• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۸:۴۹
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

حمل‌ونقل در دولت پزشکیان

۳۰ تیر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

تین نیوز: فروغ فاریابی کارشناس حمل‌ونقل: در بهمن ماه 1389 دکتر حمید بهبهانی وزیر راه و ترابریِ وقت در مجلس استیضاح و رأی عدم اعتماد گرفت. چند ماه بعد در تیرماه 1390 قانون تأسیس وزارت راه و شهرسازی از ادغام دو وزارتخانه ” مسکن و شهرسازی ” با ” راه و ترابری” تصویب و روانه اجرا شد.ظاهراً این ادغام در جهت کوچک سازی دولت و کاهش تعداد وزارتخانه‌ها انجام گرفت. ولی کیست که نداند تقلیل امر کوچک سازی به حذف نام 2 وزارتخانه و خلق یک وزارتخانه جدید، بدون تغییر/حذف فرآیندها، تعدیل نیروی انسانی و کاهش تصدی گری، حجیم کردن آن یک وزارتخانه جدید است و عملاً کوچک سازی اتفاق نمی‌افتد.در همان مقطع نقدها و نظرات کارشناسی زیادی بیان شد ولی از آنجا که کل وزارت مسکن و شهرسازیِ وقت با مأموریت‌هایی که بیشتر در حوزه قانونگذاری و تنظیم مقررات داشت، شاید به اندازه یکی از دفاتر در یکی از معاونت‌های وزارت راه می‌شد، این ادغام با چالش نه چندان محسوسی پیش رفت و به سرانجام رسید.(تنها مأموریت میدانی و عملیاتی چشمگیر و گسترده بخش مسکن با تعریف پروژه‌های مسکن مهر، ظهور کرد.)اما داستان راه و ترابری بسیار متفاوت بود. پروژه‌های متعدد راه سازی و عملیات نگهداری راه، زیرساخت‌های حمل‌ونقل در شاخه‌های ریل، دریا، هوا و جاده، با معاونت‌های متعدد و صنوف پرجمعیت مرتبط، به اندازه کافی وزارتخانه‌ای سنگین و فربه بود.حتی تأسیس معاونت حمل‌ونقل که شاید می‌توانست نگاه اقتصادی و مطالعات راهبردی و کلان را درصنعت حمل‌ونقل توسعه دهد، نیز توفیق چندانی در سیاستگذاری و هماهنگی بین شقوق مختلف حمل‌ونقل به دست نیاورد تا جایی که با انتصاب یک فرمانده پلیس راه به این معاونت فقدان درک از این جایگاه به خوبی نمایان شد. فاجعه بارتر فراموشی مقوله ایمنی و کاهش تصادفات در برنامه هفتم بود که البته بعدها اصلاحیه خورد!حمل‌ونقل می‌تواند سهم قابل توجهی در احیای اقتصاد غیر نفتی برعهده بگیرد ولی در حال حاضر نیازمند احیای خود است و با ادامه نگاه فعلی و چالش‌های مهمی مانند تصادفات جاده‌ای، فرسودگی ناوگان (اعم از ریلی، هوایی و جاده‌ای) ومشکلات نیروی انسانی، امیدی به احیای آن نیست.دکتر پزشکیان در سخنان انتخاباتی خود با جسارت قابل تحسینی اعلام کردند همانطور که برای راهبری تیم‌های ورزشی اگر نیاز باشد از مربیان خارجی استفاده می‌کنیم، ممکن است برای بهبود برخی فرآیندهای غیر ورزشی هم نیاز به مربی خارجی داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم.به نظر من حمل‌ونقل یکی از این حوزه‌هاست.

بنیه دانشیک حمل‌ونقل در کشور نتوانسته است بر دید سنتیِ غیر بالنده آن غلبه کند و در حال حاضر چشم انداز روشنی پیش رو ندارد. قطعاً در بین ایرانیان خارج از کشور اندیشمندان، اساتید و صاحبان شرکتهای معتبر و سرمایه گذاران علاقمند به توسعه کشور وجود دارند که می‌توانند با انتقال تجربه و دانش، در کنار متخصصین داخلی الگوی مناسبی برای ایجاد تحول در صنعت حمل‌ونقل کشور طراحی کنند.

منبع: تین نیور

تگ ها: حمل ونقلدولت پزشکیانوزیر راه و ترابری
مطلب قبلی

«نقش اقتصاد»  از موانع ادغام‌شدن ایران در ابتکارهای  مهم اقتصادی منطقه‌ای  و بین‌المللی  گزارش  می دهد: نقش زیرساخت‌های جاده‌ای ایران در معادلات جهانی

مطلب بعدی

عدم استراتژی بلندمدت در صنعت خودرو

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

عدم استراتژی بلندمدت در صنعت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

زنگ خطر تجارت خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

    درطول اين دو دهه تغيير در شرکاي اصلي رخ داده است؛ به طوري که چين و عراق به...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در شرايطي که جهان همچنان با پيچيدگي‌هاي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران دست‌وپنجه نرم مي‌کند و تلاش‌هاي...

خسارت 37 میلیارد تومانی به ازای خروج هر نخبه از ایران؛ سایه سنگین خروج نخبگان برسر صنایع

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

تخمين يک يادداشت در نشريه فايننشال تايمز نشان مي‌دهد تعداد دانشجويان ايراني خارج از کشور به 110 هزار نفر رسيده...

«نقش اقتصاد»دلایل توقف توسعه صنعت سی ان‌جی در ایران را بررسی کرد فرصت های از دست رفته در صنعت سی ان‌جی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در حالي که جهان با شتاب به سوي استفاده از منابع انرژي پاک و پايدار حرکت مي‌کند...

شواهدی تلخ از میزان وابستگی اقتصاد ایران به منابع نفتی طی چهاردهه گذشته؛ نقطه ضعف ماندگار اقتصاد ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمدحسین سیف اللهی مقدم - اقتصاد ايران عميقاً به نفت، گاز و برق متکي است؛ اين وابستگي فرصت‌ها و تهديدهاي جدي...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی- عطا بهرامي، کارشناس اقتصادي در گفتگو با روزنامه «نقش اقتصاد» به بررسي وضعيت بازار مسکن در ايران در سال...

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

۵ خرداد ۱۴۰۴

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

۴ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

زنگ خطر تجارت خارجی

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» پیامدهای عدم معرفی وزیر جدید اقتصاد را بررسی کرد؛ گـره کور کابینه

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

چرا بنادر شریان توسعه هستند؟

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

شماره 2080 روزنامه نقش اقتصاد

۱۱ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید