• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۱:۳۸
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

سیگنال گرانی روی اعصاب مسافران

۱۱ دی ۱۴۰۲
در آخرین اخبار, اسلایدر دو, اقتصاد کلان
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

احمدرضا مسعودی روزنامه نگار: اجازه تردد تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی (ره) در کنار خدمات رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پروازهای خارجی به داخل در شرایطی داده نمی‌شود که علاوه بر کرایه‌های میلیونی که برخی تاکسی‌های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می‌کنند، جمله «فعلاً تاکسی نداریم» هم، سیگنال‌های نامساعدی بر اعصاب مسافران از راه رسیده صادر می‌کند.درباره وضعیت نابسامان فرودگاه امام خمینی چه از نظر نبود امکانات و یا طراحی اصولی در سالهای گذشته بارها نوشته شده و مردم هم در هر بار مراجعه برای انجام‌سفر دچار عصبانیت شده‌اند؛ به نحوی که حتی وزیر فقید سابق راه و شهرسازی اذعان کرد که از شرایط این فرودگاه دچار خجالت است. رستم قاسمی در آن زمان گفته بود: «این فرودگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست و در کنار مهمانان خارجی در حین عبور از تونل فرودگاه امام واقعاً خجالت می‌کشم.»

اما حالا کار به جایی رسیده که در سایه بی‌توجهی مطلق وزارت راه و شهرسازی و مدیریت معیوب فرودگاه امام خمینی (ره)، گذشته از نداشتن استانداردهای روز دنیا مسافران حتی برای جابجایی هم باید ساعت‌ها منتظر تاکسی در سرما بایستند و دست آخر اگر خوش‌شانی باشند با کرایه نجومی و نامتعارف به مقصد بروند. بر همین اساس است که می‌توان به صراحت گفت که حتی دیگر نیازهای ابتدایی هر مسافری در این مجموعه پاسخ داده نمی‌شود.در این شب‌ها اگر سری به فرودگاه امام خمینی و ترمینال خروجی مسافران بزنید، شاهد صحنه‌های عجیبی خواهید بود؛ صحنه‌هایی که برای هر فردی تداعی کننده یک فرودگاه بین‌المللی نیست؛ بلکه گویی وارد جزیره سرگردانی شده است که در هر نقطه از آن بی‌نظمی و آشفتگی موج میزند. برای نمونه، جمعه شب گذشته زمانی که چند پرواز همزمان به زمین نشستند مسافران در هنگام خروج با لحظات شوکه‌کننده‌ای روبرو شدند.

بعد از عبور از صف‌های طویل و خسته کننده گمرکی که با سردرگمی و بی‌نظمی کامل همراه است، هیچ مسافری نمی‌تواند از تاکسی اینترنتی استفاده کند؛ چرا که مسئولان فرودگاه برای به اصطلاح حمایت از ناوگان تاکسیرانی، امکان توقف خودروهای شخصی در ترمینال خروجی را ممنوع کرده‌اند و اگر مسافری اصرار به استفاده از تاکسی اینترنتی داشته باشد، باید خسته از سفر طولانی با چمدان‌های سنگین خود راهی طبقه دوم شود تا با سختی تمام به خودروی اینترنتی برسد؛ این در حالی است که اگر مسافری قصد استفاده از تاکسی فرودگاه را داشته باشد در زمان شلوغی با جمله فعلاً تاکسی نداریم روبرو می‌شود!در همین شب‌های سرد زمستانی می‌توان خانواده‌هایی را در انتظار تاکسی مشاهده کرد که مجبور بودند با کودک شیرخوار در سرمای شدید منتظر بمانند؛ آن هم در حالی که ده‌ها تاکسی اینترنتی دورتر از ترمینال وجود داشتند، به عبارتی مسئولان فرودگاه امام خمینی نه خودشان توانایی تأمین تاکسی به تعداد مورد نیاز را دارند و نه اجازه ورود خودروهای شخصی را می‌دهند تا به این ترتیب تنها مردم قربانی بی‌کفایتی و ناکارآمدی در ساده‌ترین امور شوند.مساله دیگر نرخ نجومی و فضایی کرایه‌های تاکسی فرودگاه است. به عنوان مثال برای رفتن به شهرری که در نزدیکی فرودگاه است و مسیری کمتر از نیم ساعت دارد مسافر باید 550 هزارتومان کرایه بدهد و ضمناً اگر چمدان سنگینی داشته باشد باید 100 هزارتومان دیگر هم اضافه پرداخت کند؛ این در حالی است که تاکسی اینترنتی با مبلغ 150 هزارتومان چنین سفری را انجام می‌دهد.برای مناطق دیگر تهران البته کرایه‌های میلیونی هم طلب می‌شود که مشخص نیست این قیمت‌گذاری بر اساس کدام قاعده انجام شده و چه پارامترهایی لحاظ شده است.برخی گمانه‌زنی‌ها البته حاکی از آن است که پای پیمانکاری سودجو درمیان است که عملاً شهروندان داخلی را با توریست‌ها در هنگام تعیین تعرفه یکی کرده و از ایرانیان که درآمدهای ریالی دارند همپای یک توریست خارجی کرایه اخذ می‌کند.بر این اساس، این پرسش مطرح می‌شود که چگونه وزیر فعلی راه بصورت روزانه در حال اعلام وعده‌های رنگارنگ یا افتتاح پروژه است اما نمی‌تواند مدیریت درستی برای بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور اعمال کند؟ قضاوت یک مسافر یا گردشگر خارجی درباره کشور ایران چه خواهد بود وقتی در لحظه ورود با فرودگاهی مواجه می‌شود که شرایط بهداشتی و نظافتی درستی ندارد و حتی نمی‌تواند بدون دغدغه یک تاکسی بگیرد؟کدام شرکت خصوصی یا پیمانکار مسئولیت جابجایی مسافران را برعهده دارد و اساساً چه نهادی باید بر روی چنین تخلفات آشکاری نظارت کند؟

 

 

تگ ها: تاکسیتاکسی های اینترنتیسیگنال گرانیفرودگاه امام خمینی رهمسافران
مطلب قبلی

اقدام خوب شورای پول و اعتبار

مطلب بعدی

هشدار؛ فروش آنلاین دارو و خطر افشای اطلاعاتِ بیماران

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

هشدار؛ فروش آنلاين دارو و خطر افشاي اطلاعاتِ بيماران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

قیمت گوشت قرمز امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۴ / نوسان قابل توجهی در قیمت‌ها دیده نمی‌شود!

۱۴ تیر ۱۴۰۴

پاسخ پزشکیان به فضاسازی‌ها و گمانه‌زنی‌هایی درباره سفر به جمهوری آذربایجان

۱۴ تیر ۱۴۰۴

ساپینتو سه شنبه وارد ایران می شود

۱۴ تیر ۱۴۰۴

چین: حمله اسرائیل و آمریکا به ایران نامشروع بود و نباید تکرار شود

۱۴ تیر ۱۴۰۴

ادعای ترامپ: ایران می خواهد با من شخصا صحبت کند/ اگر نیاز باشد با آنها دیدار می کنم / ایران کشور محترمی است و به ما احترام می گذارد

۱۴ تیر ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

براساس اعلام وزارت راه، آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بین‌المللی بسته شد و لغو پروازهای...

خدمات حضوری بانک سپه از سر گرفته شد/ در تلاشیم طی 48 ساعت آینده ارائه خدمات غیر‌حضوری امکان‌پذیر شود

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

دکتر پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از برقراری مجدد ارائه خدمات حضوری این بانک...

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

جرایم تأخیر مشتریان اعتباری بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه سال جاری در راستای پویش...

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین و اجرای طرح جامع ''حمایت از تولید'' برای جبران خسارات صنایع آسیب‌دیده در...

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تدابیر هوشمندانه و تلاش شبانه‌روزی ۱۶۰ هزار نیروهای عملیاتی در...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید