شهردار کلانشهرکرج عنوان کرد: ضرورت آموزش روش‌های نوین فرهنگ شهروندی

0
43

نقش اقتصاد – البرز- محمد رضا خمسه – شهردار کلانشهرکرج بر ضرورت ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی به شیوه خانه به خانه اما با روش‌های نوین و به روز تاکید کرد.

دومین جلسه کمیته فرهنگسازی حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماند با حضور شهردار، معاونین و مدیران مرتبط در دفتر شهردار کرج برگزار شد.
شهردار کلانشهرکرج در این جلسه تصریح کرد: متاسفانه در حوزه آموزش فرهنگ شهروندی بویژه موضوع مدیریت پسماند و محیط زیست، در پایین‌ترین پله‌ها قرار داریم و این موضوع در سال‌های گذشته، به شدت مغفول مانده است.
مهرداد کیانی بیان کرد: بسیاری از شهروندان در حوزه پسماند با سوالات و ابهام‌های بسیاری روبرو هستند.
وی اضافه کرد: ارسال پیامک اطلاع‌رسانی و نصب بنر روش‌های موثری نیست و انتظار داریم بخش‌های مربوطه در مجموعه نسبت به اتخاذ تدابیر و راهکارهای مرتبط و به‌روز اقدام کنند.
کیانی، به مدیران برای بهره‌گیری از متخصصان و ایده‌پردازان این حوزه تاکید کرد.
وی همچنین از همکاران حاضر در جلسه خواست به ترسیم برنامه و تعیین افق برای این کارگروه بپردازند و به منظور جلوگیری از هدررفت زمان و اعتبارات، از راهکارهای سایر کلانشهرها بهره بگیرند.
کیانی تاکید کرد: تهیه برنامه مشخص، پله پله و هدفمند باید ضروری‌ترین خروجی جلسات این کمیته را تشکیل دهد.
در این جلسه معاونت خدمات شهری برخی راهکارها و اقدامات موفق کلانشهرها را مورد اشاره قرار داد. همچنین معاونت فرهنگی شهردار کرج بسته‌ای پیشنهادی مشتمل بر هفت بند را برای فرهنگسازی و ارائه آموزش‌های شهروندی ارائه داد که بندهای پیشنهادی مورد بحث و گفت‌وگوی حاضران قرار گرفت.
جامعه باید شنوای مطالبات به حق ناشنوایان باشد
شهردار کرج در ادامه گفت : بر اساس آمارها حدود پنج درصد از جامعه را افراد ناشنوا و کم شنوا تشکیل می دهند، لذا توجه به مطالبات به حق ایشان در راستای تسهیل شرایط زندگی شان باید در دستور کار همه نهادها به ویژه مدیریت شهری قرار گیرد.
مهرداد کیانی اظهار داشت : همه می دانیم که معلولیت، محدودیت نیست و اگر فردی به هر دلیل قادر به بهره گیری کامل از یک یا چند عضو بدن نیست، نباید در جامعه به اقلیتی نادیده تبدیل شود، بلکه باید بستر شکوفایی استعدادها و زندگی ایمن و پُرآرامش این عزیزان نیز مهیا شود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید