• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۱:۵۴
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

بهره‌وری کلید بهبود حمل و نقل ریلی کشور

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

سید ابوالفضل بهره دار کارشناس اقتصادی: یکی از آثار اثربخش در حوزه ریلی کشور با توجه به کاستی‌های تجهیزاتی و کمبود ناوگان مورد نیاز عامل اثربخش بهره‌وری و استفاده مناسب از مجموعه عوامل دراختیار جهت ارتقاء این فاکتور کلیدی است. با رقابتی شدن فضای حمل و نقل، به ویژه طی سال‌های اخیر بهره‌برداران شرکت‌های ریلی سعی داشته‌اند از طریق افزایش بهره‌وری سهم خود را در بازار حمل و نقل افزایش داده و سودآوری خود را با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر ارتقای عملکرد و بهره‌گیری از روش‌های کارآفرین افزایش دهند. در این راستا از شیوه‌هایی نظیر نگهداری و تعمیرات جامع و فراگیر و اصولاً بهبود کیفیت خدمات که ابزار مهمی برای این شرکت‌ها در افزایش اثربخشی و کارایی عملیات ریلی بوده استفاده گردیده‌اند. تکنیک‌هایی که در صورت هم راستا بودن با سیستم‌ها و سیاست‌های بخش ریل و استفاده از نظریات فعالین عرصه بخش خصوصی و خبرگان و کارشناسان این صنعت می‌تواند به طراحی بهینه نظام ریلی بدون تعیین هزینه‌های دستوری منتهی شده و بهره‌وری و سودآوری بخش ریل را افزایش دهد. با این وجود حاشیه سودِ بخش ریل به ویژه در حوزه مسافری کم و تقاضای روزافزون برای جابه‌جایی بار و مسافر بر پایه نیازهای موجود که سهم بار داخلی در کشور بسیار فراوان‌تر از میزان حمل ریلی است و لاجرم با جاده که هزینه‌های مضاعفی بر دوش ملت و خزانه دولت می‌گذارد مستلزم کیفیت بالایی است. حل چالش کاهش زمان سیر قطارها و افزایش سرعت بازرگانی را که در حقیقت با شرایط موجود و بدون افزایش امکانات جدید شدنی و اجتناب‌ناپذیر نموده و از جمله کلیدهای باز شونده در بهبود امور است. راه‌آهن با افزایش مطلوب و بهبود سرعت سیر قطارها، زمان انتظار صاحبان کالا و بار را باید کاهش دهد تا در سهم گیری و رقابت‌پذیری مؤثر جایگاه درستی را پدیدآورد. لذا باید از طریق مدیریت فرصت‌ها و بهینه سازی فرآیندهای عملیاتی و ایجاد زمینه‌های تعیین کننده برای فعالین حمل‌ونقل مسیر سازنده‌ای پدید آورد و صرفاً بر پایه آنچه که سالیان دراز به عنوان مدیریت صرفاً دولتی و یک جانبه است پرهیز کند. بر اساس رویه‌های جهانی بهره‌وری بخش ریل کلید رقابت برای ارتقای فرایندهای اصلی حمل و نقل بوده و دستیابی به سهم پایدار ریل از جمله اقدامات ویژه با عنایت به اثرات مفید آن تلقی می‌گردد. طی سال‌های اخیر در بسیاری صنایع ریلی اروپا و آمریکا، بهره‌برداران به منظور ارتقای سهم راندمان سیستم‌های ریلی علاوه بر رونق تکنولوژی‌های روزآمد و بهره‌مندی از نوآوری‌ها، افزایش برقی‌سازی کل شبکه در پی تکنیک‌هایی نظیر ارائه خدمات به هنگام و توجه به صدای مشتری است.استفاده از برنامه‌ریزی پیشگیرانه برای نگهداری و تعمیرات لکوموتیوها و ناوگان ریلی، پاسخی مؤثر به خرابی‌های اجتناب‌ناپذیر و پاسخ دولت به دارایی‌های راه‌آهن است. توجه به نگهداری و تعمیرات اصلاحی (نت) مبتنی بر شرایط و نیاز جاری واگن با در نظر گرفتن وضعیت ناوگان به طور واقع‌بینانه معیارهای درستی باید فراهم شود تا تاثیرات سیاست‌های نگهداری و تعمیرات ضمن در سرویس بودن و روانی در سیر و حرکت لکوموتیوها زمینه بروز خرابی‌های متوالی ناوگان که اثرات مخربی بر عملکرد و خدمات رسانی بخش ریل دارد خنثی گردد.شناسائی و اولویت بندی ریسک‌های برنامه نگهداری و تعمیرات دوره‌ای و اقدامات لازم برای حداقل کردن تاثیرات آن‌ها به منظور افزایش بهره‌وری از جمله اموری است که باید طبق برنامه منظم انجام شود و در همین رابطه باید مدیریت ریسک فرآیندهای نت و مدیریت دارایی‌ها تحلیل مستمر شود.پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح ریلی که بخش عمده آن مربوط به چگونگی مدیریت در فرآیندها و تجهیزات مورد لزوم با ذخیره سازی‌های مناسب و تعمیرات و نگهداری از وسایل نقلیه ریلی است در اولویت قرار دارد و بخش دیگر آن به سیستم بهره‌برداری برمی‌گردد که عوامل نیروی انسانی دخالت مستقیم دارند باید به گونه‌ای تدبیر شود تا در مجموعه استفاده از امکانات و دارایی‌های راه‌آهن پیش بینی‌های اصولی و سیستمی صورت پذیرد تا از برزو حوادث که بی شک اثرات نامطلوب آن با توجه به شرایط تحریمی اثرگذاری مضاعفی دارد تا حد امکان کاهش یابد

تگ ها: حمل و نقل ریلیفضای حمل و نقل
مطلب قبلی

ظرفیت‌های بلااستفاده در روابط ایران و پاکستان

مطلب بعدی

بوروکراسی مانع اجرای حذف کارت سوخت از جایگاه‌ها

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

بوروکراسي مانع اجراي حذف کارت سوخت از جايگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

خسارت 37 میلیارد تومانی به ازای خروج هر نخبه از ایران؛ سایه سنگین خروج نخبگان برسر صنایع

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

تخمين يک يادداشت در نشريه فايننشال تايمز نشان مي‌دهد تعداد دانشجويان ايراني خارج از کشور به 110 هزار نفر رسيده...

«نقش اقتصاد»دلایل توقف توسعه صنعت سی ان‌جی در ایران را بررسی کرد فرصت های از دست رفته در صنعت سی ان‌جی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در حالي که جهان با شتاب به سوي استفاده از منابع انرژي پاک و پايدار حرکت مي‌کند...

شواهدی تلخ از میزان وابستگی اقتصاد ایران به منابع نفتی طی چهاردهه گذشته؛ نقطه ضعف ماندگار اقتصاد ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمدحسین سیف اللهی مقدم - اقتصاد ايران عميقاً به نفت، گاز و برق متکي است؛ اين وابستگي فرصت‌ها و تهديدهاي جدي...

«نقش اقتصاد» از تأثیر نوسانات ارزی بر بازارهای مالی گزارش می دهد درمان بورس با واکسن  ثبات ارزی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی- بازار بورس ايران به‌عنوان يکي از ستون‌هاي اصلي اقتصاد کشور، همواره تحت تأثير متغيرهاي کلان اقتصادي قرار دارد. در...

گزارش «نقش اقتصاد» از پتانسیل‌های ایران برای تبدیل شدن به مرکز انرژی منطقه؛ ایران چگونه به هاب انرژی بدل می‌شود؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- ايران کشوري با موقعيت استراتژيک در قلب خاورميانه و برخوردار از منابع عظيم نفت و گاز و...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی- عطا بهرامي، کارشناس اقتصادي در گفتگو با روزنامه «نقش اقتصاد» به بررسي وضعيت بازار مسکن در ايران در سال...

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

۵ خرداد ۱۴۰۴

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

۴ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

زمزمه های تغییر در نحواده پرداخت یارانه؛ پشت پرده افزایش قیمت نان سنگک چیست؟

۹ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

۹ خرداد ۱۴۰۴

مناطق آزاد هوشمند،پیشران تجارت ایران

۹ خرداد ۱۴۰۴

خسارت 37 میلیارد تومانی به ازای خروج هر نخبه از ایران؛ سایه سنگین خروج نخبگان برسر صنایع

۹ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد»دلایل توقف توسعه صنعت سی ان‌جی در ایران را بررسی کرد فرصت های از دست رفته در صنعت سی ان‌جی

۹ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید