بازار خودرو به ثبات نمی رسد

0
30

سید محمد حسینی کارشناس بازار خودرو: با انتخاب آقای پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم هیچ تغییری در نظام قیمت گذاری بازار خودرو دیده نشد و شوک قیمتی جدید به واسطه عدم معاملات در این بازار تجربه شد.

عدم ثبات قیمت ارز از یک سو و تشدید انتظارات تورمی از سوی دیگر، هیچ گاه نمی‌گذارد قیمت‌ها در بازار خودرو به تثبیت برسد.

بازار خودروهای تولید داخل علی رغم نبود عرضه کافی محصولات، اما همچنان روند افزایش قیمت را پیش گرفته و در بازار، خودروهای مونتاژی در اکثر محصولات با کاهش روبه‌روست، اما همچنان تعدادی از محصولات نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.

این تغییرات نامحسوس قیمت در بازار خودرو زمانی در حال اتفاق است که عزم همه خودروسازان برای پیش فروش خودروهایشان جزم شده و هر کدام به نوعی به دنبال جذب مشتری با هر ترفندی هستند.از طرفی پیش فروش یک محصول سایپا و 12 محصول ایران خودرو تا بریز و بپاش مدیران خودرو برای کسب درآمد بیشتر در زمانی که مردم به دنبال راحتی برای درآمدزایی بدون هیچ قید و شرط تازه‌ای با دریافت وکالتی 50 تا 230 میلیونی از متقاضیان خودرویی می‌خواهند نفس تازه‌ای بکشند.

انتظار کاهش قیمت در بازار خودرو با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد و عدم تکمیل کابینه چهاردهم بسیار ضعیف است چراکه به نظر می‌رسد نگاه دولت جدید به بازار خودرو کاملاً سطحی است و پس از تشکیل کابینه دولت جدید احتمال افزایش قیمت در بازار خودرو بسیار زیاد است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید