سرکوب بازار سهام ادامه یافت!

0
81

امیررضا سولقانی روزنامه نگار: بورس تهران دیروز در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار، در نهایت تنها 496 واحد رشد کرد تا بازار سهام همچنان سرکوب شود. دیروز همچنین خروج پول حقیقی سنگین از بازار سهام رقم خورد و ارزش و حجم معاملات نیز در سطح رکودی باقی ماند.

شاخص کل بورس تهران دیروز را با رشد آغاز کرده بود اما از میانه‌های راه با ریزش مواجه شد و در پایان تنها 496 واحد رشد کرد. به این ترتیب نماگر بازار سهام دیروز معادل 0.02 درصد بالا رفت تا در پایین‌ترین نقطه سطح دو میلیون واحدی یعنی دو میلیون و 1960 واحدی قرار گیرد.

شاخص هم‌وزن اما دیروز با افت مواجه بود و با 1271 واحد افت، معادل 0.19 درصد عقب‌نشینی کرد و به سطح 678 هزار و 745 واحد رسید. شاخص کل فرابورس هم دیروز کاهشی بود و با افت 51 واحدی در سطح 24 هزار و 848 واحد قرار گرفت.

عملکرد نمادهای بورسی و فرابورسی

دیروز نمادهای فولاد، پارسان، شستا، فارس و کچاد بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای نوری و بوعلی بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، شستا، تکاردان، سصفها، ثفارس، خودرو، خگستر و وبملت پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در روز گذشته بودند.در همین حال دیروز نمادهای خاور و ودی بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای آریا، غصینو، فزر، انتخاب و گلدیرا، بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند. در این میان همچنین دی، زفجر، خاور، عالیس، بمولد، کرمان و کتوسعه پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در روز گذشته بودند.

ارزش و حجم معاملات

دیروز بورس تهران شاهد معاملاتی به ارزش سه هزار و 975 میلیارد تومان بود. در همین حال فرابورس هم معاملاتی به ارزش پنج هزار و 417 میلیارد تومان را تجربه کرد که از این میزان تنها 40 میلیارد تومان سهم معاملات سهام بود و باقی نصیب عملیات بازار باز و معاملات اوراق شد.با این حال دیروز مجموع ارزش معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در بازار سهام ایران به سه هزار و 172 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات نیز در این بخش تنها پنج میلیارد و 900 میلیون برگه سهم بود.دیروز بازار سهام همچنین شاهد خروج 467 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بود. گفتنی است در پایان معاملات دیروز بورس تهران 39 درصد نمادها مثبت و 61 درصد آنها منفی بودند.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید