• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۸:۰۴
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه بانک و بیمه

بانک ملی ایران بر مدار بانکداری دیجیتال گام بر می دارد

۷ مرداد ۱۴۰۲
در بانک و بیمه
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0
بانک ملی ایران بر مدار بانکداری دیجیتال گام بر می دارد

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در مسیر دیجیتالی شدن قرار دارد، گفت: زمانی بانک ملی ایران به عنوان یک بانک قدیمی و حتی بعضا با نگاه سنتی شناخته می شد اما امروز در بسیاری از حوزه های دیجیتال به عنوان یک بانک پیشرو بوده و قطعا سیاست های آتی آن نیز به خلق تجربه بهتر برای مشتریان کمک می کند تا بتوانند با کیفیت ترین خدمات را از بانکی با سرمایه بیش از ۵۲ میلیون مشتری دریافت کنند.

علیرضا ماهیار در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه این پیشرو بودن را مدیون تلاش همکاران مختلف بانک به ویژه همکاران صف و ستاد و همینطور همکارانی هستیم که در بخش فنی سعی کردند تا بانک را از یک ساختار سنتی به یک ساختار چابک و دیجیتال هدایت کنند، افزود: اطمینان دارم که بانک ملی ایران ظرف یکی دو سال آینده به بزرگترین بانک دیجیتالی کشور تبدیل می شود. این بانک امروز به دنبال آن نیست که تنها خدمات بانکداری را به صورت دیجیتال ارایه کند، بلکه تلاش دارد خدمات فرا بانکی را نیز به صورت دیجیتالی انجام دهد که نمونه بارز آن را می توان در خدمت قلک سامانه بام و بحث سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری با منابع خرد مشتریان مشاهده کرد.

وی افزود: استقبال از این خدمت بسیار خوب بوده و پیش بینی می کنیم که مدل های جدید مدیریت دارایی نیز در آینده در پلتفرم های بانکداری بانک ملی ایران به منصه ظهور رسیده و با استقبال خوب مشتریان همراه شود. همین طور در حوزه هایی مانند لندتک هم تعامل خوبی با مجموعه های لندتک بیرونی به ویژه سرویس “الان بخر بعدا پرداخت کن” داشتیم که بعد از تخصیص اعتبار به جریان می افتد و می تواند با توجه به ابعاد و دامنه گستره مشتریان بانک ملی منشاء تحولات بزرگی باشد.

ماهیار ادامه داد: با این رخداد، مردم می توانند به راحتی از این خدمات و امکانات در زنجیره های خرید مختلف خود استفاده کنند و عملیات خرید کالاهای اساسی و حتی کالاهای مصرفی خود را انجام دهند.

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران یکی از مباحث مطرح و مهم در بانک ملی ایران را بحث اجرای سند تحول دیجیتال عنوان کرد و گفت: این سند به روز رسانی شده و امروز به نقطه ای رسیدیم که بسیاری از پروژه های راهبردی بانک به بهره برداری رسیده اند. در بحث تحول دیجیتال شعب هم به دنبال تغییر کلاس شعب و مدرن کردن شعب به روش های جدید، اتوماسیون سازی عملیات شعب توسط تجهیزات و هوش مصنوعی، بحث تجربه کاربری دیجیتال مشتری و مکانیزه کردن فرآیندهای مربوط به عملیات مختلف بانکی هستیم.

وی اظهار کرد: زمانی که مشتری می خواهد خدمات مورد نیاز خود را از بانک دریافت کند، در گام نخست بحث احراز هویت الکترونیک و افتتاح حساب مطرح می شود که این افتتاح حساب الکترونیک در داخل بانک و سامانه بام پیاده سازی شده است. هرچند در نسخه های اولیه، چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما پس از آن که پلتفرم بانکداری دیجیتال بام در زمستان سال گذشته رونمایی شد، شاهد بودیم که در بهار ۱۴۰۲ در حوزه افتتاح حساب های ریالی و ارزی روند خوب و رو به رشدی اتفاق افتاد.

ماهیار بیان کرد: در بخش افتتاح حساب غیرحضوری ریالی، از استقبال ۵ درصدی کاربران در زمستان سال گذشته به حدود ۵۰ درصد در خردادماه امسال رسیدیم و به عبارتی، ۵۰ درصد افتتاح حساب های بخش ریالی به صورت غیرحضوری و آنلاین در داخل پلتفرم بام انجام و باقی با مراجعه به شعب صورت گرفته است. در بخش ارزی هم نکته جالب آن است که تمایل به افتتاح حساب دیجیتال و غیرحضوری بسیار بالاست و در خرداماه امسال حدود ۸۴ درصد مشتریان افتتاح حساب ارزی خود را به صورت دیجیتال و غیرحضوری انجام داده اند.

وی تسهیل فرآیندها، اطلاع رسانی دقیق و فرهنگ سازی صورت گرفته از سوی شعب را از عوامل مهم خلق تجربه کاربری خوشایند برای مشتریان در دریافت خدمات غیرحضوری و دیجیتال عنوان و تصریح کرد: مشتریان به جای اینکه فرم های متعدد را به صورت دستی پر کنند یا مدارک خود را حضوری به شعبه بیاورند، می توانند از طریق بام احراز هویت شوند و از امکانات بانکداری دیجیتال استفاده کنند.

این عضو هیات عامل بانک ملی ایران اضافه کرد: یکی دیگر از خدماتی که خود را به خوبی در بانکداری دیجیتال نشان می دهد، درخواست صدور ملی کارت است که فرآیندهای آن کاملا به صورت کاملا غیرحضوری  انجام می شود و بحث ارسال کارت نیز به صورت پایلوت برای مشتری و در محل مشتری آغاز شده است. پیش بینی می کنیم این دیجیتالی شدن با توجه به صدور ماهانه بیش از یک میلیون ملی کارت و افتتاح حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار حساب در بانک ملی ایران می تواند کمک شایانی به خلوت شدن شعب کند.

ماهیار تاکید کرد: یکی از دیگر مباحثی که به دنبال آن هستیم، بحث دیجیتالی شدن فرآیند اعطای تسهیلات خرد از زمان ثبت درخواست مشتری تا بارگذاری مدارک، انجام اعتبارسنجی و درنهایت پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری است که این فرآیند پیاده سازی شده و به صورت پایلوت هم برای مشتریان سازمانی در حال انجام است. در این حوزه تجربه خوب کاربری را شاهد بودیم و در گام بعدی نیز این امکان برای سایر مشتریان فراهم می شود و می توانند از این خدمت استفاده کنند.

وی درخصوص رفع چالش های ارایه خدمات به اتباع بیگانه نیز افزود: بحث اتباع، بحث مهمی است. در کشور ما بیش از ۵ میلیون تبعه خارجی داریم که بخش عمده آنها از کشور افغانستان هستند و در سیستم بانکی هم حساب دارند. با همکاری مرکز مبارزه با پولشویی و همچنین وزارت کشور تمهیداتی را برای ارایه خدمات مالی به اتباع اتخاذ کردیم و نتیجه آن هم این است که اتباع می توانند در بسیاری از سامانه ها وارد شده و از خدمات بانکداری دیجیتال در بانک ملی ایران استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد بانک ملی ایران می‌تواند با کمک از فین‌تک‌ها با نگاه و رویکرد اکوسیستم‌محور و با سرمایه‌گذاری و ارائه‌ انواع حمایت‌ها به فین‌تک‌ها به توسعه‌ فراگیری مالی و نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت شتاب بیشتری ببخشد. از نظر من بانک ملی ایران و فین‌تک‌ها در همکاری با یکدیگر می‌توانند نقش مؤثری در توسعه‌ بانکداری دیجیتالی نوین در ایران ایفا کنند.

مطلب قبلی

بازدید تمامی مدیران و نخبگان کشور از فولاد مبارکه ضروری است

مطلب بعدی

پرداخت سود سهامداران حقیقی و حقوقی زیر پنج درصد شرکت بیمه دی طی ۵ روز پس از تصویب مجمع

آقای دیانی

آقای دیانی

مطلب بعدی

پرداخت سود سهامداران حقیقی و حقوقی زیر پنج درصد شرکت بیمه دی طی ۵ روز پس از تصویب مجمع

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

زنگ خطر تجارت خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

    درطول اين دو دهه تغيير در شرکاي اصلي رخ داده است؛ به طوري که چين و عراق به...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در شرايطي که جهان همچنان با پيچيدگي‌هاي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران دست‌وپنجه نرم مي‌کند و تلاش‌هاي...

خسارت 37 میلیارد تومانی به ازای خروج هر نخبه از ایران؛ سایه سنگین خروج نخبگان برسر صنایع

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

تخمين يک يادداشت در نشريه فايننشال تايمز نشان مي‌دهد تعداد دانشجويان ايراني خارج از کشور به 110 هزار نفر رسيده...

«نقش اقتصاد»دلایل توقف توسعه صنعت سی ان‌جی در ایران را بررسی کرد فرصت های از دست رفته در صنعت سی ان‌جی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در حالي که جهان با شتاب به سوي استفاده از منابع انرژي پاک و پايدار حرکت مي‌کند...

شواهدی تلخ از میزان وابستگی اقتصاد ایران به منابع نفتی طی چهاردهه گذشته؛ نقطه ضعف ماندگار اقتصاد ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمدحسین سیف اللهی مقدم - اقتصاد ايران عميقاً به نفت، گاز و برق متکي است؛ اين وابستگي فرصت‌ها و تهديدهاي جدي...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی- عطا بهرامي، کارشناس اقتصادي در گفتگو با روزنامه «نقش اقتصاد» به بررسي وضعيت بازار مسکن در ايران در سال...

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

۵ خرداد ۱۴۰۴

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

۴ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

زنگ خطر تجارت خارجی

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» پیامدهای عدم معرفی وزیر جدید اقتصاد را بررسی کرد؛ گـره کور کابینه

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

چرا بنادر شریان توسعه هستند؟

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

شماره 2080 روزنامه نقش اقتصاد

۱۱ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید