برگزاری نشست آموزشی و تجلیل از ناظران برتر اجرای طرح ها در خراسان رضوی

0
48
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد حسن افتخاری در نشست آموزشی ناظران اجرا که با حضور۲۵۰ نفر از عوامل نظارت و اعضای هیات مدیره شرکت گاز خراسان رضوی در محل سالن اجتماعات نور مشهد با موضوع “تحقق مولفه های کیفیت، زمان، هزینه و بهره وری با رعایت الزامات HSE و سلامت اداری، رویکری پایدار و جامع در اجرا طرح های گازرسانی” برگزار شد با تشکر از زحمات انجام شده برای اجرای گسترده پروژه های گازرسانی در سطح استان اظهارکرد: ناظران اجرا یکی از پایه های اصلی اجرای پروژه های گازرسانی هستند.
وی شرکت گاز خراسان رضوی را یک شرکت پیشرو در زمینه اجرای پروژه های گازرسانی در کشور دانست و افزود: خراسان رضوی تا چند سال گذشته از نظر گازرسانی روستایی نسبت به دیگر استان های کشور عقب  بود که این عقب ماندگی موجب گلایه مندی مسئولان شده بود. با تلاش های انجام شده هم اکنون بیشترین تعداد روستای گازدار و خانوار روستایی کشور در خراسان رضوی وجود دارد.
این مقام مسئول به رابطه نامگذاری چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با محوریت تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته بیشترین میزان استفاده از اعتبارات و ظرفیت قانون رفع موانع تولید برای گازرسانی به واحدهای تولید صنعتی در استان خراسان رضوی انجام شده است.
افتخاری ادامه داد: خراسان رضوی از نظر کیفیت اجرای پروژه در کشور زبانزد است و همین موضوع باعث شده تا گازرسانی به شهرهای زاهدان، چابهار، کنارک، دشت یاری و زرآباد در استان سیستان و بلوچستان به عنوان معین بر عهده شرکت گاز خراسان رضوی گذاشته شود. خراسان رضوی یک شرکت موفق در اجرای کار است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: بین ناظری که با تعهد و تخصص کار خود را درست انجام می دهد و دلسوز است با ناظری که علم و آگاهی ندارد تفاوت بسیاری است. هر چند تعداد افراد ناآگاه کم است ولی این عدد کم هم برای خراسان رضوی زیاد است.
افتخاری، پیمانکاران را جزئی از فرآیند پروژه دانست و گفت: باید با پیمانکاران رابطه منطقی داشته باشیم. خطوط قرمزی بین ما تعریف شده که باید رعایت شود.  نظارت پروژه ها با رعایت الزامات فنی، استانداردها و مباحث سلامت اداری است. باید بتوانیم پروژه را به شکلی مدیریت کنیم که به موقع به پایان برسد.
سیدمصطفی حیدری مدیرمهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز خراسان رضوی هم در ابتدای این نشست از توجه مهندس افتخاری به جایگاه نظارت تشکر کرد و گفت: زمان، ایمنی، سلامت اداری و .. از مولفه های اجرای پروژه است.
وی افزود: کنترل پروژه از اهمیت بسیاری برخورد است. بزرگ ترین آفت دستگاه نظارت خنثی بودن است. ناظر باید در چارچوب مفاد پیمان نسبت به نظارت دقیق و برخورد با پیمانکارکم کار اقدام کند و به نحوی پویایی را در پیمان ایجاد کند.
حیدری تاکید کرد: مهمترین رکن کنترل پروژه برنامه زمان بندی است که باید توسط ناظرین به صورت جدی به آن توجه کرد.
در پایان این مراسم حسن افتخاری و اعضای هیات مدیره شرکت گاز خراسان رضوی از ۳۰ ناظر برتر اجرای طرح ها با اهدا هدیه یادبود تجلیل کردند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید