• حساب کاربری
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS سایت
جمعه, ۱۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۷:۲۷
نقش اقتصاد آنلاین
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
نقش اقتصاد آنلاین
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
خانه آخرین اخبار

اعتصاب کاميون داران ادامه دارد
داستان دامنه‌دار تخصیص سهمیه سوخت

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
در آخرین اخبار, اسلایدر دو, انرژی
زمان مطالعه:1 دقیقه
0 0
0

سارینا سیف روزنامه نگار: اعتصاب کامیون داران در برخی شهرهای ایران از هفته‌های گذشته در جریان است. کاهش سهمیه سوخت کامیون داران و افزایش هزینه‌های آنها از عوامل مهم اعتصاب گزارش شده است.

کامیون داران طی هفته‌های گذشته در استان‌های فارس، تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام و خراسان رضوی دست به اعتصاب زده‌اند. گفته شده در صورت ادامه اعتصاب کامیون داران، فرایند بارگیری برخی صنایع و ساخت‌وسازها ممکن است دچار مشکل شود.

طی سال‌های گذشته نیز گزارش شده بود با اعتصاب کامیون داران، قیمت برخی اقلام بالا رفته و بارگیری صنایع با مشکل مواجه شده بود. طبق بررسی‌های انجام‌شده، بیشتر اعتصاب‌ها از سوی رانندگان کامیون کمپرسی انجام شده است.

گفته می‌شود سه مشکل اصلی و اساسی رانندگان که درخواست رسیدگی به آن را از طریق مدیران و مسئولان مربوطه دارند به شرح زیر است:

میزان سوخت ناوگان کامیون داران، مصرف سوخت ماهانه آنها را تأمین نمی‌کند. در برخی موارد گفته شده برخی از کامیون‌ها، همین سهمیه اندک سوخت را هم به‌درستی دریافت نمی‌کنند.

بعضی از رانندگان به دلیل به حد نصاب نرسیدن بارنامه، برای تمدید بیمه و کارت هوشمند دچار مشکل شده‌اند.

افزایش هزینه قطعات و لوازم یدکی مصرفی از قبیل لاستیک تناسبی با نرخ کرایه‌ها نداشته و تأمین هزینه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سهمیه سوخت خودروهای سنگین در سیستان و بلوچستان کاهش چشمگیری داشته است و سهمیه کامیون‌داران کفاف یک هفته را هم نمی‌دهد. به گفته کامیون دارانِ حمل گندم ایرانشهر، سه ماه است که فقط مقدار محدودی از سوخت کامیون‌ها شارژ شده است و این افزایش سوخت کفاف نیاز مصرفی آنها را نمی‌دهد. آن‌ها در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت، بار گندم را تخلیه نکرده و دست به اعتصاب زده‌اند.

گفته می‌شود اعتصاب کامیون داران منطقه‌ای بوده و سراسری نشده است. اکثر اعتراضات به دلیل هزینه‌های سنگین و از طرف دیگر درآمد پایین انجام شده و کامیون داران به اختلاف هزینه و درآمدشان اعتراض دارند.

شایان ذکر است طبق پیگیری‌ها، بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل شیراز موضوع اعتصاب را انکار کرده‌اند. اما بنا بر پیگیری‌های صورت‌گرفته موضوع اعتصاب کامیون داران در سیستان و بلوچستان تأیید شده است.

به گفته منابع آگاه، علت اصلی اعتصاب، مشکل کمبود سوخت است. سهمیه سوخت فقط مصرف 20 روز کامیون داران را پوشش می‌دهد و آنها مجبورند 10 روز باقی‌مانده ماه را در خانه بمانند تا سهمیه گازوئیل‌شان شارژ شود.

همچنین کرایه‌های کامیون داران نسبت به هزینه‌های استهلاک بسیار پایین عنوان شده است. گفته شده بیشتر مبلغ کرایه حمل بار ماشین‌های سنگین به هزینه‌های سوخت و استهلاک این ماشین‌ها اختصاص پیدا کرده است. تاکنون نیز هیچ بهبودی در وضعیت سوخت کامیون داران گزارش نشده است.

سهمیه سوخت؛ علت اعتصاب کامیون داران

سید جلال موسوی، نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور، در گفت‌وگو با ایلنا درباره اعتراض برخی از کامیون داران اعلام کرد: «اعتراض اخیر کامیون داران محدود و خودجوش بوده و اطلاعی از جزئیات آن ندارم. اقدام هماهنگ با صنف و تشکیلات نبوده است اما آنچه مشخص بوده اینکه منشاء اصلی این اعتراضات و نارضایتی‌ها موضوع سوخت است.»

او درباره تورم‌زا بودن افزایش دستمزدها و افزایش کرایه حمل اذعان کرد: «مگر افزایش جزیی کرایه حمل بار و دستمزد راننده چقدر روی تورم تأثیر می‌گذارد؟ آن عامل مهم و مؤثر در افزایش نرخ تورم، نرخ دلار است که همواره در حال افزایش بوده نه افزایش جزئی دستمزد راننده کامیون.»

موسوی با اشاره به افزایش هزینه‌های رانندگان ادامه داد: «اردیبهشت سال گذشته یک جفت لاستیک را 24 میلیون و 500 هزار تومان می‌خریدیم اما در همان سال گذشته در اسفندماه قیمت همین لاستیک به 32 میلیون و 800 هزار تومان رسید، این در حالی است که نرخ کرایه نه‌تنها افزایش پیدا نکرد بلکه با کاهش بار کمتر هم شد.»

او با بیان اینکه از همان دو سال گذشته که پایه سوخت 2000 لیتر را قطع کردند اعتراض و گلایه‌های رانندگان شروع شد گفت: «با قطع پایه سوخت، میزان ارائه سوخت را پیمایش و اعلام کردند اما تردد پرت رانندگان را محاسبه نکردند. برای مثال در مسیر حمل بار اراک-تهران در سمنان بارگیری می‌شود اما سمنان در بارنامه ثبت نمی‌شود و آن مسیر برای راننده محاسبه نمی‌شود و این میزان سوخت در پیمایش نمی‌آید.»

تگ ها: اعتصاب کامیون دارانسهمیه سوختکاهش سهمیه سوخت کامیون داران
مطلب قبلی

فرار از مسئولیت در تعیین دستمزد

مطلب بعدی

عامل اصلی ناترازی بنزین در کشور

روزنامه نقش اقتصاد

روزنامه نقش اقتصاد

مطلب بعدی

عامل اصلی ناترازی بنزین در کشور

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار روز

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

۱۱ تیر ۱۴۰۴

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

۱۱ تیر ۱۴۰۴

شرکت‌های ایلان ماسک قربانی دعوا با ترامپ می‌شوند؟

۱۱ تیر ۱۴۰۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

۱۱ تیر ۱۴۰۴

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

۱۱ تیر ۱۴۰۴
قبلی بعدی

آخرین اخبار اقتصادی

آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بسته شد/ پروازهای فرودگاه امام(ره) و مهرآباد همچنان لغو است

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

براساس اعلام وزارت راه، آسمان مرکز و نیمه غربی کشور به روی پروازهای عبوری بین‌المللی بسته شد و لغو پروازهای...

خدمات حضوری بانک سپه از سر گرفته شد/ در تلاشیم طی 48 ساعت آینده ارائه خدمات غیر‌حضوری امکان‌پذیر شود

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

دکتر پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از برقراری مجدد ارائه خدمات حضوری این بانک...

بخشودگی جرایم تأخیر مشتریان بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

جرایم تأخیر مشتریان اعتباری بانک سپه از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه سال جاری در راستای پویش...

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بازگشت صنایع آسیب‌دیده به چرخه تولید با طرح حمایت از تولید

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین و اجرای طرح جامع ''حمایت از تولید'' برای جبران خسارات صنایع آسیب‌دیده در...

شکستن رکورد مصرف ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در زمان جنگ

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۱ تیر ۱۴۰۴
0

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تدابیر هوشمندانه و تلاش شبانه‌روزی ۱۶۰ هزار نیروهای عملیاتی در...

قبلی بعدی

گزارش ویژه

صادرات فرش ایران از 2 میلیارد دلار  به40 میلیون رسید ؛ افول صادرات فرش ایرانی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

سمیه رسولی:  صادرات فرش دستباف ايراني که زماني ميليارد دلاري بود و بازارهاي جهاني را تسخير کرده بود، حالا به...

«نقش اقتصاد» به بررسی تاثیرات افزایش نرخ خوراک گاز بر صنعت پتروشیمی پرداخت تیغ دو لبه بر گلوی صنعت پتروشیمی

توسط آقای دیانی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴
0

محمد جواد خلیلی:  در حالي که صنعت پتروشيمي ايران به عنوان يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي کشور با پتانسيل عظيم...

«نقش اقتصاد» در گفتگو با یک کارشناس، چالش‌ها و راهکارهای سقوط صادرات نفت ایران را بررسی کرد روزگاه تیره طلای سیاه ایران

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی: کاهش شديد صادرات نفت ايران به زير 1.5 ميليون بشکه در روز، زنگ خطر بزرگي براي اقتصاد کشور به...

کشمکش بین دولت و خودروسازان بر سر افزایش قیمت بالا گرفت زمزمه های گرانی خودرو در جاده مخصوص

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

بازار خودرو در رکود است و دو خودروساز درخواست افزايش قيمت داده‌اند؛ اما اين تصميم در شرايط فعلي با ابهامات...

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل ریزش اخیر بورس و چشم‌انداز آتی آن پرداخت بازار سرمایه در چاله تنش‌های سیاسی

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۱۹ خرداد ۱۴۰۴
0

هیوا زارعی:  بورس تهران در روزهاي اخير شاهد ريزش‌هاي سنگين و فرسايشي بوده که اعتماد سرمايه‌گذاران را به شدت متزلزل...

قبلی بعدی

گفت و گو

آخرین اخبار

در گفتگو با نایب‌رئیس اتحادیه املاک معضلات یک پدیده نوظهور در بازار مسکن واکاوی شد اجاره پشت‌بام آخرین چاره خانه به دوشان

توسط روزنامه نقش اقتصاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
0

فروش و اجاره پشت‌بام معضلي است که مي‌تواند خسارات جدي براي افراد و جامعه به همراه داشته باشد. نايب‌رئيس اول...

یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با «نقش اقتصاد»: نظام ارباب و رعیتی بر بازار مسکن حاکم است

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگو با یک اقتصاددان تحولات آتی بازار مسکن واکاوی شد رکود نگران کننده در بازار مسکن

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

در گفتگوی «نقش اقتصاد» با یک کارشناس بررسی شد: تبعات معاملات تهاتری بر اقتصاد کشور

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

«نقش اقتصاد» در گزارشی به عوامل سقوط رشد نفت و پیامدهای آن بر اقتصاد ایران پرداخت حرکت اقتصاد ایران در مسیر ناهموار

۱۳ خرداد ۱۴۰۴
قبلی بعدی
نقش اقتصاد آنلاین

پایگاه تحلیلی – خبری نقش اقتصاد آنلاین از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و همواره در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بالاخص بخش اقتصادی در تلاش است.

دسترسی سریع

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • استعلام کارت سوخت
  • نرخ ارز و طلا
  • استعلام خلافی خودرو
  • سابقه بیمه
  • ارز دیجیتال

مجوزها

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

ورود
بدون نتیجه
نمایش تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • ایران و جهان
  • اقتصادی
    • اقتصاد کلان
    • انرژی
    • بورس
    • بانک و بیمه
    • صمت
    • خودرو
    • مسکن
  • شهرستان
  • فناوری
  • جامعه
  • گردشگری
  • ورزشی
  • کافه کتاب
  • طنز

تمامی حقوق متعلق به نقش اقتصاد آنلاین می باشد

به نسخه موبایل بروید