نقش محوری روابط عمومی ها در فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز

0
61

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی بر لزوم هم افزایی و تمرکز روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان به موضوع بهینه سازی مصرف گاز طبیعی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد، ناصر نعمتی در نشست هیات رئیسه شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان که به میزبانی شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد برگزار شد اظهار کرد: شرکت گاز در سال گذشته در ماجرای ناترازی گاز به خوبی از ظرفیت اثربخش رسانه و روابط عمومی برای مدیریت این بحران استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که اطلاع رسانی در حوزه بهینه سازی انرژی به ویژه گازطبیعی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است افزود: فعالیت های تبلیغی-رسانه ای باید در لحظه و به موقع انجام شود وگرنه اجرای کار بعد از وقت بیهوده کاری و اسراف است.

نعمتی اظهار کرد: شورای روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان با تمرکز بر شهرداری ها و آموزش و پرورش به موضوع بهینه سازی مصرف گازطبیعی در زمستان ورود کند. حضور فعالانه دانش آموزان در کمپین هر خانه یک اتاق گرم و … بازخورد خوبی خواهد داشت.

وی در بخشی از سخنان خود بر لزوم ترویج فرهنگ مصرف بهینه گازطبیعی در خانواده کارکنان دولت اشاره کرد و ادامه داد: مدیران روابط عمومی علاوه بر توجه به جامعه بزرگ خانواده کارکنان، باید با دقت دستورالعمل ها و بخشنامه های رعایت دمای رفاه و … را در ادارات دولتی کنترل کنند.

فرشید دشتی قائم مقام مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در ابتدای این نشست به تشریح وضعیت تامین گاز در استان پرداخت و گفت: خراسان رضوی زنجیره کامل استخراج، پالایش و انتقال و توزیع گاز را داشته و هم اکنون از نظر تعداد روستا و خانوار بهره مند از نعمت گاز نیز در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی افزود: امسال ذخیره سازی بالایی در استان در ماههای گرم برای استفاده در پیک سرما انجام شده و طرح های عمرانی خوبی نیز توسط وزارت نفت دولت سیزدهم برای تقویت شبکه گاز شرق کشور اجرایی شده است.

دشتی خاطرنشان کرد: شرکت گاز خراسان رضوی در سال گذشته تجربه موفقی در زمینه مدیریت مصرف گاز از طریق هماهنگی با بخش های ارتباطی و رسانه ای داشته است. امسال نیز تقاضا می کنیم با ورود روابط عمومی دستگاه های اجرایی و تعریف موضوع بهینه سازی به عنوان پروژه اولویت دار به این نکته جامعه عمل پوشیده شود.

مدیربهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: بهینه سازی امروز یک الزام و نه یک انتخاب است.

گفتنی است؛ استان خراسان رضوی در زمستان سال گذشته با بهره گیری از ظرفیت و توان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و رسانه ها، پویش هر خانه یک اتاق گرم را با هدف مدیریت مصرف بهینه گازطبیعی آغاز کرد که این کمپین پس از مدتی به عنوان یک طرح ملی موفق در کشور نیز اجرایی شد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید