۵۰ درصد جمعیت ایران را کارگران تشکیل می دهند

0
35
ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رأی اعتماد مجلس به وزیر کار، درباره اولویت های جامعه کارگری که وی در وزارت کار باید مدنظر قرار دهد، گفت: وزیر کار دکترای اقتصاد دارد و صاحبنظر است و پژوهش‌های متعددی نیز از ایشان وجود دارد. از طرفی نمایندگی مجلس و معاونت وزارت کار نیز در سابقه ایشان به چشم می‌خورد، بنابراین انتظار می‌رود با همین تجربه بتواند مسایل مرتبط با حوزه تعاون، کار و رفاه را در این وزارتخانه پیگیری کند.
این فعال حوزه کار تصریح کرد: عمده مطالبات کارگران در حوزه اجتماعی است و بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند لذا انتظار این است که این جامعه ۵۰ درصدی دیده شود.
چمنی گفت: هلدینگ بزرگ‌ شستا اگر چه به نام کارگران است ولی سودش به جامعه کارگری نمی رسد. از وزیر کار می خواهیم که در بحث افزایش دستمزد و رفاه کارگران و بازنشستگان و پرداخت بدهی‌های صندوق های بازنشستگی استفاده از ظرفیت شستا را مورد توجه قرار بدهد.
وی درباره برنامه های ارائه شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه روی کاغذ مهم نیست، مهم آن است که ایشان بتواند برنامه های روی کاغذ را عملیاتی کند. آقای میدری در برنامه‌های خود به توسعه و تقویت تشکلات تعاونی، افزایش رفاه اجتماعی اصلاح نظام دستمزد و مسکن ارزان برای کارگران  اشاره کرده است، بنابراین توقع داریم در جهت بهبود معیشت و دستمزد کارگران اقدام کنند.
چمنی تصریح کرد: در برنامه ایشان بحث جلوگیری و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در محیط‌های کار مطرح شده است. متاسفانه سوانح و حوادث شغلی در کشور ما از استاندارد بین المللی بالا رفته است لذا وزیر کار باید در جهت مقابله با حوادث و آسیب های شغلی کارگران برنامه ریزی کند.
این فعال حوزه کار در پایان گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تنها وزارت رفاه نیست‌ و جامعه کار وتولید بخش اعظمی از آن را تشکیل می دهد، بنابراین همه بخش‌ها باید درنظر گرفته شود و وزیر کار تلاش کند برنامه‌ها روی کاغذ نماند و جنبه عملیاتی پیدا کند تا کارگران امیدوار شوند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید