• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۱:۲۵
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه یادداشت

نقش هدف‌گذاری تجاری در توسعه کسب و کار

۲۵ اسفند ۱۴۰۳
در یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

پریسا حاجی محمدی دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA: در قلب یک موفقیت تجاری، همواره یک استراتژی تجاری روشن و شفاف، به روز و به خوبی تعریف شده، نهفته است. همه سازمان‌ها به نقشه‌ای نیاز دارند که اهداف، مخاطبان هدف و روش‌هایی را مشخص کند که به وسیله آن‌ها به مزیت رقابتی دست یابند و بتوانند آن را حفظ کنند. حفظ مزیت رقابتی خود مرحله سختی از رقابت است زیرا در جهان کنونی و بازار کسب و کار جهانی هر شرکت و سازمانی بایستی بتواند با تغییرات فوق العاده سریعی که رخ می‌دهد منعطف و چابک عمل کند وگرنه رقبا گوی سبقت را می‌ربایند و میدان را به دست می‌گیرند. بنا بر این تعیین اهداف تجاری برای رشد و شکوفایی هر کسب و کاری ضروری به نظر می‌رسد. هدف تجاری یک نتیجه خاص و قابل اندازه گیری برای هر کسب و کاری است که شما متعهد به دستیابی به آن در زمینه فعالیت‌های حرفه‌ای خود هستید و اهداف بسته به ماهیت کسب و کار، صنعت و اولویت‌های شما در یک زمان معین می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، همه آنها دارای برخی ویژگی‌های اساسی هستند:

– هدف تجاری شما باید واضح و به طور دقیق تعریف شود. برای مثال، به جای گفتن «افزایش فروش» می‌توانید هدف مشخص‌تری مانند «افزایش فروش از طریق تبلیغات و بازاریابی برای جذب مشتریان جدید تا 20 درصد در شش ماه آینده» را تعیین کنید.

– قابلیت اندازه گیری: بسیار مهم است که بتوانید پیشرفت خود را در جهت دستیابی به اهداف خود اندازه گیری کنید. از شاخص‌های کمی مانند درآمد، تعداد مشتریان، نرخ تبدیل و غیره استفاده کنید.

– دستیابی: هدف شما باید واقع بینانه باشد. در حالی که جاه طلبی ستودنی است اما اهداف دست نیافتنی می‌توانند برای تیم و کارکنان دلسرد کننده باشد. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما با منابع و تخصص شما هماهنگ است.

– ارتباط: اهداف تجاری باید با تجارت و صنعت شما مرتبط باشد و باید به رشد و موفقیت شرکت شما کمک کنند.

– زمانبندی: یک ضرب الاجل و تاریخ مشخص برای دستیابی به اهداف خود تعیین کنید. این باعث ایجاد حس فوریت در تیم می‌شود و به شما امکان پیگیری پیشرفت خود را در طول زمان می‌دهد.

تعیین اهداف تجاری بسیار مهم هستند زیرا جهت گیری استراتژیک برای پیشبرد امور را در پی خواهد داشت. اهداف تجاری به شما کمک می‌کنند منابع و انرژی خود را بر روی فعالیت‌هایی متمرکز کنید که بیشترین کمک به رشد شما را دارند. بدون هدف، شما در معرض خطر انحراف بدون هدف مشخص هستید.

اندازه گیری عملکرد الویت دیگری است که وقتی اهداف تجاری به خوبی تعریف شده باشند قابل اندازه گیری هستند. این بدان معنی است که می‌توانید به طور منظم پیشرفت خود را ارزیابی کرده و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. شما می‌توانید تشخیص دهید که برای بهینه سازی مستمر کسب و کار چه چیزهایی ضروری است. یکی دیگر از اولویت‌های کسب و کار، انگیزه و مشارکت همکاران و تیم است زیرا اهداف انگیزه‌های قدرتمندی هستند که به تیم شما انگیزه مشترکی برای دستیابی، تقویت تعهد و انسجام در شرکت می‌دهند. وقتی اعضای تیم بدانند که چرا کاری مهم است و هدفشان به دست آوردن چه چیزی است، به احتمال زیاد بهترین کار خود را انجام می‌دهند و در این مسیر اولویت بندی وظایف نیز نقش مهمی دارد. افراد حرفه‌ای اغلب برنامه‌های شلوغی دارند. اهداف تجاری تعریف شده به شما کمک می‌کند تا وظایف را اولویت بندی کنید و از پخش شدن بیش از حد کارهای خود جلوگیری کنید. می‌توانید تلاش خود را بر روی فعالیت‌هایی متمرکز کنید که بیشترین تأثیر را در دستیابی به اهداف شما دارند. ضمن آنکه همسویی تیم برآیند مثبت را در پی خواهد داشت و هنگام کار با یک تیم، اهداف تجاری واضح، اعضا را به سمت یک چشم انداز مشترک همسو می‌کند و از سوء تفاهم‌ها و اختلاف نظرها جلوگیری می‌کند و باعث همکاری وهماهنگی می‌شود.

همچنین مدیریت منابع نیز با تعیین اهداف بهتر مدیریت خواهد شد. زمان، بودجه یا پرسنل همه و همه در یک راستا باعث می‌شوند از ضایعات غیر ضروری جلوگیری شود و کارایی عملیاتی را به حداکثر می‌رساند و البته این مهم را حتماً در همه نوع کسب و کاری بایستی مدنظر قرار دهیم که بازارها دائماً در حال تحول هستند و متخصصان باید سریعاً خود را تطبیق دهند. اهداف تجاری انعطاف‌پذیر به شما این امکان را می‌دهند که به‌جای واکنش به تغییرات، واکنش استراتژیک نشان دهید و نسبت به تعییرات منعطف باشید.

تگ ها: توسعه کسب و کارهدف‌گذاری تجاری
مطلب قبلی

«نقش اقتصاد» از روند کاهشی نرخ رشد اقتصادی گزارش می دهد؛ کیک اقتصادِ ایران کوچک‌تر از همیشه!

مطلب بعدی

کاهش معاملات، بسیاری از مشاوران املاک را به ورطه ورشکستگی پنهان کشانده است؛ غبار رکود بربازار مسکن

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

کاهش معاملات، بسياري از مشاوران املاک را به ورطه ورشکستگي پنهان کشانده است؛ غبار رکود بربازار مسکن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

۲۱ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

۲۱ خرداد ۱۴۰۴

تشخیص دقیق سرطان با سامانه ایرانی

۲۱ خرداد ۱۴۰۴

استراتژی گذر از نوسانات بورس

۲۱ خرداد ۱۴۰۴

شماره 2086 روزنامه نقش اقتصاد

۲۱ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

استراتژی گذر از نوسانات بورس

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

  علی رئوفی- بازار سرمايه ذاتاً بازاري پرنوسان است و همين نوسانات، آن را به بستري مناسب براي سرمايه‌گذاري حرفه‌اي و...

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید