رشد اقتصاد ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ به ۵.۸ درصد رسید

0
51

 

 

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به موفقیت‌های دولت ایران در کنترل مهار تورم و رشد اقتصادی در ۶ ماه گذشته گفت: دولت و بانک مرکزی به اجرای سیاست‌های تثبیت اقتصادی برای کنترل تورم و تحقق رشد اقتصادی پایبند است.

دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در جلسه روسای کل بانک مرکزی و وزرای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول ( MENAP ) که امروز در مراکش با سخنرانی خانم گئورگیوا مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول برگزار شد گفت: اقتصاد ایران پس از تحمل تکانه‌های مختلف، هم اکنون به پایداری لازم دست یافته است.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه این اجلاس گفت: بر این اساس نرخ رشد در دو فصل اول سال ۲۰۲۳ بطور متوسط به ۵.۸ درصد و رشد سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ به ۶.۷ درصد رسید.

دکتر فرزین تصریح کرد: از موضوعات اساسی کنونی اقتصاد ایران ، مسله تورم است که کنترل آن همراه با حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر از اهداف اساسی سیاست متوازن تثبیت است.

دکتر فرزین در ادامه این اجلاس بین المللی گفت: دولت و بانک مرکزی به سیاست‌های پولی و مالی احتیاطی متعهد است و با توجه به مذاکرات جاری بین ایران و صندوق بین المللی پول و تلاش دو طرف، برای تقویت ارتباطات امیدواریم.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین در ابتدای این جلسه ضمن ابراز تسلیت بابت حوادث طبیعی در مراکش، لیبی و افغانستان به مردم و دولت این کشورها، بابت فجایع رژیم صهیونیستی و بروز فاجعه انسانی در نوار غزه ابراز تأسف و با مردم نوار غزه ابراز همدردی کرد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید