• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۷:۴۶
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

بی تدبیری در رسانه ملی

۲۳ آبان ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, جامعه, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

وحید حاج سعیدی روزنامه نگار: چند صباحی است مجریان معروف کشور که از دید مردم دارای وجهه اجتماعی، پوشش مناسب، سواد رسانه ای و تسلط به فن هستند در قالب بازیگران تبلیغات به تبلیغ محصولاتی می پردازند که نه تنها در شان خودشان و مردم نیست، بلکه وجهه این رسانه را نیز تا حد یک سوپر مارکت یا دکه سیگار فروشی پائین آورده است!

اینکه صدا و سیما ذائقه همه مردم را در نظر گرفته و با دست و دلبازی به تعداد سلایق ثبت شده، شبکه و کانال راه اندازی کرده، عین صواب است و آن را باید به فال نیک گرفت. اصلاً باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برایشان هورا کشید و کلاه را به اندازه برج میلاد بالا پرتاب کرد. ولی اینکه مجریان توانمندی چون احمدی و خیابانی و توتونچی و … برای تامین هزینه های این دست و دلبازی در برنامه های پر بیننده ورزشی، با نهایت خفت و خواری مردم را به خوردن کیک و کلوچه یا استفاده از فلان اسپری خوشبو کننده دعوت کنند، نهایت بی تدبیری و مسخره بازی در این رسانه میلی است! یعنی اگر چند صباح دیگر در رسانه ملی مجریان را مجبور به خوردن ماکارونی و جلبک کردند یا به تن شان پیش بند کردند و از آنها خواستند به قول خودشان وال یا صفحه نمایش بزرگ را با فلان دستمال نانو گردگیری کنند و یا میز اجرای برنامه را با بهمان مایع جادویی برق بیندازند، تعجب نکنید!چندی قبل در یک برنامه رادیویی دو مجری در حال تعریف و تمجید از نوعی جلبک بودند و مصرف آن را با گوشت و خاویار و انواع پروتئین های کشف شده در دنیا برابر می دانستند. این بزرگواران در باب خواص این زبان بسته برای دفع امراض چه سخن فرسایی ها که نکردند و تقریباً به جز سرطان و قطع عضو، مصرف این ماده در درمان سایر بیماری ها و پیشگیری از انواع و اقسام امراض توصیه شد. همان جلبکی که اگر در حاشیه استخر یا رودخانه به شلوارتان بچسبد، چندشان تان می شود و تا دفع شر، معذب هستید. اما بعد از چند دقیقه صحبت در خصوص این طلای چندش آور، در کمال تعجب یکی از آنها گفت: جهت خرید این محصول عدد 2 را به فلان سرشماره ارسال کنید تا با تخفیف این پروتئین گیاهی به درب منزل تان ارسال شود! تازه ما متوجه شدیم که این برنامه علمی نیست و دوستان در حال تلاش برای جذب سرمایه و سود آوری در جهت ساخت برنامه های سرد و خنکی چون «خوش نمک» ،«چارپایه» ، «طنزیم»، مسابقات کم رنگ و لعاب و دعوت از دهها تلخک بی مزه و سلبریتی بی مایه و ورزشکاران کم جنبه هستند!

واقع امر مردم به این مجریان ایمان و اعتقاد دارند و سوء استفاده از این اعتماد نهایت بی انصافی و بی تدبیری است. در حقیقت اگر مجری‌ای که برای تبلیغ انتخاب می‌شود در حوزه‌ای غیر مرتبط با محصول مورد نظر فعالیت کرده باشد، مخاطبان ممکن است ارتباط بین او و محصول را غیرقابل قبول بدانند و این نه تنها باعث کاهش اعتبار تبلیغ می‌شود بلکه به وجهه مجری نیز خدشه وارد می کند. از سویی استفاده مکرر از مجریان در جهت تبلیغات می‌تواند به فرسایش اعتبار و ارزش برند شخصی آنها و کم بیننده شدن برنامه های این مجریان منجر شود.یادمان نرود در حالی که کشور بیش از همه چیز محتاج جهاد تبیین و معرفی دستاوردها و اختراعات دانشمندان جوان و حمایت از آنها در جهت امیدآفرینی و دفع خود تحقیری در جامعه است، رسانه ملی با تبلیغ تی و سطل، کیک و اسنک، کیسه زباله، اسپری زیر بغل، کفپوش ماشین، گهواره ارگونومیک و … عملاً بر آتش خود تحقیری می دمد تا جایی صورتش گل می اندازد و لپ هایش باد می کند! کارشناسان معتقدند یک اثر تبلیغی ضمن برخورداری از استاندارد و کیفیت لازم باید از ابعاد مختلف، برنامه‌ریزی و استراتژی تبلیغی، بازاریابی مناسب، تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و جاذبه‌ لازم بهره‌مند باشد تا علاوه بر جذب مخاطب هنجار ها را نیز رعایت کرده باشد. برنامه تبلیغاتی باید دارای مسئولیت اجتماعی بوده و با لحاظ تأثیر بر نگرش‌ها و ارزش‌های فرهنگی، سبک زندگی و… تهیه تولید شوند. همچنین از نظر متن، زیرمتن، فرامتن، ژانر، تدوین، روایت، نورپردازی، رنگ، صدا، صحنه و دکور، چهره‌پردازی، میزانسن، تکنیک، زبان بدن، عوامل انسانی، محصول و کالا و … دقت و نظارت لازم بر روی آن اعمال شود.آثار تبلیغاتی باید با شناخت بازار، مخاطب، قوانین، لحاظ موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … تهیه و منتشر شوند.در حقیقت قبل از انتشار تبلیغات باید نظرسنجی و بازخورد گیری از مخاطبان در آن در نظر قرار گیرد. در حالی که روان و ساده پیام را به مخاطب منتقل کند، باید دارای خلاقیت و ابتکار لازم باشد. همچنین با رعایت اخلاقیات، ملاحظات روحی و روانی در تهیه و دفعات انتشار آنها در نظر قرار گیرد؛ به طوری که هر اثر تبلیغاتی با هر کیفیتی و به هر قیمتی مجوز پخش نگیرد.ای کاش یک نفر در این رسانه چند ده هکتاری پیدا شود و حالی دوستان کند قرار نیست برای کسب درآمد و سودآوری بیشتر، با روح و روان مردم بازی کنید، ذائقه مردم را تغییر دهید، تنبلی و مصرف گرایی و خرید کلی را فضیلت ببخشید، شرکت های زنجیره ای را سر زبان ها بیاندازید و … با این رویکرد نه تنها صنایع دانش بنیان و مخترعان و شرکت های کوچک که توان تبلیغ در تلویزیون را ندارند، مایوس می شوند بلکه هر روز از شمار مخاطب تان کاسته می شود. شک نکنید.

تگ ها: رسانه ملیصدا و سیماوجهه اجتماعی
مطلب قبلی

نقش فضای سبز در کاهش آلودگی محیط زیست شهری

مطلب بعدی

«نقش اقتصاد»  از مصوبه جدید دولت پیرامون واردات بنزین سوپر گزارش می دهد: بنزین فوق لاکچری برای لوکس سواران

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

«نقش اقتصاد»  از مصوبه جديد دولت پيرامون واردات بنزين سوپر گزارش مي دهد: بنزين فوق لاکچري براي لوکس سواران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

موانع تحقق اقتصاد دریاپایه

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» از نحوه قیمت‌گذاری و تخصیص یارانه‌های انرژی گزارش می دهد عدالت حلقه مفقوده توزیع انرژی در کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بازار مسکن ايران در حال حاضر تحت تأثير ترکيبي از تورم بالا، رکود اقتصادي و بي‌ثباتي در سياست‌هاي...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی -اقتصاد ايران در سال 1403 شاهد تحولاتي قابل توجه در بخش نفت بود که بر اساس گزارش...

موانع تحقق اقتصاد دریاپایه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

هادی حق شناس - يکي از دلايل اصلي عدم توسعه اقتصاد درياپايه در ايران، اين است که اقتصاد بخش خشکي...

«نقش اقتصاد» از نحوه قیمت‌گذاری و تخصیص یارانه‌های انرژی گزارش می دهد عدالت حلقه مفقوده توزیع انرژی در کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی - در جهاني که منابع انرژي به‌عنوان يکي از ستون‌هاي اصلي توسعه اقتصادي و رفاه اجتماعي شناخته...

حاج محمدرضا دهقان طزرجانی ملقب به شیررضا در گفتگو با خبرنگاران، مطرح کرد: محصولات‌ شیررضا به دلیل تنوع و کیفیت بالا به ۳۲ کشور جهان صادر می‌شود

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۲ خرداد ۱۴۰۴
0

گروه کارخانجات شیررضا با هدف صادرات محصولات ایرانی در بازار های خارجی، با حضور مستمر در نمایشگاهای بین المللی، توانسته...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

«نقش اقتصاد» از نحوه قیمت‌گذاری و تخصیص یارانه‌های انرژی گزارش می دهد عدالت حلقه مفقوده توزیع انرژی در کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی - در جهاني که منابع انرژي به‌عنوان يکي از ستون‌هاي اصلي توسعه اقتصادي و رفاه اجتماعي شناخته...

زنگ خطر تجارت خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

    درطول اين دو دهه تغيير در شرکاي اصلي رخ داده است؛ به طوري که چين و عراق به...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در شرايطي که جهان همچنان با پيچيدگي‌هاي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران دست‌وپنجه نرم مي‌کند و تلاش‌هاي...

خسارت 37 میلیارد تومانی به ازای خروج هر نخبه از ایران؛ سایه سنگین خروج نخبگان برسر صنایع

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

تخمين يک يادداشت در نشريه فايننشال تايمز نشان مي‌دهد تعداد دانشجويان ايراني خارج از کشور به 110 هزار نفر رسيده...

«نقش اقتصاد»دلایل توقف توسعه صنعت سی ان‌جی در ایران را بررسی کرد فرصت های از دست رفته در صنعت سی ان‌جی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در حالي که جهان با شتاب به سوي استفاده از منابع انرژي پاک و پايدار حرکت مي‌کند...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بازار مسکن ايران در حال حاضر تحت تأثير ترکيبي از تورم بالا، رکود اقتصادي و بي‌ثباتي در سياست‌هاي...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس، عوامل مؤثر بر نوسانات بازار املاک واکاوی شد ابتلای بازار مسکن  به سندرم تورم

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

۹ خرداد ۱۴۰۴

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

۵ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید