌کنند.

یک برند موفق، می تواندکیفیت یک محصول را به مصرف کننده منتقل کند. طراحی، لوگو، بسته بندی و پیام تبلیغاتی یک محصول همگی برای انتقال پیام برند به مصرف کننده و مشتری هماهنگ شده‌اند. برندها اغلب جزو مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی‌های یک شرکت هستند. شرکت‌ها می‌توانند با ثبت علائم تجاری از برندهای خود محافظت کنند.

برند یک ویژگی خاص است که محصولات و خدمات یک شرکت را مشخص می‌کند. این ویژگی می‌تواند نام، شعار، لوگو یا طرح باشد. برخی از نمونه‌های رایج عبارتند از شعارهایی که وقتی می‌بینید یا می‌شنوید، شانس بسیار خوبی برای شناسایی شرکت و محصولات و خدمات آن کسب و کار وجود دارد.

شرکت‌ها زمان و هزینه قابل توجهی را صرف توسعه و حفظ برندهای خود می‌کنند، به همین دلیل است که تحقیقات و بازاریابی بطور کاملاً محسوسی با برندسازی درگیر است. پس از تأسیس، شرکت‌ها به دنبال راه‌های قانونی برای محافظت از برندهای خود مانند علائم تجاری و طرح تجاری خود هستند، زیرا آنها به دارایی‌های ارزشمند کسب و کار تبدیل می‌شوند و اعتبار اصلی کسب و کار هستند.

برندها برای یک محصول پیامی را منتقل می‌کنند که محصول مؤثرتر، استفاده آن آسان‌تر، طعم آن بهتر، ارزان‌تر، شکیل‌تر، کارایی بالاتر، یا از نظر محیطی سالم‌تر از رقبای خود است. این امر بویژه زمانی چالش برانگیز است که محصول‌های جایگزین ارزان‌تری وجود داشته باشد.

برندهای جدیدتر برای تثبیت خود با مصرف کنندگان با فوریت بیشتری روبرو هستند. برای ایجاد وفاداری مشتری، یک نام تجاری باید نحوه ارائه محصول خود را بیان کند، خواه آن را برای مشتریان لذت بخش، کاربردی، ارزشمند و به یاد ماندنی کند، خواه با شرایط ختص تری بدست مشتریانش برسد. بخش اصلی ساخت یک برند، درک دلخواه مشتری برای دانستن نحوه ارائه هر یک از جنبه‌های مورد استفاده محصول است.

بازاریابی موفق، جلوه و نام برند یک شرکت را حداقل در لحظه تصمیم گیری در ذهن مردم نگه می‌دارد. به همین دلیل است که برند به عنوان یکی از با ارزش‌ترین و مهم‌ترین دارایی‌های یک شرکت در نظر گرفته می‌شود. ارزش پولی فوق‌العاده‌ای دارد که هم بر قیمت نهایی و هم بر ارزش سهامداران تأثیر می‌گذارد.

یک شرکت می‌تواند از برند خود جدایی ناپذیر شود. مثال کوکاکولا، نام خود شرکت است، و منحصر بفرد در میان صدها برند دیگر است.

چرا علامت تجاری؟ علائم تجاری مالکیت انحصاری یک نام تجاری و ابزارهای بازاریابی مرتبط با آن را مشخص می‌کند. ثبت علائم تجاری مانع از استفاده دیگران از محصولات یا خدمات تقریباً یکسان بدون اجازه شما می‌شود.

مفهوم نام تجاری ممکن است به سال 2000 قبل از میلاد برگردد. زمانی که بازرگانان شروع به بررسی چگونگی فروش مؤثر اجناس خود کردند. بازرگانان در بابل باستان زمینه‌های فروش را برای جذب مشتریان ایجاد کردند. صنعتگران برای نشان دادن منشأ آنها، نمادهایی را بر روی کالاهای خود مارک یا حک می‌کردند.

کلمه نام تجاری برای بازاریابی محصول ممکن است در قرن نوزدهم استفاده شود، زمانی که دامداران غربی شروع به استفاده از داغی برای علامت گذاری دام‌های خود با حروف اول مزرعه یا نماد آن کردند. هدف اولیه آنها محافظت بود و شاید به بازاریابی نمی‌اندیشیدند اما ماندگار شد.

هنگامی که یک شرکت به دنبال تعریف تصویر عمومی خود است، ابتدا باید هویت برند خود را مشخص کند یا اینکه بداند چگونه می‌خواهد توسط عموم دیده شود. هدف این است که برند را برای مصرف کننده، به یاد ماندنی و جذاب کند.

شرکت ممکن است از یک شرکت طراحی یا نرم افزاری طراحی لوگو برای ارائه ایده‌هایی برای جنبه‌های بصری یک نام تجاری، مانند لوگوی آن، استفاده کند. یک برند موفق پیام یا احساسی را که شرکت می‌خواهد به مشتریانش منتقل کند، دقیقاً به تصویر می‌کشد. این منجر به آگاهی از برند یا شناخت وجود برند و آنچه ارائه می‌دهد می‌شود.

هنگامی که یک برند احساس مثبتی را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کرد، گفته می‌شود که شرکت ارزش ویژه برند را ایجاد کرده است. برخی از شرکت‌های دارای ارزش ویژه برند و برندهای بسیار شناخته شده محصولات عبارتند از دیزنی، کوکاکولا، فراری، اپل و نایک که درواقع نام شرکت و آن کسب و کار بنام برندش شناخته می‌شود.

اگر یک برند به درستی در میان مشتریان جا بیفتد، منجر به افزایش فروش نه تنها برای محصول کنونی در حال فروش، بلکه برای سایر محصولات فروخته شده توسط همان شرکت می‌شود. یک نام تجاری خوب باعث ایجاد اعتماد می‌شود و مصرف کننده پس از داشتن یک تجربه خوب با یک محصول، احتمال بیشتری دارد که محصول دیگری مرتبط با همان برند را امتحان کند. این پدیده به عنوان وفاداری به برند شناخته می‌شود.

مصرف کنندگان برندهایی را می‌خرند که منعکس کننده ارزش‌های آنها باشد. تحقیقات بازار در سال 2022 گزارش داد که تلاش‌های مسئولیت اجتماعی یک برند برای 64 درصد از مصرف‌کنندگان مهم است. برندسازی شرکتی راهی برای شرکت‌ها برای افزایش شهرت و تمایز خود از رقبا در صنایع خود است.

 

مطلب قبلی

شماره 2061 روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

ماجرای فعالیت دوباره بابک زنجانی با 25 شرکت جدید در بازار ایران چیست؟ رمزگشایی از بازگشت بابـــک!

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

ماجرای فعالیت دوباره بابک زنجانی با 25 شرکت جدید در بازار ایران چیست؟ رمزگشایی از بازگشت بابـــک!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

آنچه این روزهای حملات هوایی باید رعایت کنید / کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند حتما بخوانند

۳۰ خرداد ۱۴۰۴

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد شناسایی ساختمان های آسیب دیده/ نظارت مستمر بر نرخ بلیت های قطار

۳۰ خرداد ۱۴۰۴

وزیر جهاد کشاوزی اعلام کرد مشکلی در توزیع کالا در سراسر کشور نداریم/ اعطای «سهمیه ویژه» به استان‌های مسافرپذیر و زیارتی

۳۰ خرداد ۱۴۰۴

وال استریت ژورنال: اسرائیل توان یک جنگ بلندمدت با ایران را ندارد

۳۰ خرداد ۱۴۰۴

شمخانی: زنده‌ام و این تنِ زخم‌خورده، سپر بلای ملت خواهد بود

۳۰ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد شناسایی ساختمان های آسیب دیده/ نظارت مستمر بر نرخ بلیت های قطار

توسط admin
۳۰ خرداد ۱۴۰۴
0

وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ساختمان های آسیب دیده و نظارت مستمر بر نرخ بلیت قطار خبر داد. به...

وزیر جهاد کشاوزی اعلام کرد مشکلی در توزیع کالا در سراسر کشور نداریم/ اعطای «سهمیه ویژه» به استان‌های مسافرپذیر و زیارتی

توسط admin
۳۰ خرداد ۱۴۰۴
0

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اعطای «سهمیه ویژه» کالاهای اساسی به استان‌های مسافرپذیر و زیارتی گفت: کالاهای اساسی مورد...

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

استراتژی گذر از نوسانات بورس

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

  علی رئوفی- بازار سرمايه ذاتاً بازاري پرنوسان است و همين نوسانات، آن را به بستري مناسب براي سرمايه‌گذاري حرفه‌اي و...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید