خداحافظی گرم بازار سرمایه با «نیما»

0
46

امیررضا سولقانی روزنامه نگار: بررسی روند معاملات دیروز بورس نشان می‌دهد، به دنبال حذف ارز نیمایی استقبال از خرید سهم‌های پتروشیمی و پالایشگاهی بالا رفته و همین امر، سرعت صعود شاخص‌های بورسی را افزایش داده است.
از اواسط معاملات روز یکشنبه بازار، سهم‌های نفتی به استقبال حذف ارز 28 هزار و 500 تومانی رفته بودند. در ابتدای معاملات دیروز نیز همین روند ادامه یافت و در نهایت خبری که اهالی بازار سرمایه در انتظار آن بودند منتشر شد.
امیرمهدی صبائی سخنگوی سازمان بورس در توئیتی اعلام کرد: مطابق مفاد نامه رئیس کل بانک مرکزی، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی در بورس‌های کالایی قرار گرفت.
بنابراین زین پس معاملات محصولات پالایشی و پتروشیمی با دلار 37 هزار و 500 تومان محاسبه می‌شود و سود قابل توجهی در انتظار این شرکت‌ها خواهد بود. البته نباید فراموش کرد با این امتیاز که در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته بعید است تخفیفات دولتی روی خوراک شرکت‌ها ادامه یابد.
معاملات بورس دیروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز قبل خود گام برداشت. به طوری که در پایان بورس دیروز شاخص کل، با رشد 24 هزار و 494 واحدی که معادل 1.16 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات دیروز در سطح دو میلیون و 136 هزار واحدی ایستاد.
شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز توانست به ارتفاع خود بیفزاید و با رشد 1.02 درصدی به سطح 720 هزار و 902 واحدی برسد.
گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دیروز را 11 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را 6 هزار و 900 میلیارد تومان نشان می‌دهد.
ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس دیروز ، خبر از ورود 354 میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.در جریان معاملات دیروز سه سهم شپنا، شستا و دی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، دی و کرمان به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت. بنیرو با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، شگل نیز با افت 5.3 درصدی در جریان بازار دیروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شستا، شپنا و هجرت تعلق گرفت. همچنین سهم‌های شستا، دی و تاپیکو نیز در جریان معاملات دیروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای فجر، دانا و وپست خروج پول هوشمند داشتند
لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وارس، ولراز و اتکاسا رقم خورد. همچنین سآبیک در جریان معاملات دیروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد نوری بود.
بازدید دبیر ستاد اربعین وزارت خارجه از ستاد بیمه میهن در کاظمین و سامرا
احمیدی؛ دبیر ستاد اربعین وزارت خارجه ضمن بازدید از ستاد بیمه میهن در کاظمین و سامرا، از سرعت انتقال مصدومان ایرانی برای ادامه درمان به کشور و انجام امور قانونی ترخیص و انتقال جان‌باختگان حادثه تصادف شهر بلد به ایران تقدیر کرد. در این دیدار که با حضور دهباشی، مسئول ستاد بیمه میهن درکاظمین و سامرا، ذولفقاری رئیس حفاظت کارکنان بیمه مرکزی و احمدی مشاور رئیس کل بیمه مرکزی برگزار شد، در خصوص پیگیری وضعیت مصدومان و متوفیان حوادث پیش آمده و انتقال جان‌باختگان و مجروحان به ایران، استقرار نیروهای دوزبانه بیمه میهن و خدمت‌رسانی به زائران در مراکز درمانی گفتگو شد
تندیس رتبه «سیمین» هفتمین همایش ملی کیفیت به «شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا» رسید
«شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا» وابسته به بانک آینده در هفتمین همایش ملی کیفیت که شهریورماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد موفق شد رتبه «سیمین» این همایش را از آن خود کند. این همایش ملی کیفیت با رویکرد نقش کیفیت فراگیر در جلب رضایت حداکثری مشتریان، با هدف بهبود و توسعه مستمر کیفیت در فرآیندهای سازمانی و شناسایی واحدهای پیشرو و متعهد به کیفیت در صنایع داخلی و استراتژیک، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان غذا و دارو، سازمان مدیریت صنعتی ایران و حمایت نهادهای متولی با حضور مقامات عالی و مسئولین کشور برگزار شد. «شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا» پس از طی فرآیند ارزیابی که با شاخص‌های شش‌گانه مدیریت و رهبری سازمان، مشتری‌مداری، طراحی و ارائه محصولات و خدمات، منابع و زیرساخت‌ها، مدیریت سرمایه انسانی و مدیریت کیفیت جامع صورت گرفت، موفق به دریافت «رتبه سیمین» هفتمین همایش ملی کیفیت شد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید