ماموریت تافکو کمک به تامین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت فولاد به خصوص شرکت فولاد خوزستان است

0
40
ماموریت تافکو کمک به تامین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت فولاد به خصوص شرکت فولاد خوزستان است
مدیرعامل تافکو گفت: شرکت شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه بزرگ شرکت فولاد خوزستان است که در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد و ماموریت آن کمک به تامین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت فولاد به خصوص شرکت فولاد خوزستان است.

 مهندس سعید قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در نشست خبری گفت: رفته رفته با بلوغ شرکت ماموریت آن اصلاح شد و امروزه کار ساخت و بومی‌سازی قطعات صنعت فولاد که خیلی خاص و پیچیده هستند را بر عهده دارد. بسیاری از این قطعات قبلاً سابقه ساخت در کشور را ندارند و امروزه توسط این شرکت ساخته می‌شوند. شرکت تافکو در این زمینه با سابقه بیش از بیست و چند سال به صنعت فولاد کمک می‌کند.

مهندس سعید قاسم‌زاده ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان برای اولین بار در ایران کارخانه تولید آهن اسفنجی به نام زمزم یک را بوومی‌سازی کرده است در این راستا بومی‌سازی کاتالیست‌ها و انواع قطعات حائز اهمیت است این شرکت توانسته بیش از ۲۵۰۰۰ قطعه را بومی‌سازی کند و این دانش و دیتا در اختیار شرکت تافکو می‌باشد. ما بهترین دانش را در زمینه طراحی قطعات داریم و می‌دانیم چه قطعه‌ای در کدام کارگاه در کشور پهناور ایران تولید می‌شود و این اطلاعات بسیار اطلاعات خوبیست.

مدیرعامل تافکو افزود: شرکت تافکو سعی کرده افراد با تجربه شرکت فولاد خوزستان را جذب نماید و افراد نخبه دانشگاهی را نیز به خدمت گرفته که یک ترکیبی از دانش و مهارت تجربه را کنار یکدیگر داشته باشد. همچنین در این راستا از همه شرکت‌های دانش‌بنیان یا آنهایی که می‌توانند تامین کننده باشند دعوت می‌کنیم که با ما کار کنند و جلسات تخصصی با آنها داشته باشیم که این تعامل به صورت کاملاً برد برد شکل گیرد.

وی در ادامه گفت: کار دوم تاپکو ایجاد مرکز نوآوری برای شرکت فولاد خوزستان است طبیعتاً رسالت ما حل مسائل خیلی پیچیده صنعت فولاد است و البته در گام بعدی برای صنایع دیگر نیز می‌توانیم فعال باشیم و حتی در فازهای بعدی به تجاری سازی آن فکر می‌کنیم در این راه با تمام شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری کار خواهیم کرد.

قاسم‌زاده در پایان گفت: معمولا شرکت تافکو در همه نمایشگاه‌های فولاد حضور دارد و در دسترس می‌باشد و البته راه‌های ارتباطی مختلف و مناسبی نیز در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست خبری به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید