شاخص‌های بورسی به مدار صعودی بازگشتند

0
4

امیررضا سولقانی روزنامه نگار: بازار سهام دیروز در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص‌های بورسی به روند صعودی بازگشتند. پس از کاهش هیجانات فروش که روز گذشته در بورس تجربه شد، دیروز خریداران نقش پررنگ‌تری در بازار داشتند.

معاملات بورس دیروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز گذشته خود رفتار کرد؛ به طوری که در پایان بورس دیروز، شاخص کل با افزایش 19 هزار و 927 واحدی که معادل 0.89 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات دیروز در سطح دو میلیون و 254 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر نیز قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار، صعودی بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس دیروز هشت هزار و 404 واحد که معادل 1.13 درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح 749 هزار و 573 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز گذشته، حجم معاملات را 7.2 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 79 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، برخلاف روز گذشته، دیروز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس دیروز حدود چهار میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگری که باید بازگو کرد این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 97 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات دیروز بازار، سه سهم وبملت، فزر و فن‌افزار بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، فزر و فولاد به‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار گرفت.

گدنا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، خلنت نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار دیروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های بوعلی، فن‌افزار و وغدیر تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات دیروز سهم‌های فن‌افزار، وغدیر و دکوثر ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای وبملت، فزر و زماهان خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ثنوسا، فن‌افزار و واعتبار رقم خورد. همچنین بکاب در جریان معاملات دیروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد ساراب بود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید