خروج سنگین پول حقیقی از سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛ بورس به خودرو باخت!

0
34

امیررضا سولقانی روزنامه نگار: ایران خودرو طرح پیش‌فروش جدید خود را ارائه کرده و این موضوع موجب نقد شدن سهامداران شده است. به طوری که بازار طی سه روز گذشته شاهد خروج سنگین پول حقیقی از سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است.

معاملات دیروز سهام در جهت کندل معاملاتی روز دوشنبه بسته شد و در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هفت هزار و 568 واحدی که معادل 0.38 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و 991 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز کاهش پیدا کرده است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس دیروز هزار و 253 واحد که معادل 0.2 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 632 هزار واحد رسید. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز گذشته، حجم معاملات را 3.3 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را هزار و 713 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز معاملاتی دوشنبه، دیروزمنفی بود. به طوری که در پایان بورس دیروز حدود 435 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگر اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 679 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید