وام‌های قرض‌الحسنه بستر مناسبی برای شکوفایی بنگاه‌های تولیدی ایجاد کرده است

0
81

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کردستان اظهار داشت: وام‌های قرض‌الحسنه کمک حائز اهمیتی به چرخه تولید کرده و در رابطه با بنگاه‌های تولیدی بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی آن‌ها ایجاد کرده است

«حسام‌الدین اسعدی» مدیر شعب بانک در استان کردستان، با شرکت در برنامه گفت‌وگوی ویژه رادیو گفت‌وگو به تبیین اهمیت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و تأثیر آن در رونق تولید، اشتغال‌زایی و کاهش تورم پرداخت.
اسعدی اظهار داشت: قرض‌الحسنه، مالی است که فرد به دیگری می‌دهد و بدون دریافت سود و بهره‌ای، عین یا بدل آن را پس از گذشت زمان باز پس می‌گیرد. بنابراین فرهنگ ارزشمند قرض‌الحسنه که در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردار است، بر مبنای نیات خیر و عادات ارزشمند و ارزش‌ها و رسوم جامعه ایرانی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: ارزش و اصالت قرض‌الحسنه به آن است که هیچ‌گونه سود و بهره‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است. اگر برای آن سود در نظر گرفته شود، حالت ربوی به خود گرفته و ارزش معنوی آن از بین می‌رود. زیرا در قرآن، آیات و احادیث، اصل قرض‌الحسنه در کنار امور ارزشمندی همچون انفاق، زکات و نماز آورده شده که نشان از جایگاه ویژه آن دارد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت گسترش اصل قرض‌الحسنه در جامعه افزود: بهترین و ارزشمندترین کار این است که اگر قصد قرض دادن پولی به دیگری داریم، آن را به صورت قرض‌الحسنه بدهیم تا شخص قرض‌گیرنده را به تلاش و کار و تلاش وادار کنیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید