چه کسانی از فروش فیلترشکن سود می‌برند؟

0
57

محمد باقری بنابی نماینده مجلس: در ایران اسلامی برای اینکه زیرساخت‌های فرهنگی را درست نکردیم، جریانی به دنبال کنترل اینترنت و سرعت آن است. این جریان درحال حاضر در دولت و مجلس حضور دارد و به خاطر اینکه بتوانند مثلاً مردم را دیندار نگه دارند، این محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند.

ما به وزیر ارتباطات تذکر داده و تذکر خواهیم داد خصوصاً در مجلس دوازدهم اولین سؤال ما از وزیر ارتباطات در خصوص برنامه‌هایش برای سرعت اینترنت کشور خواهد بود. چراکه وضعیت اینترنت در کشورهایی مثل عراق، افغانستان و پاکستان به مراتب از ما بهتر است.

یکی از سؤالات محوری ما فیلترشکن‌ها خواهد بود که دست چه کسانی است و چه کسانی از فروش آن سود می‌برند که باید برای همه شفاف شود. پلتفرم‌های خارجی را در حالی فیلتر کردند که عملاً 90 درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند و مشخص است چه کسانی از این فیلتر کردن سود می‌برند؛ بنابراین مردم هم باید بدانند این سود به جیب چه کسانی می‌رود.

ما با فیلترینگ عملاً به مردم اعلام کردیم که می‌توانند خلاف کنند و به آنها یاد دادیم که علاوه بر فضای مجازی، در جاهای دیگر هم می‌توانید خلاف کنید. با توجه به تحریم‌ها امکان انجام دادن این کار وجود ندارد و هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد و باید تجدید نظری در سیاست‌ها اعمال شود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید