• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۴:۲۴:۱۲
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه خودرو

بررسی تخصصی لاماری ایما

۱۵ مرداد ۱۴۰۲
در خودرو
زمان مطالعه:3 دقیقه
0 0
0

 لاماری ایما یکی از کراس‌اوورهای محبوب و پرفروش در بازار ایران است که از سال ۱۴۰۱ عرضه آن آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. این خودرو به لطف مشخصات فنی مطلوب و البته طراحی جذابش توانست در زمان کوتاهی توجه هزاران مشتری را نسبت به خود جلب کند.

عرضه لاماری ایما همچنان از سوی آرین پارس موتور ادامه دارد اما مدتی است که این شرکت تصمیم گرفته‌ تا نسخه هیبریدی و همچنین فول آپشن آن را با نام ایما ایکس به بازار ارائه کند.

لاماری ایما همانند هر خودرو دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد که بر اساس آن، می‌توان دیدگاه کاملی از این خودرو را در مقایسه با رقبای آن به دست آورد. بنابراین اگر مایل به شناخت کامل و همه جانبه کراس‌اوور آرین پارس موتور هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

طراحی خارجی لاماری ایما

 طراحی خارجی لاماری ایما به وضوح یک خودرو اسپرت را به تصویر می‌کشد. البته این طراحی برای علاقمندان به خودرو کاملا آشنا است؛ چرا که شباهت خاصی به لامبورگینی اوروس دارد.

همانند بسیاری از خودروهای مدرن، چراغ‌های روی کاپوت به دی‌لایت اختصاص یافته‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی نیز در دو طرف جلوپنجره قرار گرفته‌اند. جلوپنجره بزرگ و مشکی ایما، ظاهر خشنی برای این خودرو ایجاد کرده.

نمای جانبی لاماری ایما تا حدودی ساده است اما خط شانه‌ای مواج روی درها، حسی عضلانی به خودرو داده است. بنابراین وقتی از نمای بغل به آن نگاه می‌کنید، حس یک خودرو قدرتمند با دینامیک بالا را می‌دهد. رینگ‌های خودرو نیز مشکی‌رنگ هستند که در ترکیب با رنگ‌های مختلف بدنه، ظاهر جذابی را برای این خودرو پدید می‌آورند.

چهره کراس اوور آرین پارس موتور واقعا خاص و مدرن است. در جلو طرحی موسوم به شارک نوز یا همان پوزه کوسه ای را می بینیم که المان هایی نظیر کاپوت کشیده و زوایای شکسته در جلو در آن است. چراغ های روشنایی روز در بالا بصورت خطی طراحی شده اند و چراغ های اصلی در پایین و گوشه سپر جایگذاری شده اند. جلوپنجره در پایین و با رنگ مشکی طراحی شده و چهره کلی این خودرو کمی شبیه به لامبورگینی اوروس شده است.

بخش عقب جایی است که سقف با شیب قابل توجهی به در پنجم خودرو ختم می‌شود. همچنین پیوستگی چراغ‌های خودرو در این نما باعث شده تا خودرو بیش از چیزی که به چشم می‌آید، عریض به نظر برسد.

درواقع این مسئله باعث شده تا تناسبات بهتری برای خودرو ایجاد شود. چه بسا اگر عرض جلو و عقب خودرو کمی بیشتر بود، تناسبات از دید بیننده بهتر می‌شد و می‌توانست رخ و نشست بهتری داشته باشد.

خروجی‌های اگزوز دوگانه در دو طرف قسمت پایین سپر واقعی هستند که این مساله را باید یکی از ویژگی‌های مثبت کراس‌اوور آرین پارس موتور دانست.

طراحی داخلی لاماری ایما

 طراحان برای طراحی کابین ایما، از ترند روز استفاده کرده‌اند تا فضای داخلی ساده و در عین حال مدرنی را خلق کنند. نمایشگرهای به هم چسبیده کلاستر و اطلاعات و سرگرمی بخش قابل توجهی از داشبورد خودرو را در اختیار گرفته‌اند. همچنین پنل تهویه نیز به صورت کامل در قسمت میانی داشبورد خودرو قرار دارد.

یکی از ترندهای روز در طراحی کابین، استفاده از خطوط افقی است؛ چراکه باعث می‌شود نمای این بخش عریض‌تر، دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. این خطوط نه تنها در کلاستر و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دیده می‌شود بلکه خط جدایش داشبورد از شیشه‌ها و ادامه یافتن آن تا روی رودری‌ها، حس یک کابین وسیع‌تر را به بیننده می‌دهد.

صندلی‌های خودرو از جنس چرم مصنوعی هستند و تا حدی سرنشینان را در بر گرفته‌اند. البته بهتر بود که بخش‌های کناری صندلی که حمایت‌کننده بدن و ران‌های سرنشینان هستند، کمی بزرگ‌تر باشد تا در مسافت‌های طولانی خستگی راننده را کمتر کنند.

فرمان خودرو از نوع دی کات است و هنگام رانندگی حس اسپرتی به راننده می‌دهد. این خودرو یک کراس‌اوور پنج نفره است که با دارا بودن فاصله بین دو محور ۲۷۱۵ میلیمتر، فضای مناسبی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. همچنین اگر نیاز به حجم بار بیشتری داشته باشید، می‌توانید صندلی‌های ردیف عقب را تا کنید.

مشخصات فنی لاماری ایما

 زیر کاپوت لاماری ایما، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi قرار دارد. این پیشرانه از طراحی میتسوبیشی بهره می‌برد و از این رو مالکان می‌توانند به کیفیت و دوام آن اعتماد داشته باشند. حداکثر راندمان این پیشرانه، 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است.

این ارقام به عنوان خروجی یک موتور چهار سیلندر جالب توجه هستند و کراس‌اوور آرین پارس موتور را به یکی از قوی‌ترین خودروهای رده قیمتی خودش تبدیل می‌کند. البته باید توجه داشت که این خودرو به واسطه ساختار پیشرفته خود و همچنین استاندارد عدم آلایندگی یورو ۵، به سوخت باکیفیتی برای فعالیت نیاز دارد.

سیستم انتقال قدرت ایما از نوع دیفرانسیل جلو است، بنابراین توانایی عبور از مسیرهای سنگین آفرودی را نخواهد داشت. اما در آفرود سبک عملکرد بسیار خوبی دارد. جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه از نوع تر (Wet) نیز وظیفه ارسال قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو برعهده دارد. ترکیب این جعبه دنده با موتور خودرو، باعث شده تا عملکرد سریعی را از این کراس‌اوور شاهد باشیم.

لاماری ایما به لطف این مشخصات فنی، می‌تواند در ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این رقم باعث می‌شود تا لاماری ایما به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای مونتاژی ایران شناخته شود. مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور نیز ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده که با توجه به باک ۵۵ لیتری خودرو، نیازی به پر کردن مجدد باک سوخت در فواصل کوتاه نخواهید داشت.

رانندگی با کراس اوور لاماری

 رانندگی با لاماری ایما، حس و حالی شبیه به سدان‌های اسپرت را برای شما بازسازی می‌کند.

کراس‌اوور آرین پارس موتور سه حالت رانندگی کامفورت یا راحت، اکو یا اقتصادی و اسپرت یا هیجان انگیز دارد. با تعویض حالت رانندگی، واکنش فرمان و همچنین گیربکس تا حدودی تغییر می‌کند که این مساله رضایت‌بخش خواهد بود.

با این حال در نسخه فعلی ایما قابلیت تعویض دستی دنده برای راننده در نظر گرفته نشده که با ذات اسپرت این خودرو در تضاد است. البته قرار است که در نسخه فول آپشن یعنی لاماری ایما ایکس این مشکل حل شود.

واکنش خودرو به فرامین راننده سریع است و طی مدتی کوتاه، شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ای را با ایما تجربه خواهید کرد. این مساله می‌تواند موجب رضایت راننده شود. البته باید به خاطر داشته باشید که گیربکس در سرازیری دنده‌ها را سبک می‌کند، بنابراین نباید بیش از حد پدال گاز را در شیب‌ها فشار دهید. اگر بتوانید پس از مدت کوتاهی راه و روش رانندگی با ایما را بیاموزید، این خودرو همسفر خوبی در تجربه‌های رانندگی شما خواهد بود.سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است و در عقب سیستم مولتی لینک یا چند اتصاله را داریم. این ترکیبی است که در کراس اوور های بسیاری دیده می شود و عملکرد آن هم در سواری تقریبا مشابه دیگر رقیبان همرده است.

امکانات ایمنی و رفاهی لاماری ایما

 تنها نسخه عرضه شده لاماری ایما تا به حال، تیپ ساده این خودرو است. آرین پارس موتور با حذف برخی امکانات رفاهی از این کراس‌اوور موفق شد تا قیمت تمام شده آن را کاهش دهد. همین مساله به این شرکت کمک کرد تا طی مدتی کوتاه، فروش قابل توجهی را تجربه کند. با این حال در آینده نزدیک نسخه مجهز‌تر این خودرو با تجهیزات بیشتر به دست مشتریان خواهد رسید.

تجهیزات ایمنی لاماری ایما در حال حاضر به این شرح هستند: شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، کنترل خودرو در سرازیری، دوربین دنده عقب، کمکی شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها، کنترل کشش، ترمز کمکی، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب.

تجهیزات رفاهی لاماری ایما نیز قابل قبول هستند اما در مقایسه با برخی رقبا، می‌توان کمبودهایی را در این خودرو حس کرد. البته این خودرو در ازای تجهیزات کمتر، محصول ارزان‌تری را نیز به شما می‌فروشد. از جمله تجهیزات رفاهی ایما، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سانروف و سقف پانوراما، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پنل ابزار، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم سرگرمی، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس و صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت به همراه امکان تنظیم گودی کمر.

جدول مشخصات فنی لاماری ایما نسخه 1401

برندلاماری
مدلایما
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۱
حجم موتور۱۴۸۱ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر TGDi
قدرت۱۹۵ اسب بخار
گشتاور۲۸۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومولتی لینک
تعلیق عقبمک فرسون
طول۴۵۶۵ میلی متر
عرض۱۸۶۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۹۰ میلی متر
فاصله محوری۲۷۱۵ میلی متر
وزن۱۵۵۰ کیلوگرم
حجم باک۵۵ لیتر
مصرف سوخت۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۳۵/۵۵R19
کشور سازندهایران – کارخانه آرین پارس موتور
امکانات ایمنیدوربین ثبت وقایع – شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای – کنترل شروع حرکت در سربالایی – سیستم کنترل پایداری
امکانات رفاهیسانروف پانورامیک – صندلی ۶ حالته برقی راننده – دوربین و سنسور پارک عقب – ترمز پارک برقی – اتوهلد – رینگ آلومینیومی – کنترل حرکت در سرازیری – دسته دنده الکترونیکی – کلاستر دیجیتال – صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا – فرمان کمکی برقی – تهویه اتوماتیک – کروز کنترل – سنسور نور – سنسور باران – تنظیم حالت رانندگی – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – تریم داخلی چرم مصنوعی – پاکسازی هوای کابین – سنسور پایش باد تایرها

 

 

سوالات متداول

 کراس اوور لاماری ایما از چه نوع پیشرانه ای بهره می برد؟

زیر کاپوت لاماری ایما، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi قرار دارد. این پیشرانه توسط میتسوبیشی توسعه داده شده است.

میزان مصرف سوخت کراس اوور آرین پارس موتور به چه میزان است؟

مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور نیز ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که با توجه به باک ۵۵ لیتری خودرو، نیازی به پر کردن مجدد باک سوخت در فواصل کوتاه نخواهید داشت.

رقبای لاماری در ایران کدام خودروها هستند؟

لاماری ایما در شرایط فعلی بازار، رقبای بسیاری دارد. فونیکس تیگو 7 پرو و فونیکس FX از مدیران خودرو، کی ام سی K7 از کرمان موتور، هایما 8S از ایران خودرو و فردا T5 از فرداموتورز از جمله این رقبا هستند.

مطلب قبلی

سیر تکامل بنز را در 14 ثانیه (فیلم)

مطلب بعدی

شماره 1602 روزنامه نقش اقتصاد

آقای دیانی

آقای دیانی

مطلب بعدی
روزنامه نقش اقتصاد

شماره 1602 روزنامه نقش اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

زنگ خطر تجارت خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

    درطول اين دو دهه تغيير در شرکاي اصلي رخ داده است؛ به طوري که چين و عراق به...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در شرايطي که جهان همچنان با پيچيدگي‌هاي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران دست‌وپنجه نرم مي‌کند و تلاش‌هاي...

خسارت 37 میلیارد تومانی به ازای خروج هر نخبه از ایران؛ سایه سنگین خروج نخبگان برسر صنایع

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

تخمين يک يادداشت در نشريه فايننشال تايمز نشان مي‌دهد تعداد دانشجويان ايراني خارج از کشور به 110 هزار نفر رسيده...

«نقش اقتصاد»دلایل توقف توسعه صنعت سی ان‌جی در ایران را بررسی کرد فرصت های از دست رفته در صنعت سی ان‌جی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی- در حالي که جهان با شتاب به سوي استفاده از منابع انرژي پاک و پايدار حرکت مي‌کند...

شواهدی تلخ از میزان وابستگی اقتصاد ایران به منابع نفتی طی چهاردهه گذشته؛ نقطه ضعف ماندگار اقتصاد ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

محمدحسین سیف اللهی مقدم - اقتصاد ايران عميقاً به نفت، گاز و برق متکي است؛ اين وابستگي فرصت‌ها و تهديدهاي جدي...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی ریشه‌های بحران مسکن در ایران پرداخت؛ انفجار قیمت مسکن با  احتکار و  انحصار

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی- عطا بهرامي، کارشناس اقتصادي در گفتگو با روزنامه «نقش اقتصاد» به بررسي وضعيت بازار مسکن در ايران در سال...

مرتضی افقه در گفتگو با «نقش اقتصاد» مطرح کرد تشدید بحران اقتصادی با بی تدبیری در سیاست‌های جمعیتی

۵ خرداد ۱۴۰۴

روز جهانی موزه و گفتگوی «نقش اقتصاد»  با رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران توسعه پایدار از دل موزه‌ها می‌گذرد

۴ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

زنگ خطر تجارت خارجی

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» پیامدهای عدم معرفی وزیر جدید اقتصاد را بررسی کرد؛ گـره کور کابینه

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بازتعریف مسیرهای انتقال نفت در سایه تحریم‌ها پرداخت سکوت چین، نفت ایران را به ساحل می برد

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

چرا بنادر شریان توسعه هستند؟

۱۱ خرداد ۱۴۰۴

شماره 2080 روزنامه نقش اقتصاد

۱۱ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید