گام‌های بلند در مسیر غلبه بر جدی‌ترین چالش‌های تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم

0
42
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، این ایام را به اعضای محترم دولت مردمی سیزدهم و همه کارگزاران خدوم جمهوری اسلامی ایران خصوصاً همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی تبریک و تهنیت گفت.
۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.
در بخش سرمایه‌گذاری نیز سازمان تأمین‌اجتماعی با عنایت به وظیفه حاکمیتی خود در راستای رونق تولید و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و همچنین افزایش تولید و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در راستای حفظ دارایی‌های سازمان و تأمین آتیه بیمه‌شدگان عزیز، طی دو سال گذشته اقدامات قابل‌توجهی را در این حوزه رقم زده است. در همین راستا شاهد رشد۵۰ درصدی سود خالص در عملکرد تجمیعی در سال مالی ۱۴۰۱ و نیز رشد ۴۳ درصدی فروش در عملکرد تجمیعی هلدینگ‌ها در سال مالی ۱۴۰۱ بوده‌ایم که این روند افزایشی همچنان استمرار خواهد داشت. همچنین در ابتدای دوره جدید مدیریتی، ۹۰ پروژه در شستا طراحی شده که بخشی از آن توسعه‌ای و ترمیمی و ۳۶ پروژه ایجادی است که با حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اجرا خواهد شد. از نتایج برنامه‌های تحولی حوزه سرمایه‌گذاری سازمان شامل رشد تولید گروه شستا در سال ۱۴۰۱ به‌نحوی‌ بوده که در این سال ۲۲ شرکت رکورد تولید تاریخ فعالیت خود را ثبت کرده‌اند، ۳۲ شرکت رکورد تولید ۵ سال اخیر را ثبت کرده‌اند، ۴۵ شرکت نسبت به سال قبل افزایش تولید داشته‌اند، ۱۹ شرکت بیش از درصد ظرفیت اسمی تولید داشته‌اند و ۳۶ شرکت نیز بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت عملی خود تولید داشته‌اند و همچنین تولید ۱۲۰ قلم محصول دارویی جدید تولید شده است که ۴۴ قلم آن برای نخستین بار در کشور انجام شده است.
در سازمان تأمین‌اجتماعی ما بر آنیم که پیشران تحول، توسعه هوشمندسازی است. بر این اساس در حالی‌که تا پیش از استقرار دولت مردمی سیزدهم، حدود ۳۰ خدمت در بستر الکترونیک ارائه می‌شد و در نسخه الکترونیک هم حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد نسخ به شکل الکترونیک دریافت می‌شد، امروز ۵۷ خدمت را در بستر الکترونیک و در درگاه ملی خدمات الکترونیک دولت ارائه می‌دهیم که از پردرخواست‌ترین خدمات موردنیاز کارفرمایان، بازنشستگان و بیمه‌شدگان است. در حوزه نسخه الکترونیک نیز بالغ بر ۹۷ درصد نسخه‌نویسی و بیش از ۹۸ درصد موارد نسخه‌پیچی به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و پایداری سیستم نسخه الکترونیک نیز به بیش از ۹۹ درصد رسیده است.
خوشبختانه همه شواهد و قرائن موید این است که دولت مردمی سیزدهم نسبت به توانمندسازی صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی دغدغه‌مند است و بر این اساس از ابتدای استقرار دولت جدید، بر مشکلات صندوق‌های بازنشستگی تمرکز ویژه شده است.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهدای والامقام دولت خصوصا شهیدان رجایی و باهنر، این ایام را به اعضای محترم دولت خدمتگزار و مردمی سیزدهم و همکاران خدوم مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای همه کارگزاران خدوم دولت جمهوری اسلامی ایران، توفیق روز افزون برای خدمت هرچه بیشتر و بهتر به ملت شریف ایران را مسئلت دارم.
میرهاشم موسوی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید