خودرو لاماری ایما ایکس به‌صورت رسمی معرفی شد

0
80

نسخه فول آپشن لاماری ایما توسط آرین پارس موتور با نام ایما X معرفی و رونمایی شد. شرکت آرین پارس موتور در جریان مراسمی از لاماری ایما X رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت نسخه فول آپشن لاماری ایما است که امکانات بیشتری را در مقایسه با نمونه قبلی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

ایما X نسخه جدیدی از لاماری است که از نظر تجهیزات و امکانات در سطح بالاتری نسبت به نسخه فعلی لاماری ایما قرار می‌گیرد. علاوه بر این شرکت آرین پارس موتور یک کیت بدنه برای لاماری ایما در نظر گرفته که هم بر روی نسخه فعلی ایما و هم نسخه ایما X قابل نصب است. این کیت بر روی سپرعقب و جلو و فلاپ‌ها تغییر ایجاد کرده و نمای اسپرت‌تر و جذاب‌تری به ایمای X می‌دهد.

 

در بخشِ ظاهری، لاماری ایما X نسبت به نسخه فعلی تغییرات مثبتی داشته است و همچنان با همان چهره هماهنگ و جذاب مواجه هستیم که در زوایای مختلف، سبک طراحی بدنه نمود که طراحی جوان پسند و مدرن می اندازد. در نسخه X شاهد نصب لیپ سپر های جلو و عقب برای لاماری هستیم که ظاهر اسپرت و تهاجمی به خودرو اعطا کرده است. گفتنی است به زودی نسخه هیبریدی این خودرو نیز با تغییراتی در نمای جلو و عقب توسط آرین پارس موتور به بازار خواهد آمد که این نسخه با نام لاماری HEV شناخته می شود و ظاهرش بیش از پیش به جذاب تر شده است.

مشخصات فنی لاماری ایما ایکس

لاماری ایما ایکس در بخش فنی تفاوتی با نسخه قبلی خود ندارد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو بهره می‌برد که حداکثر توان آن ۱۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن.متر دارد. گیربکس نیز از نوع هفت سرعت اتوماتیک دوال کلاچ است که توان را به محور جلو منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است و ۹.۵ ثانیه نیز زمان نیاز است تا سرعت خودرو از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.

یک نکته مهم که در این بخش وجود دارد آن است که در لاماری ایما ایکس امکان تعویض دنده به صورت دستی یا تیپ ترونیک به خودرو اضافه شده است. این مورد یکی از نقاط ضعف نسخه قبلی لاماری ایما به شمار می‌رفت که حال در نسخه جدید این آپشن اضافه شده است.

ظاهر جذاب تر با کیت بدنه

به طور کلی از نظر ظاهری تغییر خاصی در این خودرو نسبت به نسخه قبلی رو به رو هستیم . آرین پارس موتور یک کیت بدنه برای لاماری ایما ایکس در نظر گرفته که مشتریان می‌توانند آن را سفارش دهند. در این کیت بدنه امکان استفاده از لیپ برای سپر جلو، رکاب کناری جدید و دیفیوزر جذاب برای عقب وجود دارد.

در بخش داخلی خودرو هم یک نورپردازی جدید به بخش جلویی داشبور اضافه شده است. همچنین نمای پشت آمپر دیجیتالی هم تغییر کرده و جذاب تر شده است.

لاماری ایما X دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۶۵، ۱۸۶۰ و ۱۶۹۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۱۵ میلی متر عنوان شده است. وزن خالص این خودرو برابر با ۱۵۵۰ کیلوگرم و ظرفیت صندوق بار آن هم ۴۸۰ لیتر است. نکته حائز اهمیت آن است که ابعاد لاماری ایما X نسبت به نسخه استاندارد در واقع هیچ تفاوتی نکرده است، چراکه بخش ظاهری این خودرو بدون تغییر نسبت به قبل باقی مانده است.

آپشن‌های جدید لاماری ایما ایکس

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های لاماری ایما ایکس نسبت به مدل قبلی، اضافه شدن برخی آپشن‌های مهم و کاربردی است، مهم‌ترین آپشن‌های جدید لاماری ایما ایکس شامل رادار هشداردهنده نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، هشدار تصادف از جلو، سنسور پارک جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های جلو با لامپ LED، در برقی صندوق عقب، تنظیمات برقی صندلی‌های جلو، گرمکن برای صندلی‌های جلو، سردکن و ماساژور ویژه صندلی راننده، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو از ردیف پشت، قابلیت شخصی‌سازی صفحه کلاستر، نورپردازی کابین است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید