• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۳:۲۳:۳۱
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

اعمال ظلم با واگذاری لوکوموتیوها

۴ تیر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, یادداشت
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

عباس قربانعلی بیک کارشناس حمل و نقل: اولین عامل که محدودیت قانونی راه آهن در خرید قطعات و زیرمجموعه‌های مهم مانند موتور دیزل است ریشه در مصوبه سست و غیر منطقی سال 88 داردآمار خرداد 1403 مبین تداوم افت آماده به کاری لوکوموتیوهای مسافری زیمنس به کمتر از 50 درصد می‌باشد (کمتر از 75 دستگاه).رهبر معظم انقلاب در دیدار 4 اسفند 1401 با نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند: از شبهه هم نباید رنجید و همچنانکه مرحوم شهید مطهری خودش شبهه و پاسخ آن را کشف می‌کرد، … شبهه ما را وادار می‌کند بیشتر فکر کنیم، بیشتر مطالعه کنیم، بیشتر مراجعه کنیم، بیشتر مشورت کنیم، بیشتر از کسی که بیش از ما می‌فهمد سؤال کنیم … مراقب باشیم حرف سست نزنیم.و ایشان در دیدار تولیدکنندگان، فرمودند: عامل اصلی این مشکلات، صِرف تحریم نیست بلکه تصمیم گیری‌های غلط … .  برخی عوامل کاهش این شاخص مهم را می‌توان چنین برشمرد: 1- غیرقانونی بودن خرید قطعات و زیرمجموعه‌های مهم لوکوموتیو مسافری مانند موتور دیزل از سوی راه آهن 2- سنگینی این هزینه‌ها برای پیمانکار نگهداری لوکوموتیوهای مسافری 3- ناتوانی شرکت‌های مالک واگن‌های مسافری در پرداخت سهم لوکوموتیو مسافری به ویژه با محدودیت بهای بلیط 4- ناتوانی راه آهن در پرداخت یارانه مابه التفاوت هزینه نگهداری لوکوموتیو مسافری 5- عدم پیش بینی خرید موتورهای دیزل ذخیره از محل اعتبار عمرانی و بودجه اولیه 6- غفلت و تأخیر در قرارداد برقی کردن راه آهن تهران – مشهد با بیش از 50 درصد سهم مسافر ریلی کشور شناسایی حرف‌های سست، ضعف‌ها و تصمیمات غلط مورد اشاره گام نخست تشخیص بیماری و درمان برای جهش ریلی است.اما اولین عامل که محدودیت قانونی راه آهن در خرید قطعات و زیرمجموعه‌های مهم مانند موتور دیزل است ریشه در مصوبه سست و غیر منطقی سال 88 دارد یعنی یک سال پیش از ورود اولین لوکوموتیوهای صرفاً مسافری، مصوبه‌ای که پیش از این به اشکالات متعدد آن اشاره شده و به همین دلیل در هیچ یک از دولت‌ها اجرا نگردیده است.لوکوموتیوهای صرفاً مسافری مذکور، علاوه بر قیمت اولیه و هزینه نگهداری بسیار بالاتر از لوکوموتیوهای چندمنظوره و کارایی پایین‌تر برای بهره برداری در قطارهای مسافری ایران، تعداد واگن و وزن قطار آنها چندین برابر وزن قطارهای مسافری اتریش و شرایط کاری آنها به ویژه از حیث دماوارتفاع و مسافت مسیرها بسیار دشوارتر و طولانی‌تر از مسیرهای اتریش است.لوکوموتیوهای مسافری، تنها نوع کشش با هزینه نگهداری کاملاً ارزی (حدود 600 یورو بر روز در سرویس) هستند و متوسط مبلغ دریافتی راه آهن از شرکت‌های مالک واگن مسافری حدود 30 درصد این مبلغ است که مفهوم آن پرداخت یارانه روزانه بیش از 30 هزار یورو، ماهانه بیش از 1 میلیون یورو و سالانه بیش از 12 میلیون یورو می‌باشد که هرچند مبلغ قابل توجهی نسبت به بودجه زیاد راه آهن نیست، ولی با هزینه‌های تحمیلی نگهداری خطوط کم بازده دودهه اخیر، راه آهن را به مرز تنگنا می‌رساند. برخی مظالم مضاعف این مصوبه سست و تصمیم گیری غلط برای مردم کشور: 1- محروم شدن مردم از حمل ونقل ایمن ریلی 2- افزایش یارانه سوخت کشور و تحمیل درآمد ازدست رفته بر بودجه 3- رکود منابع سنگین خریداری لوکوموتیوهای مسافری.

تگ ها: اعمال ظلملوکوموتیوواگذاری لوکوموتیوها
مطلب قبلی

رویکرد اشتباه کاندیداها پیرامون بیمه

مطلب بعدی

رشد 2 هزار درصدی قیمت مسکن طی 20 سال

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

رشد 2 هزار درصدي قيمت مسکن طي 20 سال

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

«نقش اقتصاد» بررسی کرد ابعاد مصوبه 3 نرخی شدن گازوئیل

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند: نظام يارانه‌اي سوخت در ايران سال‌هاست که تحت فشار چالش‌هاي ساختاري از جمله قاچاق گسترده گازوئيل به دليل...

«نقش اقتصاد» از چالش جدی در مذاکرات ایران و آمریکا گزارش می دهد مناقشه برسر میزان غنی سازی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

مجتبی خسروجردی:  در حالي که قرار بود مذاکرات ايران و آمريکا طي اين هفته پيگيري شود تا لحظه تنظيم اين...

گزارش «نقش اقتصاد» از واقعیت‌های پنهان مصرف گاز و چالش‌های بازتوزیع یارانه‌ها؛ چرا اصلاح قیمت گاز کارساز نیست؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: موضوع مصرف انرژي به‌ويژه گاز طبيعي به يکي از مباحث اصلي اقتصادي و اجتماعي در ايران...

بعضی از بیماران به دلیل گرانی هزینه ها، درمان را ترک می کنند؛ شکاف عمیق قیمتی بین داروهای ایرانی و خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ارزش ريالي و قيمت محصولات دارويي افزايش و توان خريد مردم به‌ويژه خانواده‌هاي داراي بيمار يا افراد مبتلا به بيماري‌هاي...

هزینه های دولت نفس اقتصاد کشور را گرفت؛ اعداد نگران کننده بودجه 1404

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ندا مؤمن روزنامه نگار: در شرايطي که اقتصاد ايران با محدوديت منابع، رشد پايين و تورم مزمن مواجه است نحوه...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی: بازار خودرو ايران سال‌هاست در تلاطم نوسانات اقتصادي سياست‌هاي ناپيوسته و محدوديت‌هاي بين‌المللي قرار دارد. افزايش قيمت‌ها...

در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی پشت پرده کاهش قیمت دلار و تداوم گرانی کالاها بررسی شد رابطه معکوس قیمت کـالا با  نرخ  ارز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس: افزایش تولید بنزین در ستاره خلیج‌فارس

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی پشت پرده کاهش قیمت دلار و تداوم گرانی کالاها بررسی شد رابطه معکوس قیمت کـالا با  نرخ  ارز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» بررسی کرد ابعاد مصوبه 3 نرخی شدن گازوئیل

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

ضربه کاسبان تحریم به صنعت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» از چالش جدی در مذاکرات ایران و آمریکا گزارش می دهد مناقشه برسر میزان غنی سازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید