• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
یکشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۶:۱۹:۰۳
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

ورود 171 تاکسي برقي به ناوگان تاکسيران به جاي 5000 تاکسي برقي!
رانندگان ناراضـی چه می‌خواهند؟

۲۸ مهر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اسلایدر چهار, جامعه
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

فرزانه فراهانی روزنامه نگار: گروه اجتماعی: حمل و نقل عمومی و کمبودها و نواقص آن، در کلانشهری مثل تهران از بزرگترین چالش‌هایی است که دردسرهای بسیاری را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرده است.فرسوده بودن ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی نیز از جمله مشکلاتی است که به اندازه کمبود این ناوگان برای مردم مشکل آفرین است و از جمله تبعات آن می‌توان به معضل آلودگی هوا اشاره کرد. مسئولان شهرداری تهران در خرداد ماه سال جاری از انعقاد قرارداد برای واردات 5000 دستگاه تاکسی برقی خبر داده بودند و به گفته آن‌ها مقرر بود تا پایان امسال 27 هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شود که تا کنون هیچ کدام از این وعده‌ها محقق نشده است.برای مطالبه حقوق شهروندان و پیگیری سرانجام وعده مدیران ششمین دوره مدیریت شهری با شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در خصوص آخرین وضعیت تاکسی‌های پایتخت گفتگو کردیم.مشروح این گفتگو را در ادامه این گزارش مشاهده کنید.

در دوره مدیریت شهرداری آقای زاکانی چه تعداد تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزوده شد؟

در شهر تهران 80 هزار دستگاه تاکسی در تردد هستند و بیش از نیمی از این تاکسی‌ها فرسوده هستند و در این دوره تا کنون 8 هزار تاکسی فرسوده نوسازی شده‌اند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته شهر تهران به 110 هزار دستگاه تاکسی نیاز دارد که با وجود 80 هزار تاکسی فعلی که نیمی از آن‌ها هم در شرایط فرسودگی قرار دارند به 30 هزار تاکسی دیگر هم نیاز داریم تا مشکلاتی که مردم در حمل و نقل و عمومی در بخش تاکسی با آن روبرو هستند مرتفع شود و پیگیر هستیم تا بخشی از این نیاز در قالب تاکسی‌های حوزه توسعه در کنار اقدامات نوسازی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شوند.

سرانجام برقی کردن ناوگان تاکسیرانی چه شد؟

برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و به ویژه در بخش تاکسیرانی و استفاده از یک خودروی با کیفیت و یک خودرویی که می‌تواند خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه کند، یک پروژه بزرگ اما درست و بجا است.

وقتی حرفی از حمل و نقل پایدار زده می‌شود شامل ناوگان مناسب و با کیفیت بدون سر و صدا و خودروهایی می‌شود که از سوخت پلک استفاده می‌کنند و ایمن باشند و شهرداری تهران با همین رویکردهای فوق کار واردات خودروهای برقی و به ویژه تاکسی‌های برقی را در طول مدت دوره ششم مدیریت شهری و در راستای وظایفی که در قانون هوای پاک بر عهده‌اش گذاشته شده، در دستور کار خود قرار داد و این پروژه مساعدت و همکاری همه بخش‌های برون سازمانی را نیاز دارد.

تاکنون چه تعداد تاکسی برقی به کشور وارد و تحویل رانندگان شده است؟

در حال حاضر 171 تاکسی برقی به رانندگان تاکسی که متقاضی بوده‌اند تحویل شده و 12 نقطه نیز برای جایگاه این خودروها در نقاط مختلف شهر تهران برای شارژ این تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است که این تعداد دستگاه شارژ برای تاکسی‌های فعلی کفایت می‌کند.

اگر دستگاه شارژ خودروهای برقی از نوع سریع باشد، چیزی حدود 40 دقیقه و اگر از نوع شارژ آرام باشد چیزی حدود 6 تا 7 ساعت زمان برای شارژ کردن خودروهای برقی نیاز است.

آیا شارژ کردن تاکسی‌های برقی در خانه هزینه برق مصرفی خانوارها را افزایش نمی‌دهد؟

نکته این است که در بسیاری از کشورهایی که به سمت برقی سازی خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کرده‌اند، زیرساخت به گونه‌ای فراهم شده است که امکان شارژ خودروهای برقی در منازل هم فراهم است و ما هم به دنبال چنین موضوعی هستیم.در برخی از کشورها تعرفه برق مصرفی در بخش خانگی برای شارژ خودروهای برقی صفر است و اگر با وجود محدودیت‌هایی که وزارت نیرو ممکن است داشته باشد، اگر زیرساخت‌های لازم برای شارژ این تاکسی‌های برقی در منازل شهر تهران هم ایجاد شود و کم کم به این سمت حرکت کنیم، رانندگان یه استفاده از خودروهای برقی ترغیب می‌شوند.قیمت خودروهای برقی در مقایسه با دیگر خودروهای غیر برقی که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند، 2 برابر بیشتر است و اگر ما بخواهیم رانندگان را به خرید و استفاده از این خودروها که از سوخت پاک استفاده می‌کنند، تشویق کنیم باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بخشی از قیمت تمام شده خودرو حتماً در قالب یارانه‌های دولتی به راننده کمک شود.

چرا وعده شهرداری که قرار بود بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی برقی را تاکنون به ناوگان تاکسیرانی پایتخت اضافه کرده باشد، محقق نشده است؟

171 دستگاه تاکسی برقی وارد چرخه حمل و نقل عمومی تاکسیرانی شده است و 150 دستگاه تاکسی برقی دیگر نیز ظرف یک ماه آینده، وارد ناوگان می‌شود و مابقی نیز تا پایان این دوره مدیریت شهری وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد.شروع هر پروژه‌ای یک سری مشکلات و محدودیت‌ها و سختی‌هایی را دارد و که وقتی کار شروع می‌شود بقیه مسیر راحت‌تر می‌شود.

علت تجمعات رانندگان ناراضی خریدار خودروهای برقی چیست؟

برای خودروهای برقی که هم اکنون در تهران فعالیت دارند، شهرداری تسهیلات بسیار خوبی را (تسهیلات 300 میلیون تومانی با کارمزد 8 درصد) اختصاص داده است و خودروساز هم مبلغ 600 میلیون تومان با کارمزد 8 درصد به خریداران تاکسی‌های برقی تسهیلات می‌دهد و اینکه می‌گویند این تسهیلات پرداخت نشده است صحت ندارد.

یک تاکسی برقی 1 میلیارد و 300 میلیون تومان برای فرد خریدار تمام می‌شود و هم اکنون 900 میلیون تومان آن به صورت تسهیلات با کارمزد 8 درصد به راننده متقاضی پرداخت می‌شود.رانندگان ناراضی حاضر در تجمعات اخیر تسهیلات بلاعوض می‌خواهند و تحقق ماده 12 که در حوزه اختیارات شهرداری نیست را طلب می‌کنند. رانندگان طی روزهای اخیر با تجمع مقابل ساختمان شهرداری خواهان تحقق وعده‌ها از جمله اجرای ماده 12 شدند که براساس آن نیمی از قیمت خودروهای برقی بیش از یک میلیارد تومانی به عنوان کمک بلاعوض دولت باید به رانندگان تاکسی برقی پرداخت شود.به گفته مسئولان شهرداری تهران، تحقق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، توسط دولت است؛ قانونی که براساس آن دولت باید به ازای صرفه جویی که در مصرف سوخت به واسطه برقی سازی انجام می‌شود،‌ مبالغی را به سازمان‌های مؤثر پرداخت کند.شهرداری تهران در دوره فعلی که تا اینجای کار بیش از 3 سال با مدیریت زاکانی به پیش رفته است، پر است از وعده‌های بی‌سرانجامی که بعید است در مدت باقیمانده از این دوره مدیریت شهری عملی شدند. مشکلات کمبود و فرسودگی حمل و نقل عمومی تنها به این دوره از مدیریت شهری و تنها مربوط به شهرداری زاکانی مربوط نیستند اما لیست طولانی وعده‌های تحقق نیافته زاکانی بیشتر از هر دوره دیگری در این دوره خودنمایی می‌کند.

تگ ها: تاکسي برقيحمل و نقل عموميرانندگان ناراضـيناوگان تاکسيران
مطلب قبلی

ابزاری برای کنترل تورم

مطلب بعدی

ابراهیم پور نورآبادی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد: پیشی گرفتن تورم خودرو از تورم عمومی با ممنوعیت واردات خودرو

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

ابراهيم پور نورآبادي نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد: پيشي گرفتن تورم خودرو از تورم عمومي با ممنوعيت واردات خودرو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

رویترز: آمریکا مجوز صادرات تجهیزات هسته‌ای به چین را تعلیق کرد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

وال‌استریت: توقف تحریم‌های جدید علیه ایران لغو شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

موج جدید کرونا هند را در برگرفت

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک پژوهشگر اجتماعی مطرح شد الگوهای اخلاقی جامعه زیر بار بحران معیشتی

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴
0

بررسی‌های آماری از تحولات بازار مسکن در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۴، حاکی از توقف نسبی روند صعودی اجاره‌بها در مناطق...

دو روی سکه حذف صفر از پول ملی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴
0

وحید شقاقی شهری - در شرایط فعلی اقتصاد ایران، به نظر می‌رسد که حذف صفر یک اقدام عجولانه و بدون...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به دلایل افت صادرات نفت ایران و چالش‌های پنهان آن پرداخت؛ آیا بهار نفتی ایران دوباره خزان شد؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی-  در حالي که بازار جهاني نفت همچنان تحت تأثير تحولات ژئوپليتيکي و اقتصادي در نوسان به سر...

عوامل کلیدی گسترش و راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت در کشور واکاوی شد بارسنیگن یارانه سوخت بـر دوش اقتصـاد

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴
0

طیبه بیات- زخم عميق قاچاق سوخت تنها با تشديد برخورد امنيتي درمان نمي‌شود؛ کارشناسان نسخه نجات اين بحران را در...

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بازار مسکن ايران در حال حاضر تحت تأثير ترکيبي از تورم بالا، رکود اقتصادي و بي‌ثباتي در سياست‌هاي...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

«نقش اقتصاد» در گزارشی به دلایل افت صادرات نفت ایران و چالش‌های پنهان آن پرداخت؛ آیا بهار نفتی ایران دوباره خزان شد؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی-  در حالي که بازار جهاني نفت همچنان تحت تأثير تحولات ژئوپليتيکي و اقتصادي در نوسان به سر...

عوامل کلیدی گسترش و راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت در کشور واکاوی شد بارسنیگن یارانه سوخت بـر دوش اقتصـاد

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴
0

طیبه بیات- زخم عميق قاچاق سوخت تنها با تشديد برخورد امنيتي درمان نمي‌شود؛ کارشناسان نسخه نجات اين بحران را در...

«نقش اقتصاد» از نحوه قیمت‌گذاری و تخصیص یارانه‌های انرژی گزارش می دهد عدالت حلقه مفقوده توزیع انرژی در کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی - در جهاني که منابع انرژي به‌عنوان يکي از ستون‌هاي اصلي توسعه اقتصادي و رفاه اجتماعي شناخته...

زنگ خطر تجارت خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

    درطول اين دو دهه تغيير در شرکاي اصلي رخ داده است؛ به طوري که چين و عراق به...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در شرايطي که جهان همچنان با پيچيدگي‌هاي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران دست‌وپنجه نرم مي‌کند و تلاش‌هاي...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴
0

بررسی‌های آماری از تحولات بازار مسکن در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۴، حاکی از توقف نسبی روند صعودی اجاره‌بها در مناطق...

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

۹ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید