• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۷:۲۵
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

ايستگاه‌هاي شارژ خودروي برقي به شبکه فشار زيادي وارد مي‌کند
مشکل جدید صنعت برق

۳ تیر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اسلایدر سه, انرژی
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

لیلا مرگن روزنامه نگار: این روزها بحث توسعه خودروهای برقی در کشور داغ است. در شرایطی که در کلانشهر تهران برای ایجاد پمپ‌های بنزین هم با توجه به ارزش بالای زمین با مشکل مواجه بودیم، بحث ایجاد زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی از منظر تأمین زمین با ابهامات زیادی روبرو است. از سوی دیگر با توجه به ناترازی برق در کشور همواره این پرسش مطرح بوده است که آیا ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی با مشکل تأمین انرژی مواجه خواهد شد یا خیر؟محمدرضا زمردی، عضو سندیکای صنعت برق ایرانبا بیان به اینکه احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در شکل توسعه یافته‌اش، می‌تواند فشار زیادی را به شبکه تحمیل کند، تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد در شرایط کنونی که استفاده از خودروهای برق با یک شیب ملایم در کشور رشد می‌کند، ایستگاه‌های شارژ این نوع خودروها نمی‌تواند فشار زیادی را به شبکه تحمیل کند.

وی با اشاره به این نکته که هر ایستگاه شارژ با توجه به مدل شارژرهایش ممکن است بین یک تا دو مگاوات برق مصرف کند، ادامه داد: در حال حاضر 134 تا 140 ایستگاه پمپ بنزین در شهر تهران وجود دارد، در صورت توسعه بهره‌گیری از خودروهای برقی، باید حداقل معادل همین تعداد، ایستگاه شارژ برقی در کلان شهر تهران راه‌اندازی شود. با فرض حذف خودروهای بنزینی در پایتخت و جایگزینی خودروهای برقی به جای ماشین‌های فعلی، ما به 270 تا 300 مگاوات ظرفیت جدید برق نیاز خواهیم داشت.

این فعال صنعت برق در ادامه با یادآوری این مساله که مصرف پیک تیر ماه سال گذشته در تهران قریب به 11 هزار مگاوات بوده است، توضیح داد: مصرف 300 مگاواتی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در مقابل این میزان مصرف، قطعاً عدد قابل توجهی نیست اما به هر حال نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که راه‌اندازی آنها مستلزم برنامه‌ریزی‌های کلان در صنایع برق، خودروسازی، حمل و نقل و همچنین تغییر سیاست‌های شهری است.

وی زمان طولانی شارژ خودروهای برقی نسبت به ماشین‌های بنزینی را یادآورشد و افزود: در حالی که زمان بنزین زدن یک ماشین به‌طور معمول پنج دقیقه است، یک خودروی برقی برای شارژ شدن به 40 دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد؛ بنابراین به‌طور معمول تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی باید بیشتر از پمپ بنزین‌ها باشد تا شارژ ماشین‌ها با مشکل مواجه نشود؛ البته همین مساله هم مصرف بیشتری را به شبکه برق کشور تحمیل می‌کند، بنابراین ما برای توسعه حمل و نقل برقی، چاره‌ای جز توسعه شبکه برق به‌ویژه در کلان شهرها نداریم.

زمردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به امکان راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در فضاهای محدودتر اشاره کرد و افزود: تقویت زیرساخت‌های برق‌رسانی در کلان شهرهایی مانند تهران به‌منظور توسعه بهره‌گیری از خودروهای برقی، بیش از هر چیز نیازمند بازنگری استراتژی‌های توسعه شهری است. در واقع همین استراتژی‌ها است که نحوه تقویت ساختارهای برق‌رسانی را نیز تعیین می‌کند.وی ادامه داد: اگر در یک کلان شهر ورود سوخت‌های فسیلی ممنوع شده و تصمیم بر آن شود که سوخت در حومه شهر به برق تبدیل شود و ساختار حمل و نقل به صورت کاملاً برقی اداره شود، در این صوت حتی راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک مقیاس هم در داخل شهرها امکان‌پذیر نخواهد بود. اگرچه نیروگاه‌های خرد می‌توانند یک راهکار جدی برای تأمین برق ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی باشند اما مکان راه‌اندازی آنها کامل مبتنی بر سیاست‌های شهری است.

این کارشناس صنعت برق از احداث نیروگاه‌های کوچک تجدیدپذیر بر بام خانه‌ها هم به‌عنوان یک ظرفیت برای شارژ خودروهای برقی یاد کرد و ادامه داد: تجدیدپذیرها امکان شارژ خودروها را در منازل فراهم می‌کند.وی اضافه کرد: به علاوه نصب شارژرهای ضعیف‌تر در پارکینگ منازل و شارژ خودرو در ساعات نیمه شب که با مازاد مصرف برق مواجهیم هم می‌تواند علاوه بر ایجاد تراز در تولید و مصرف برق در ساعات غیرپیک، زمینه را برای شارژ ماشین‌ها در منازل فراهم کند. البته این امر هم مستلزم توسعه و تقویت شبکه‌های توزیع در داخل شهرهاست.

این کارشناس صنعت برق با تاکید بر اینکه هزینه احداث یک ایستگاه شارژ خودرو به نوع و تعداد شارژرها بستگی دارد، گفت: در حال حاضر طیف گسترده‌ای از شارژرها در دنیا وجود دارند که سطح ظرفیت آنها از 10 تا 200 کیلووات را پوشش می‌دهد. قیمت شارژرهای نوع کوچک و متوسط از 10 هزار دلار یعنی تقریباً 500 میلیون تومان شروع می‌شود. بنابراین با فرض اینکه در یک ایستگاه حدود 10 استند نصب شود، هزینه راه‌اندازی آن با توجه به اندازه و تعداد شارژرهایش، رقمی بالغ بر 5 تا 25 میلیارد تومان خواهد بود.

تگ ها: ایستگاه های شارژ خودروی برقیخودروی برقیشارژ خودروی برقیصنعت برق
مطلب قبلی

وزیر نفت: محموله‌های نفت ایران به ۱۵ کشور جهان صادر می‌شود

مطلب بعدی

چگونه صنعت CNG درآمدزایی می‌کند

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

چگونه صنعت CNG درآمدزایی می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

«نقش اقتصاد» بررسی کرد ابعاد مصوبه 3 نرخی شدن گازوئیل

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند: نظام يارانه‌اي سوخت در ايران سال‌هاست که تحت فشار چالش‌هاي ساختاري از جمله قاچاق گسترده گازوئيل به دليل...

«نقش اقتصاد» از چالش جدی در مذاکرات ایران و آمریکا گزارش می دهد مناقشه برسر میزان غنی سازی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

مجتبی خسروجردی:  در حالي که قرار بود مذاکرات ايران و آمريکا طي اين هفته پيگيري شود تا لحظه تنظيم اين...

گزارش «نقش اقتصاد» از واقعیت‌های پنهان مصرف گاز و چالش‌های بازتوزیع یارانه‌ها؛ چرا اصلاح قیمت گاز کارساز نیست؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: موضوع مصرف انرژي به‌ويژه گاز طبيعي به يکي از مباحث اصلي اقتصادي و اجتماعي در ايران...

بعضی از بیماران به دلیل گرانی هزینه ها، درمان را ترک می کنند؛ شکاف عمیق قیمتی بین داروهای ایرانی و خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ارزش ريالي و قيمت محصولات دارويي افزايش و توان خريد مردم به‌ويژه خانواده‌هاي داراي بيمار يا افراد مبتلا به بيماري‌هاي...

هزینه های دولت نفس اقتصاد کشور را گرفت؛ اعداد نگران کننده بودجه 1404

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ندا مؤمن روزنامه نگار: در شرايطي که اقتصاد ايران با محدوديت منابع، رشد پايين و تورم مزمن مواجه است نحوه...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی: بازار خودرو ايران سال‌هاست در تلاطم نوسانات اقتصادي سياست‌هاي ناپيوسته و محدوديت‌هاي بين‌المللي قرار دارد. افزايش قيمت‌ها...

در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی پشت پرده کاهش قیمت دلار و تداوم گرانی کالاها بررسی شد رابطه معکوس قیمت کـالا با  نرخ  ارز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس: افزایش تولید بنزین در ستاره خلیج‌فارس

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی پشت پرده کاهش قیمت دلار و تداوم گرانی کالاها بررسی شد رابطه معکوس قیمت کـالا با  نرخ  ارز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» بررسی کرد ابعاد مصوبه 3 نرخی شدن گازوئیل

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

ضربه کاسبان تحریم به صنعت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» از چالش جدی در مذاکرات ایران و آمریکا گزارش می دهد مناقشه برسر میزان غنی سازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید