• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
شنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۴ - ۰۲:۴۹:۲۹
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

یک کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با «نقش اقتصاد» تشریح کرد: نقشه راهی برای خودروسازان

۵ آذر ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, خودرو, گفت و گو
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

محبوبه بیدکی روزنامه نگار: مدیر بخش صنعت اندیشکده سیاست‌گذاری امیرکبیر درباره افزایش 35 درصدی قیمت خودرو گفت: در واقع فراهم آوردن شرایط تشویقی برای تولید خودروی با کیفیت و ارائه قیمت‌های منصفانه، منجر به افزایش رضایت مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آن‌ها می‌شود، ما نه تنها باید شرایط تشویقی برای تولید خودروهای با کیفیت و اقدامات تنبیهی برای محصولات نامناسب در کشور ایجاد کنیم، بلکه باید با ابزارهای حمایتی و قیمت گذاری معقول تولید داخلی، بهبود کیفیت خودروهای تولیدی و افزایش رقابت پذیری را در بازار خودرو رقم بزنیم، بی تردید این تغییرات منجر به افزایش سوددهی و پیشرفت صنعت خودروسازی کشور خواهد شد، اما باید اطمینان حاصل شود که افزایش قیمت همراه با ارتقاء کیفیت و ارائه خدمات بهتر خواهد بود.

میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو در ادامه تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های مناسب و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، منجر به تعادل و استقرار در بازار خودرو شده و به بهبود وضعیت صنعت خودرو کمک خواهد کرد، از طرف دیگر، ارتقاء کیفیت محصولات و موازنه قیمت‌ها توسط خودروسازان، بازار خودرو را به گونه‌ای بهتر و پایدارتر شکل می‌دهد و از بازار تقلبی و نامنظم جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از سال 97 تا به حال، با تورم و نوسانات نرخ ارز مواجه شدیم، افزود: از سال 91 و دور اول تحریم‌ها چالش مسئله قیمت گذاری خودرو ایجاد شد وتاکنون شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم، شرکت‌های خودروسازی نیز مجبور به بالا بردن قیمت محصولات خود شدند و این وضعیت برای مردم و مشتریان چالشی جدی ایجاد کرد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در واقع ما با دو اتفاق مهم در بازار خودرو مواجه شدیم، نخست اختلاف افزایش قیمت کارخانه و بازار که تا قبل ازسال 97 این مشکل وجود نداشت، نکته دوم الزام فروش خودرو با قیمتی کمتر از هزینه‌های تمام شده بود که منجر به زیان‌های بسیار سنگینی برای خودروسازان شد و عملاً انگیزه آنان را به سمت کاهش کیفیت خودرو سوق داد تا هزینه تمام شده را کاهش داده و زیان خود را جبران کنند و از سال 97 تاکنون شاهد این اتفاق هستیم، در حال حاضر نیز خودرو ساز پس از 18 ماه فریز قیمتی حدود سی و پنج درصد افزایش قیمت داشته است.

وی در ادامه یادآور شد: بی تردید خودروساز به تنهایی نمی‌توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند مگر اینکه با اجازه دولت باشد، چرا که آیین نامه شورای رقابت این اجازه را می‌دهد که خودروساز هر 6 ماه یکبار قیمت‌ها را به روز کند اما این اتفاق رخ نداده و دولت اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌داد، متاسفانه آن چیزی که قانون گفته و آیین نامه مبتنی بر قانون و دستورالعمل شورای رقابت نیز عمل نشده است چرا که باید طی دو سال گذشته 4 بار افزایش قیمت را داشته باشیم در حالی که فقط دو بار این اتفاق رخ داده است.

بیگی اظهار داشت: زمانی که نظامات بازار خودرو بر هم می‌خورد امکان اینکه سیستم حمایتی یا تنبیهی و تشویقی را اعمال کنیم تاثیری در بازار خودرو نخواهد داشت چرا که زیان انباشته خودروسازان در سال 97 بسیار پایین بوده اما در حال حاضر بیش از 200 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند، ما زمانی می‌توانیم خودروی با کیفیت داخلی تولید کنیم که زیرساخت‌های اولیه یک نظام قیمتی معقولانه را فراهم کنیم و در کنار آن سیاست‌های تنبیه و تشویقی را برای خودروسازان داخلی در نظر گرفته شود.

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این سؤال که آیا تسهیل واردات خودرو منجر به ایجاد رقابت در بازار داخلی و افزایش کیفیت خودرو نمی‌شود؟ گفت: در واقع باید سیاست گذاری منصفانه و معقولانه‌ای در صنعت خودرو برقرار شود، اگر ما به تاریخ کشور نگاه کنیم از 80 سال گذشته تاکنون بیشترین خودرویی که به کشور وارد شده از 120 هزار دستگاه بیشتر نبوده است، در حال حاضر اگر هر میزان واردات خودرو تسهیل شود در نهایت سالیانه 150 الی 200 هزار خودرو با توجه به قدرت خرید مردم وارد می‌شود، اگرچه این واردات بر قیمت‌های بالای بازار مؤثر است اما به عنوان یک عامل بازدارنده نمی‌تواند عمل کند، با توجه به اینکه کشور ما دارای محدودیت منابع ارزی بوده و انتخابات اخیر آمریکا نیز این نگرانی را بیشتر کرده است، به همین دلیل واردات خودرو نمی‌تواند ابزاری بازدارنده باشد.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع اجرای یک نظام قیمت‌گذاری معقولانه و ایجاد سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای تولید محصولات داخلی بهبود قابل توجهی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد می‌کند و این اقدامات تولید کیفیت و فناوری محصولات داخلی را افزایش داده و از جایگاه رقابتی این صنعت در بازار بین‌المللی بهره‌مند می‌سازد.

تگ ها: خودروسازانصنعت خودرو
مطلب قبلی

معجزه‌ای برای پیشگیری از پیری/ اسیدی که چین و چروک پوست را ترمیم می‌کند

مطلب بعدی

پزشکیان در 100 روز چه کار کرد؟

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

پزشکیان در 100 روز چه کار کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

۱۱ تیر ۱۴۰۴

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

۱۱ تیر ۱۴۰۴

شرکت‌های ایلان ماسک قربانی دعوا با ترامپ می‌شوند؟

۱۱ تیر ۱۴۰۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

۱۱ تیر ۱۴۰۴

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

۱۱ تیر ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

براساس اعلام وزارت راه، آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بین‌المللی بسته شد و لغو پروازهای...

خدمات حضوری بانک سپه از سر گرفته شد/ در تلاشیم طی 48 ساعت آینده ارائه خدمات غیر‌حضوری امکان‌پذیر شود

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

دکتر پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از برقراری مجدد ارائه خدمات حضوری این بانک...

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

جرایم تأخیر مشتریان اعتباری بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه سال جاری در راستای پویش...

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین و اجرای طرح جامع ''حمایت از تولید'' برای جبران خسارات صنایع آسیب‌دیده در...

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تدابیر هوشمندانه و تلاش شبانه‌روزی ۱۶۰ هزار نیروهای عملیاتی در...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید