کتاب: کشف شمال حقیقی

0
22

آنچیزی که یک سازمان موفق را از سازمان رو به زوال و حتی سازمان عالی را از سازمان خوب جدا میکند رهبری آن سازمان است. سازمان های تراز اول و پیشروی دنیای امروز کسب و کار از وجود رهبرانی بهره میبرند که با نوع خاص نگرش خود، چشم انداز و مسیر متفاوتی را برای سازمان ها ترسیم میکنند و آنها را در مسیر تعالی و پیشرفت هدایت میکنند.

اما این رهبران چه ویژگی هایی دارند؟ وجه تمایز آنها ذاتی است یا اکتسابی؟ آنها از فرمول خاصی تبعیت میکنند؟

بیل جرج در کتاب شگفت انگیز “کشف شمال حقیقی” به این سوالات از طریق فرایندی جذاب و مسحور کننده پاسخ داده است. وی معتقد است، رهبران با ویژگی¬‌ها یا صفات شخصیتی یک رهبر زاده نمیشوند. حتی نیاز نیست تا در بالاترین سطح یک سازمان قرار داشته باشید تا نقش یک رهبر را ایفا کنید و  می¬توانید همین حالا دست به کار شوید و در هر نقطه از زندگی‌تان رهبری کنید.

در این کتاب از میان ابعاد مختلفی که میتوان ویژگی های یک رهبر را بررسی نمود، اصالت رهبران سازمانی هدف اصلی نویسنده قرار گرفته است. اصالتی که برگرفته از عمیق‌ترین باورها، ارزش‌ها و اصولی مشخص است و همچون یک قطب‏نمای درونی رهبران را در جهت کشف شمال حقیقیشان هدایت میکند. جرج بیل اشاره میکند، هدف کشف شمال حقیقی این است که به شما این توانایی را بدهد تا رهبری که می‌خواهید باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید