کتاب: حرفهایی با دخترم در مورد اقتصاد

0
26

 

 

 

یادگیری مفاهیم پایه ای اقتصاد به عنوان یکی از ضرورت های دنیای مدرن امروزی علیرغم جذاب بودن به دلیل تخصصی بودن، بسیار دشوار و محدود به طیف خاصی از افراد تلقی می¬شود. اما انیس واروفاکیس، وزیر سابق اقتصاد یونان در کتاب “حرف هایی با دخترم درباره ی اقتصاد” سعی نموده است تا مفاهیم عمیق اقتصادی از جمله اینکه اقتصاد چگونه عمل می‌کند، از کجا آمده و چگونه در خدمت منافع برخی و در صدد تضعیف برخی دیگر برمی‌آید را در قالب نامه هایی به زبانی ساده، واضح و مثال های آشنا به دخترش آموزش دهد.

وی در این کتاب تلاش می¬کند تا مخاطبانش را متقاعد کند که اقتصاددان‌ها، آنچنان هم که فکر می‌کنیم متخصص نیستند و همیشه تصمیمات مبتنی بر نفع عامه مردم اتخاذ نمی‌کنند. به همین خاطر ما نباید به‌راحتی تسلیم متخصصان اقتصادی شویم و مسیر زندگی‌مان را بر مبنای نگاه های ایشان تنظیم کنیم.

خواندن این کتاب برای هر فرد غیرمتخصص و متخصصی می‌تواند لذت‌بخش و آموزنده باشد. از سوی دیگر بسیاری از ما به‌عنوان افرادی نه‌چندان متخصص در زمینه اقتصاد به خاطرِ نداشتن دانشی ابتدایی در خصوص اصول اقتصادی همیشه ناچار از پذیرش و پیروی از ادعاهای بی‌پایه‌واساس افراد به ظاهر متخصص هستیم که نتیجه ای جز تصمیمات غیراصولی و جهت دار مدیران نخواهد داشت. اما از طریق مطالعه و آشنایی با مفاهیم ابتدایی این کتاب تصور میشود میتوانیم با چارچوب ها و الگوهای حاکم بر کسب وکارها و جامعه آشنا شویم و دست به تصمیمات بهتر و اصولی تری بزنیم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید