قیمت‌ها تثبیت خواهد شد

0
50

هادی محمدپور نماینده مجلس: دولت چهاردهم باید در جهت کنترل بهره بانکی به سمت پایین و تثبیت نرخ ارز و تک نرخی شدن آن، سیاست‌ها و برنامه‌هایش را ارائه دهد. ما هم در مجلس منتظر خواهیم بود تا ببینیم وزیر پیشنهادی اقتصاد چه رویکردی نسبت به ارز خواهد داشت.

متاسفانه نتوانستیم درست سیاست گذاری کنیم و شاید هنوز رانت‌هایی داریم و لابی‌هایی شکل می‌گیرد که بعضی از افراد بتوانند از این ارز استفاده کنند که این سیاست مورد تأیید مجلس نیست. در بحث کنترل نرخ ارز و تثبیت آن، راهکاری که می‌توان ارائه داد این است که با افزایش مراودات بین المللی خصوصاً با کشورهای همسایه و مسلمان، می‌توانیم ذخایر ارزی کشور را افزایش دهیم.

بنده معتقدم نمی‌توانیم دور خودمان حصار بکشیم و انتظار اقتصاد پویا را داشته باشیم، قطعاً از طریق تقویت ارتباطات بین المللی می‌توانیم اقتصاد پویاتری داشته باشیم و لازمه‌اش این است که دیپلماسی اقتصادی فعالی را در دستور کار قرار دهیم. وزیر خارجه‌ای که قرار است به مجلس معرفی شود، علاوه بر سیاست‌های کلی نظام، قطعاً باید معاون اقتصادی قوی در سطح بین المللی داشته باشد؛ یعنی وزارت خارجه، با پیوست اقتصادی را خواهیم پذیرفت و دکتر پزشکیان هر شخصی را که به عنوان وزیر خارجه می‌پذیرد باید با رویکرد اقتصادی معرفی کند تا روابط بین المللی در حوزه اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

به هرحال مجلس با توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در آخرین دیدار، به اجماعی رسیده است که هر چه سریع‌تر به دولت برای شکل گیری کمک کند؛ دولت هم اعتماد خوبی به مجلس خواهد داشت زیرا آقای پزشکیان پنجمین دوره است که در مجلس حضور داشت و به این حوزه آشنایی کاملی دارد و خواهد توانست وزرای خوبی را به مجلس معرفی کند.

با امیدآفرینی که بعد از انتخابات و معرفی وزرای دولت در جامعه شکل خواهد گرفت پیش بینی من این است که قیمت دلار پایین آمده و تثبیت قیمت‌ها را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید