هزینه ۲۶۳۰ میلیاردتومانی صندوق ملی مسکن برای پیشبرد قانون جهش تولید

0
57

 

محمد رضا مهدیاراسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن در نشست خبری به بیان جزییاتی از برنامه‌ها و اقدامات این صندوق پرداخت و گفت: از ابتدای شکل‌گیری صندوق، ۱۲هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به صندوق ملی مسکن، واریز شده که تاکنون از این میزان ۶هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف هزینه شده است.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن ادامه داد: بانک‌ها موظف بودند ۲۰ درصد منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که در خصوص بانک‌هایی که به این تعهد عمل نکردند مقرر شد تا جریمه مالیاتی به حساب صندوق واریز شود.

۷۰ همت برگه تشخیص مالیاتی بانک‌ها صادر شد

وی اظهار کرد: ۴۹ همت از این منابع در سال ۱۴۰۰ و ۹۱ همت برای ۱۴۰۱ جریمه مالیاتی بانک‌ها بوده است که تاکنون برای بیش از ۷۰ همت برگه تشخیص صادر شده است و به مرور به صندوق ملی مسکن، افزوده خواهد شد.

همکاری با ۱۰ شرکت دارای فناوری‌های نوین ساخت

مهدیاراسماعیلی در خصوص همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و برنامه صندوق در این رابطه، گفت: نشست‌های متعدد با صندوق نوآوری برگزار شد. هم اکنون بیش از ۱۰ شرکت که با روش‌های دانش بنیان توانایی ساخت مسکن ارزان و با کیفیت را دارند شناسایی شده و در حال همکاری با آنها هستیم.

وی در خصوص جریمه بانک‌هایی که به تعهدات خود در بخش مسکن عمل نکرده اند، گفت: سازوکار نظارتی جدیدی برای این بانک ها در نظر گرفته شده و مقرر شده است از تا از محل ذخایر بانک هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند بانک مرکزی بخشی از سرمایه آن بانک ها را بلوکه کند. همچنین مقرر شده است تا در این خصوص صلاحیت حرفه ای اعضای هئیت مدیره و هیئت عامل تعلیق شود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید