• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۷:۲۱
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» از رویکرد جهانی به خودروهای برقی گزارش می‌دهد:عقب  نشینی خودروسازان از اهداف بلندپروازانه

۲۲ مرداد ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, خودرو, گزارش های ویژه
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

هاتف فرج اللهی روزنامه نگار: خودروسازان یکی پس از دیگری از اهداف بلندپروازانه مربوط به خودروهای برقی که چند سال پیش تعیین کرده بودند عقب‌نشینی می‌کنند. آئودی جدیدترین شرکتی است که تأیید کرده فروش خودروهای دارای موتور احتراق داخلی ممکن است فراتر از تاریخ قطعی برنامه‌ریزی شده پیشین ادامه یابد.

شرکت آئودی در سال 2021 وعده داد تا سال 2033 به سازنده منحصراً خودروهای برقی تبدیل شود، اما اکنون در نظر دارد تا خودروهای احتراق داخلی را برای مدت طولانی‌تری در خط تولید خود حفظ کند.

گرنوت دولنر، مدیرعامل آئودی، در گفتگو با مجله Top Gear تأکید کرد که این برند لوکس آلمانی باید «انعطاف پذیر» باقی بماند. وی این بیانیه را در چارچوب تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا برای به تأخیر انداختن هدف خود تا سال 2035 مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای جدید که آلاینده‌های مضر تولید می‌کنند، بیان کرد. با این حال، وی که همچنین رئیس بخش توسعه فنی است، اضافه کرد که خودروهای برقی در نهایت هدف اصلی شرکت در بلندمدت به شمار می‌روند.

در این میان، آئودی تمرکز خود را بر روی محصولات هیبریدی پلاگین افزایش می‌دهد. تمام خودروهای آینده با موتورهای گازی دارای آپشن هیبریدی خواهند بود. دولنر اذعان کرد که این پیشرانه‌های نیمه‌برقی بیش‌تر از زمان برنامه‌ریزی شده در خط تولید باقی می‌مانند، زیرا گذار به خودروهای تمام‌برقی به همان سرعتی که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود.

پورشه که زیر همان چتر شرکتی گروه فولکس‌واگن قرار دارد، چند روز پیش چیزی مشابه بیان کرد. این شرکت تشخیص داد که گذار به خودروهای برقی بیش‌تر از آن‌چه پیش‌بینی شده طول می‌کشد. این شرکت به هدف خود مبنی بر داشتن سهم بیش از 80 درصدی فروش خودروهای برقی تا پایان دهه پایبند است، اما اکنون اذعان می‌کند که این امر به تقاضای مشتریان بستگی دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، مدل کائن موتور بزرگ V8 خود را حتا پس از سال 2030 حفظ خواهد کرد.

بنتلی نیز با ماندن در زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن، می‌خواست تا سال 2030 تولید خودروهای بنزینی را متوقف کند، اما این هم دیگر اتفاق نمی‌افتد. هدف جدید این شرکت سال 2033 است. علاوه بر این، اولین خودروی برقی این شرکت دیگر در سال 2025 عرضه نمی‌شود، زیرا این مدل بدون آلایندگی یک سال به دلیل «نگرانی‌های مربوط به پلتفرم» و مشکلات نرم افزاری به تعویق افتاده است.هفته گذشته رقیب آئودی، ولوو، نیز اشاره کرد که موتورهای احتراق داخلی می‌توانند تا دهه آینده در خط تولید باقی بمانند. این علیرغم هدف اعلام شده در سال 2021 این برند مبنی بر این است که تا سال 2030 کاملاً برقی شود. این برند سوئدی همچنان قصد دارد تا شش سال دیگر یک خط تولید منحصراً برقی ارائه دهد، اما استقبال ناهمگون از خودروهای برقی در سراسر جهان ممکن است نیاز به تغییر در برنامه‌ها ایجاد کند. جیم روآن، مدیر عامل شرکت، برای توضیح این موضوع اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تری در بخش هیبریدی‌های خفیف و هیبریدی‌های پلاگین انجام خواهد شد.در مورد رقبا، مرسدس در ابتدا قصد داشت هیبریدی پلاگین و برقی سهم 50 درصدی فروش را تا سال 2025 تشکیل دهند. با این حال، پس از بررسی واقعیت، هدف جدید تا پایان دهه جاری تنظیم شده است. خودروهای مرسدس «تا دهه 2030» با موتورهای گازی کار خواهند کرد. پیش از این، این شرکت پیش بینی کرده بود که تا سال 2030 «تا جایی که شرایط بازار اجازه می‌دهد» کاملاً برقی شود.خارج از بخش لوکس، فورد اروپا پس از این دهه موتورهای احتراق داخلی را رها نخواهد کرد. هدف این بود که از سال 2030 فقط خودروهای برقی فروخته شود، اما مدیر بخش برقی‌سازی مدل ئی بلو اوال، مارین گیایا، اعتراف کرد که «این خیلی جاه‌طلبانه بود.»فولکس‌واگن تا زمانی که اتحادیه اروپا فروش خودروهای جدید دارای آلایندگی را ممنوع نکند، به حفظ نسل فعلی گلف با احتراق داخلی ادامه می‌دهد. این در 10 سال آینده رخ خواهد داد، مشروط بر این که قانون تا سال 2035 بدون تغییر باقی بماند. نسل نهم گلف تنها زمانی که در اواخر این دهه به فروش برسد برقی خواهد شد، اما به طور مسالمت آمیز با Mk8 گازسوز همزیستی خواهد کرد.تویوتا، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان، حتا به گذار کامل به خودروهای برقی اعتقادی ندارد. چند ماه پیش رئیس آن، آکیو تویودا، گفت که خودروهای برقی هرگز از 30 درصد سهم بازار تجاوز نخواهند کرد. او فکر می‌کند که «موتورهای احتراق داخلی مطمئناً باقی خواهند ماند»، به همین دلیل است که خانواده جدیدی از چهار واحد خط تولید در دست ساخت است. تویوتا اخیراً با مزدا و سوبارو متحد شد تا تعهد بلندمدت خود را به فناوری احتراق داخلی با تمرکز بر سوخت‌های هیبریدی و بدون کربن اعلام کند.

عصر حاضر برای خودروسازان چالش‌برانگیز است، احتمالاً سخت‌تر از هر زمان دیگر؛ از یک سو، مقررات سخت‌گیرانه‌تر، شرکت‌ها را به سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی برای کاهش انتشار کربن و اجتناب از جریمه‌های سنگین سوق می‌دهد، از سوی دیگر، خودروهای برقی به طور قابل توجهی گران‌تر هستند و زیرساخت شارژ خودروها هنوز به طور کافی وجود ندارد. در نتیجه بسیاری از مردم یا خودروهای بنزینی خود را نگه می‌دارند یا خودروهای نو می‌خرند. اگر خودروهای برقی به معنای واقعی آینده این صنعت باشند، پس خودروهای احتراق داخلی یک شرط لازم برای تأمین بودجه توسعه خط تولید بدون آلایندگی است.

تگ ها: خودروسازانخودروهای برقیرویکرد جهانی
مطلب قبلی

در دانشگاه تهران ساخت‌وساز نکنید!

مطلب بعدی

اقتصاد مسکن در انتظار

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

اقتصاد مسکن در انتظار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

«نقش  اقتصاد» روند قیمتی و معادلات اثرگذار بر بازار طلا را واکاوی کرد التهاب خاموش در بازار طلا

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی- بازار طلا و سکه در ايران طي دو ماه ابتدايي سال 1404، با وجود ثبات ظاهري در قيمت‌ها،...

ایران در سال 1430 کشوری سالمند خواهد بود! ایران در سیاه چاله جمعیتی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

يک جامعه‌شناس معتقد است: دو مساله مهم در بحث زيرساخت‌هاي مورد نياز فرزندآوري، بهداشت و درمان و آموزش هستند. دو...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به بررسی تأثیر فعالیت ماینرهای غیرمجاز بر بحران تأمین برق پرداخت بلعیدن برق توسط ماینرهای زیرزمینی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند- با شروع فصل بهار و در حالي‌که انتظار مي‌رفت شبکه برق کشور فرصتي براي تنفس دوباره داشته باشد،...

«نقش اقتصاد» بررسی کرد ابعاد مصوبه 3 نرخی شدن گازوئیل

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند: نظام يارانه‌اي سوخت در ايران سال‌هاست که تحت فشار چالش‌هاي ساختاري از جمله قاچاق گسترده گازوئيل به دليل...

«نقش اقتصاد» از چالش جدی در مذاکرات ایران و آمریکا گزارش می دهد مناقشه برسر میزان غنی سازی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

مجتبی خسروجردی:  در حالي که قرار بود مذاکرات ايران و آمريکا طي اين هفته پيگيري شود تا لحظه تنظيم اين...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کنونی بورس پرداخت بورس ایران در پیچ و خم دیپلماسی  و استراتژی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی - بازار سرمايه ايران در ماه‌هاي اخير در شرايطي پيچيده و حساس به سر مي‌برد که تحت...

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس مطرح شد 3 ضلع ویران کننده صنعت خودروسازی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

در گفتگو با یک کارشناس اقتصادی پشت پرده کاهش قیمت دلار و تداوم گرانی کالاها بررسی شد رابطه معکوس قیمت کـالا با  نرخ  ارز

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

تسویه کسورات بازنشستگان کشوری

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

عراقچی: رهبر انقلاب تکلیف را روشن کردند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

شرط دریافت وام ۴ میلیارد تومانی مشاغل خانگی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

رهبر انقلاب:حرف آمریکایی‌ها درباره اجازه غنی‌سازی ندادن غلط زیادی است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش  اقتصاد» روند قیمتی و معادلات اثرگذار بر بازار طلا را واکاوی کرد التهاب خاموش در بازار طلا

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید