• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
یکشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۴:۰۰
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

خبر درمانی در بازار خودرو

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اقتصاد کلان, خودرو
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

فاطمه جوادی روزنامه نگار: بعد از این که دو ماه قبل مهدی ضیغمی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که به حدی خودرو وارد کشور خواهد شد که در فضای انبار گمرکات، برای ترخیص دچار مشکل خواهیم شد، این بار عباس علی‌آبادی، وزیر صمت صحبت‌های مشابهی را مطرح و گفته است که به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم؛ خودروهایی که اثری از آنها در بازار نیست و آثار آن خیلی قابل درک نیست.

وی در اظهارات جدیدش، با بیان این که 133 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده و حدود 50 هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفته است که «مشکل فعلی برای واردات خودرو، نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.» هرچند این ابهام راجع به جملات او مشخص نمی‌کند که آیا جمله او نشان می‌دهد که دولت از موضوع تأمین ارز برای واردات خودرو عبور کرده و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی راضی شده‌اند که ارز مورد نیاز واردات خودرو را تأمین کنند یا در واقعیت، موضوع به نحو دیگری رقم خورده است.

علی آبادی در حالی از واردات 50 هزار دستگاه و ثبت سفارش 133 هزار دستگاه خودرو صحبت می‌کند که آمار کل خودروهای وارداتی در سال 1402 طبق گفته گمرک حدود 11 هزار دستگاه بوده است؛ ضمن اینکه این عدد بزرگ از سوی وزیر صمت بابت واردات در حالی مطرح می‌شود که هنوز تعیین تکلیف تمام ثبت‌نامی‌های قبلی خودروی وارداتی مشخص نشده و همچنین شاهد تردد خودروهای وارداتی در کف خیابان‌ها و حتی نمایشگاه‌های خودرو نیستیم.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که ارز 50 هزار خودروی وارداتی چگونه تأمین شده است؟ چطور در زمان‌هایی که دلیل عدم واردات مناسب خودرو کمبود ارز و عدم اختصاص آن به خودرو مطرح می‌شد، حالا به یکباره این موضوع در ابتدای سال 1403 رفع و رجوع شده است و شاهد حجم بالایی از واردات خودرو هستیم؟علاوه بر این اگر این واردات رخ داده است، چرا اراده‌ای برای آغاز روند ترخیص و تحویل نیست، اگر شرکت‌های واردکننده معطل تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای ارائه اظهارنامه و ترخیص هستند که با رفتاری که از بانک مرکزی دیده‌ایم و وجود نظر صریح و قاطع رییس سازمان برنامه و بودجه در این رابطه که گفته بود اختصاص منابع ارزی برای واردات خودرو به صرفه نیست، نتیجه مشخص است و به نظرنمی‌رسد به این زودی گشایشی در کار باشد.موضوع بعدی هم این که اگر واردات 50 هزار دستگاه خودرو صحت دارد، چرا سامانه برای ثبت‌نامی‌های جدید باز نمی‌شود و به سیاق گذشته پول مردم به این بهانه بلوکه نمی‌شود، 120 هزار متقاضی خودروهای وارداتی در اسفند 1401 ثبت‌نام کردند، 500 میلیون تومان بلوکه کردند و بعد غربال شدند و صرفاً 34 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که بعدها چهار هزار نفر نیز انصراف دادند، حال سؤال این است با این حجم عظیم از خودروهایی که در انبارهای گمرک و روی کشتی‌ها در مرز است، چرا خبری از ثبت‌نام جدید برای خودروهای وارداتی نیست؟

حال علی‌آبادی باید ضمن پاسخ به این ابهامات به این سؤال نیز پاسخ دهد که چرا در شرایطی که خودرو پاشنه آشیل وزارت صمت است و این همه روی آن حساسیت وجود دارد، نه تنها خبری از برنامه‌ریزی و عملکرد مناسب در این زمینه نیست که شاهد صحبت‌های متنقاضی نیز هستیم؟به نظر می‌رسد وزیر صمت به بهانه جدیدی دست یافته تا طی روزهای آینده آن را دستاویز کند و از این به بعد در برابر پرسش‌ها در مورد خودروهای وارداتی بگوید که خودرو آمده و در گمرک مانده است، شاید هم واردات خودرو تا گمرک تدبیری است برای اجبار بانک مرکزی به اختصاص ارز، باید منتظر ماند و دید 50 هزار خودروی وارداتی که وزیر صمت مدعی آن است رنگ واقعیت خواهد گرفت یا خیر.

تگ ها: بازار خودروخودرورئیس کل سازمان توسعه تجارتواردات خودرو
مطلب قبلی

چشم انداز قیمت بازار خودرو

مطلب بعدی

شماره 1790 روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

شماره 1790 روزنامه نقش اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش ویژه

گزارش «نقش اقتصاد» از واقعیت‌های پنهان مصرف گاز و چالش‌های بازتوزیع یارانه‌ها؛ چرا اصلاح قیمت گاز کارساز نیست؟

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: موضوع مصرف انرژي به‌ويژه گاز طبيعي به يکي از مباحث اصلي اقتصادي و اجتماعي در ايران...

بعضی از بیماران به دلیل گرانی هزینه ها، درمان را ترک می کنند؛ شکاف عمیق قیمتی بین داروهای ایرانی و خارجی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ارزش ريالي و قيمت محصولات دارويي افزايش و توان خريد مردم به‌ويژه خانواده‌هاي داراي بيمار يا افراد مبتلا به بيماري‌هاي...

هزینه های دولت نفس اقتصاد کشور را گرفت؛ اعداد نگران کننده بودجه 1404

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

ندا مؤمن روزنامه نگار: در شرايطي که اقتصاد ايران با محدوديت منابع، رشد پايين و تورم مزمن مواجه است نحوه...

«نقش اقتصاد» به بررسی کاهش تولید و قیمت نفت خام ایران و پیامدهای آن پرداخت؛ نفت در تنگنای تولید و قیمت

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: گزارش اخير سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) نشان مي‌دهد که توليد نفت خام ايران در ماه...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به تحلیل تحریم‌های آمریکا علیه چین و تأثیر آن بر صادرات نفت ایران پرداخت؛ تنش‌های آمریکا و چین گریبانگیر نفت ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد زند روزنامه نگار: تحريم‌هاي جديد ايالات متحده عليه پالايشگاه مستقل شينهاي در شهر کانگژو چين و شرکت بائوگانگ اپراتور...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی روزنامه نگار: در ماه‌هاي اخير بازار بورس ايران به يکي از حساس‌ترين تقاطعات تحولات سياسي و اقتصادي...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس: افزایش تولید بنزین در ستاره خلیج‌فارس

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس ریشه‌های بحران بازار مسکن را بررسی کرد؛ مثلث ویرانگر بازار مسکن

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس دلایل نوسانات بازار سرمایه را زیر ذره بین برد؛ بازار سرمایه در دوراهی یاس و امید

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار

گزارش «نقش اقتصاد» از واقعیت‌های پنهان مصرف گاز و چالش‌های بازتوزیع یارانه‌ها؛ چرا اصلاح قیمت گاز کارساز نیست؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، تأثیر سیاست‌های پولی و دیپلماسی بر بورس را واکاوی کرد؛ مذاکرات سیاسی؛ فرمان حرکت بازار سرمایه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

بعضی از بیماران به دلیل گرانی هزینه ها، درمان را ترک می کنند؛ شکاف عمیق قیمتی بین داروهای ایرانی و خارجی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

هزینه های دولت نفس اقتصاد کشور را گرفت؛ اعداد نگران کننده بودجه 1404

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس عوامل مؤثر بر رکود و تورم در بازار خودرو را واکاوی کرد؛ خودروهای خارجی میهمانان مردد بازار ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بورس
  • بانک و بیمه
  • صمت
  • خودرو
  • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • بیشتر
    • گردشگری
    • ورزشی
    • کافه کتاب
    • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید