• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۴ - ۰۸:۱۵:۱۹
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

حمل‌ونقل در دولت پزشکیان

۳۰ تیر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

تین نیوز: فروغ فاریابی کارشناس حمل‌ونقل: در بهمن ماه 1389 دکتر حمید بهبهانی وزیر راه و ترابریِ وقت در مجلس استیضاح و رأی عدم اعتماد گرفت. چند ماه بعد در تیرماه 1390 قانون تأسیس وزارت راه و شهرسازی از ادغام دو وزارتخانه ” مسکن و شهرسازی ” با ” راه و ترابری” تصویب و روانه اجرا شد.ظاهراً این ادغام در جهت کوچک سازی دولت و کاهش تعداد وزارتخانه‌ها انجام گرفت. ولی کیست که نداند تقلیل امر کوچک سازی به حذف نام 2 وزارتخانه و خلق یک وزارتخانه جدید، بدون تغییر/حذف فرآیندها، تعدیل نیروی انسانی و کاهش تصدی گری، حجیم کردن آن یک وزارتخانه جدید است و عملاً کوچک سازی اتفاق نمی‌افتد.در همان مقطع نقدها و نظرات کارشناسی زیادی بیان شد ولی از آنجا که کل وزارت مسکن و شهرسازیِ وقت با مأموریت‌هایی که بیشتر در حوزه قانونگذاری و تنظیم مقررات داشت، شاید به اندازه یکی از دفاتر در یکی از معاونت‌های وزارت راه می‌شد، این ادغام با چالش نه چندان محسوسی پیش رفت و به سرانجام رسید.(تنها مأموریت میدانی و عملیاتی چشمگیر و گسترده بخش مسکن با تعریف پروژه‌های مسکن مهر، ظهور کرد.)اما داستان راه و ترابری بسیار متفاوت بود. پروژه‌های متعدد راه سازی و عملیات نگهداری راه، زیرساخت‌های حمل‌ونقل در شاخه‌های ریل، دریا، هوا و جاده، با معاونت‌های متعدد و صنوف پرجمعیت مرتبط، به اندازه کافی وزارتخانه‌ای سنگین و فربه بود.حتی تأسیس معاونت حمل‌ونقل که شاید می‌توانست نگاه اقتصادی و مطالعات راهبردی و کلان را درصنعت حمل‌ونقل توسعه دهد، نیز توفیق چندانی در سیاستگذاری و هماهنگی بین شقوق مختلف حمل‌ونقل به دست نیاورد تا جایی که با انتصاب یک فرمانده پلیس راه به این معاونت فقدان درک از این جایگاه به خوبی نمایان شد. فاجعه بارتر فراموشی مقوله ایمنی و کاهش تصادفات در برنامه هفتم بود که البته بعدها اصلاحیه خورد!حمل‌ونقل می‌تواند سهم قابل توجهی در احیای اقتصاد غیر نفتی برعهده بگیرد ولی در حال حاضر نیازمند احیای خود است و با ادامه نگاه فعلی و چالش‌های مهمی مانند تصادفات جاده‌ای، فرسودگی ناوگان (اعم از ریلی، هوایی و جاده‌ای) ومشکلات نیروی انسانی، امیدی به احیای آن نیست.دکتر پزشکیان در سخنان انتخاباتی خود با جسارت قابل تحسینی اعلام کردند همانطور که برای راهبری تیم‌های ورزشی اگر نیاز باشد از مربیان خارجی استفاده می‌کنیم، ممکن است برای بهبود برخی فرآیندهای غیر ورزشی هم نیاز به مربی خارجی داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم.به نظر من حمل‌ونقل یکی از این حوزه‌هاست.

بنیه دانشیک حمل‌ونقل در کشور نتوانسته است بر دید سنتیِ غیر بالنده آن غلبه کند و در حال حاضر چشم انداز روشنی پیش رو ندارد. قطعاً در بین ایرانیان خارج از کشور اندیشمندان، اساتید و صاحبان شرکتهای معتبر و سرمایه گذاران علاقمند به توسعه کشور وجود دارند که می‌توانند با انتقال تجربه و دانش، در کنار متخصصین داخلی الگوی مناسبی برای ایجاد تحول در صنعت حمل‌ونقل کشور طراحی کنند.

منبع: تین نیور

مطلب قبلی

«نقش اقتصاد»  از موانع ادغام‌شدن ایران در ابتکارهای  مهم اقتصادی منطقه‌ای  و بین‌المللی  گزارش  می دهد: نقش زیرساخت‌های جاده‌ای ایران در معادلات جهانی

مطلب بعدی

عدم استراتژی بلندمدت در صنعت خودرو

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

عدم استراتژی بلندمدت در صنعت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

بازارهایی که بیشترین سوددهی را داشتند

دارندگان چک بانکی بخوانند

بحران از راه رسید/ این سد فقط ۷ درصد آب دارد

واریز حقوق بازنشستگان سه‌ مرحله‌ای شد

برنج ایرانی به زودی ارزان‌می شود/ ریزش شدید قیمت‌ها تا دو هفته آینده

ورود دو سیگنال قیمتی به بازار ارز/ چرا الان دلار نخرید، بهتر است!؟

قاطی کردن آب با بنزین در یکی از جایگاه‌های سوخت واقعیت دارد؟

دست‌ها روی ماشه/ آیا اروپا حکم مرگ برجام را امضا خواهد کرد؟

وزیر نفت: سهمیه و قیمت بنزین تغییر نمی کند

آغاز فروش بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین/ قیمت‌ها اعلام شد

قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

بازارهایی که بیشترین سوددهی را داشتند

دارندگان چک بانکی بخوانند

بحران از راه رسید/ این سد فقط ۷ درصد آب دارد

واریز حقوق بازنشستگان سه‌ مرحله‌ای شد

برنج ایرانی به زودی ارزان‌می شود/ ریزش شدید قیمت‌ها تا دو هفته آینده

ورود دو سیگنال قیمتی به بازار ارز/ چرا الان دلار نخرید، بهتر است!؟

قاطی کردن آب با بنزین در یکی از جایگاه‌های سوخت واقعیت دارد؟

وزیر نفت: سهمیه و قیمت بنزین تغییر نمی کند

آغاز فروش بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین/ قیمت‌ها اعلام شد

افغان ها با بازار مسکن چه کردند؟

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

«نقش اقتصاد» از تأثیرات مخرب کمبود برق بر امنیت غذایی کشور گزارش می دهد؛ طوفان ناترازی و بحران کشاورزی

هزینه تحصیل فرزندان در بخش خصوصی سر به فلک کشید؛ تحصیـل لاکچـری!

«نقش اقتصاد» در گزارشی به چالش‌های هدررفت گاز و تأثیر آن بر معیشت خانوار پرداخت تحدید معیشت با تهدید بحران انرژی

«نقش اقتصاد» در گزارشی به دلایل افت صادرات نفت ایران و چالش‌های پنهان آن پرداخت؛ آیا بهار نفتی ایران دوباره خزان شد؟

عوامل کلیدی گسترش و راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت در کشور واکاوی شد بارسنیگن یارانه سوخت بـر دوش اقتصـاد

قبلی بعدی

گفت و گو

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید