توسعه حمل و نقل عمومی هوشمند در مجموعه جزایر هاوایی

0
39

محیا سادات بهره دار روزنامه نگار: مسافران دارای کارت هوشمند حمل‌ونقل عمومی با عنوان HOLO به‌صورت معتبر می‌توانند در برخی روزها به‌صورت رایگان مسافرت نماید. بخش اول شبکه خطوط متروی هوایی به 9 ایستگاه در مسیر 17.7 کیلومتری بین ایست کاپولی شرقی و استادیوم آلوها در حومه‌های غربی و شمالی خدمات‌رسانی می‌کند. مدت‌زمان سفر از ابتدا تا انتها 22 دقیقه است.

آزمایش‌های عملیاتی و ایمنی و نیز گواهینامه‌های مربوطه توسط پیمانکار اصلی Hitachi Rail تکمیل و ارائه شده است. این شرکت مسئولیت بهره‌برداری و نگهداری شبکه ریلی هاوایی را به مدت 12 سال بر عهده دارد. بااین‌حال، پروژه مترو از زمان شروع احداث در سال 2012 با تأخیر‌های جدی و افزایش هزینه‌ها مواجه شده است. انتظار می‌رفت که بخش اول شبکه ریلی این ایالت در نهایت در سال 2018 به بهره‌برداری برسد که به علت عدم تأمین بودجه امکان‌پذیر نشد. بودجه کل خط 30.9 کیلومتری در ابتدا 7 میلیارد دلار برآورد شده بود، اما اکنون انتظار می‌رود که حداقل 10 میلیارد دلار هزینه در برداشته باشد. شهرداری پس از بررسی و ارائه نقشه‌های جامع سرانجام برای سفرهای شهری برند Skyline را معرفی نمود که در واقع بیانگر چشم‌انداز یک شهر باکلاس جهانی و در افق اقیانوسی است که از خط ریلی هوایی (در ارتفاع) قابل‌مشاهده است. انتظار می‌رود این خط بتواند ازدحام و ترافیک را در جاده‌های شرقی – غربی شلوغ و پرتردد در مرکز این ایالت کاهش دهد.Hitachi Rail در چارچوب یک قرارداد جامع، متعهد شده است که واگن‌های قطار و سیستم‌های کنترل قطار را طراحی و به‌روزرسانی نماید و همچنین ارتقای زیرسیستم‌هایی از جمله سیستم‌های تشخیص و اعلام حریق و همچنین تأمین تجهیزات ایمنی سکوی ایستگاه‌های مترو از مفاد این قرارداد بوده است. آقای آلیستر دورمر، معاون اجرایی بخش انرژی و تحرک شرکت هیتاچی، گفت: «ما خوشحالیم که بزرگ‌ترین پروژه زیربنایی هاوایی را که تأثیر عمده‌ای در کاهش ترافیک و آلایندگی هوا در مجموعه جزایر خواهد داشت، را عهده‌دار شده و تأمین آن را پذیرفته‌ایم. این پروژه با حذف روزانه تا 400000 سفر با خودرو پس از تکمیل کل سیستم، تفاوت زیادی در سفرهای شهری هاوایی ایجاد خواهد کرد.»

هنگامی که خط مترو هوایی به طور کامل تکمیل شود، در مسیر 30.9 کیلومتری به 19 ایستگاه مترو به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد. بخش دوم، 8.4 کیلومتری، در حال حاضر از استادیوم آلوها به سمت جنوب شرقی به سمت مرکز ترانزیت خیابان میانی – کالیهی در حال ساخت است. انتظار می‌رود این بخش تا تابستان 2025 تکمیل شود. فاز سوم، 4.8 کیلومتری، قرار است به سمت جنوب شرقی به سمت مرکز شهر در کاکائاکو اجرا شود، قبل از اینکه آخرین بخش 1.6 کیلومتری به ایستگاه پایانی در مرکز ترانزیت آلاموآنا برسد.

 

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید