راه آهن یک شبکه عبوری محسوب میشود و معیار آن فقط تناژ بارگیری نیست. اگر واگنی دچار مشکل است باید آن را از سیر خارج کنیم و از نگاه راهآهن، قطار کامل باری قطاری است که همه واگنهایش متعلق به یک شرکت باشد تا اگر مشکلی برای هرکدام از واگنها پیش آمد فقط همان شرکت پاسخگو باشد.رئیسجمهور و وزیر راه و شهرسازی، به طور مشخص در 2 سال گذشته از راهآهن و حوزه ریلی همواره حمایت ویژه کردهاند و ما در شرکت راه آهن باید هم در گفتمان و هم در عمل حامی منافع مردم و راهآهن جمهوری اسلامی ایران باشیم تا در عمل به نقطه اعتلای شعارمان که راه آهن توانمند برای ایران قدرتمند است برسیم. میخواهیم جایگاه راهآهن را به نقطهای برسانیم که مایه قدرت ایران اسلامی شود.از طرفی مطالبات بخش خصوصی حق الناس است، همان طور که معیشت پرسنل راه آهن حق الناس است و احدی از جمله مالکان واگن حق ندارد با تأخیر در پرداخت بدهیها دست در جیب بخش دیگری از صنعت ریلی که همان بخش خصوصی مالک لکوموتیو است، کند.موضوع «کفش ترمز» را به صورت آزمایشی در قم اجرا کردیم و باید در سایر مناطق هم به صورت 100 در صدی اجرایی شود تا ایمنی در سیر و حرکت قطارها به بالاترین نقطه اطمینان برسد. مدیران راهآهن در تعامل با سایر دستگاهها و سازمانها، منافع راهآهن جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرند. ر این موضوع را بارها گوشزد کردهایم.همه عوامل و مسوولان راهآهن باید در راستای بهروزرسانی حوزه کاری خود تلاش مضاعف کنند. نظام بهرهبرداری در 20 سال گذشته با نقطه مطلوب فاصله داشته است و میخواهیم این روند را تغییر دهیم.از این رو تشکیل قطار با واگنهای چند شرکت مختلف قابل قبول نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که همه قطارها به صورت کامل یعنی با واگنهای متعلق به یک شرکت تشکیل شود تا در صورت تخلف در حوزه ایمنی و غیره، اصلاح و توقف سیر آنها امکان پذیر باشد و آن شرکت پاسخگو باشد.هم اکنون تلاش میکنیم از باتلاق جنگهای ناشی از تحریم در بیاییم، زیرا به طور رسمی در میدان مین حرکت میکنیم، پیش از این رویکرد قدیمی راه آهن دفاعی بوده اما هم اکنون تهاجمی شده است.ما به شهدا بدهکاریم و با قدرت در مناطق برای منافع راه آهن اقدام میکنیم. راه آهن اقتدار دارد و از همه دستگاهها مطالبه میکند تا برای همه مردم ایران خدمت کند.