ایران؛ پیشرو در تعمیر هواپیماها

0
60

دیگر هیچ هواپیمای ایرانی برای تعمیر و نگهداری به خارج ارسال نمی‌شود و ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر هواپیما تبدیل شده است.امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود.این هواپیماها از نوع بوئینگ و ایرباس است و در ایران چک‌های سنگین آنها را انجام می‌دهیم.در واقع مدت‌هاست دیگر هیچ هواپیمای ایرانی برای تعمیر و نگهداری به خارج ارسال نمی‌شود و ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر هواپیما تبدیل شده است.این دستاورد مهم در شرایطی به دست آمده که صنعت هوایی تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا قرار دارد.در سال‌های اخیر با توجه به توان بالای نیروهای متخصص کشور ایرلاین‌های بزرگی همچون ایروفلوت روسیه بررسی و چک هواپیماهای خود را به دست نیروهای فنی کشورمان سپرده است. روسیه دارای هواپیماهای ایرباس است که به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، روسیه تحریم شد و به همین دلیل امکان استفاده از کشورهای اروپایی را ندارد به همین جهت هواپیماهای خود را برای تعمیر به ایران ارسال می‌کند.در ادامه باید بگویم که صنعت هوانوردی نیازمند یک نگاه جامع و بلند مدت است و لازمه توفیق در این صنعت نیز داشتن این برنامه است با این اوصاف با کار علمی دقیقی صورت گرفته، برنامه بلند مدت و جامع هوانوردی کشور که یک برنامه 10 ساله است تدوین شده و سال اول این برنامه نیز به اتمام رسیده و برنامه ما در برنامه هفتم توسعه هم ذیل این برنامه است برنامه جامع صنعت هوانوردی کشور در حوزه ساخت، تولید، قانون گذاری و سرمایه گذاری است و طبق این برنامه معلوم است که ما می‌خواهیم در صنعت هوانوردی چه کار کنیم. خرید هواپیماهای دسته دوم مطابق با الگوهای تعریف شده و متناسب با زیرساخت‌های کشور دومین راهبرد سازمان هواپیمایی کشوری است. همچنین ساخت هواپیما به عنوان یکی دیگر از راهبردها در هسای اصفهان با دستور رییس جمهور با شتاب خیلی خوبی در حال انجام است و ما به ساخت هواپیمای بومی پایبند هستیم.

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید