رشد ۳٫۴ مصرف گاز خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲/گازرسانی به صنایع استان ۳۳ درصد افزایش داشت

0
27

به گرازش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته رقمی بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۴ درصد افزایش داشت.

وی افزود: مجموع گاز مصرفی استان خراسان رضوی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نیز رقمی بالغ بر هفت میلیارد و ۸۱۴ میلیون مترمکعب بود که این عدد در سال ۱۴۰۲ با ۶٫۱ درصد افزایش به هشت میلیارد و ۲۹۲ میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ میزان گازرسانی به نیروگاهها ۶٫۱ درصد و گازرسانی به واحدهای تولیدی صنعتی، فولاد و سیمان ۳۳ درصد افزایش داشت.

افتخاری اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف گاز استان در سال گذشته مربوط به روز سه شنبه هشتم اسفندماه با مصرف رقمی بالغ بر ۶۲ میلیون مترمکعب بود.

افتخاری گفت: شرکت گاز خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت های پیشرو حوزه ارتباطات طی دو سال گذشته طرح “هر خانه یک اتاق گرم” و در سال ۱۴۰۲ نیز پویش “مردمی سازی مدیریت مصرف گاز” را با هدف کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تخصیص گاز صرفه جویی شده به بخش صنعت اجرایی نمود که حاصل آن تامین گاز بیشتر به صنایع و نیروگاهها در مقایسه با سال قبل و البته پایداری صد درصدی جریان گاز در ۹۵ شهر و ۲۶۵۰ روستای استان بود.

وی با بیان این مطلب که خراسان رضوی با دو میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز پس از تهران دارنده بیشترین مصرف کننده گاز کشور است افزود: گاز مصرفی در خراسان رضوی حاصل از تولید پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و مخزن ذخیره‌سازی شوریجه در شهرستان سرخس است که علاوه بر مصرف در استان خراسان رضوی، گاز مورد نیاز استان‌های خراسان جنوبی و بخش هایی از استان خراسان شمالی و … را نیز تامین می‌کند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید