آسفالت آزادراه‌های (قم-کاشان-نطنز-اصفهان) و (زنجان-تبریز) جانی دوباره می‌گیرند

0
96

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت آزادراه‌های مهم و استراتژیک «قم-کاشان-نطنز-اصفهان» و «زنجان-تبریز» در روزهای پایانی دولت سیزدهم، شرایط تردد ایمن کاربران جاده‌ای در این آزادراهها فراهم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رضا اکبری معاون راهداری این سازمان اظهار داشت: با توافقات انجام شده در ماه‌های اخیر و اخذ مجوزهای اولیه قانونی لازم، مشکل اعتباری و موانع قانونی بهسازی آزادراه های مهم و استراتژیک قم-کاشان-نطنز-اصفهان و آزاد راه زنجان-تبریز مرتفع شد و عملیات بهسازی و روکش آسفالت با دستور وزیر راه و شهرسازی و با تامین 3500 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.
وی اظهار داشت: پس از انجام مطالعات فنی بهسازی، آزاد راه زنجان-تبریز حدفاصل عوارضی زنجان تا تقاطع ایل-گلی تبریزبه طول کلی 280 کیلومتر به پنج قطعه تقسیم شد که سه قطعه آن به طول 195 کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و دو قطعه آن به طول 85 کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان زنجان واقع است.
معاون راهداری خاطرنشان کرد: با تصویب مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مبلغ 1500 میلیارد تومان جهت بهسازی این آزاد راه از سوی این سازمان درنظر گرفته شده تا به‌عنوان سرمایه گذار جدید و شریک سرمایه گذار کنونی، عملیات بهسازی را آغاز کند که عملیات اجرایی آن هم اکنون با فراهم شدن شش اکیپ اجرایی از دو سمت زنجان و تبریز آغاز شده و مطابق برآورد انجام شده، بهسازی کامل این آزاد راه برای یک دوره طرح 12 ساله به 3000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مابقی آن از طریق سرمایه گذار کنونی طی سال‌های آتی تامین خواهد شد.
وی افزود: به منظور بهسازی و روکش آسفالت دو آزاد راه استراتژیک قم-کاشان و کاشان-نطنز-اصفهان، با تصویب مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده¬ای، مبلغ 2000 میلیارد تومان جهت بهسازی این دو آزاد راه به ازای هر آزاد راه 1000 میلیارد تومان از سوی این سازمان درنظر گرفته شد تا بعنوان سرمایه گذار جدید و شریک سرمایه گذاران کنونی، عملیات بهسازی را آغاز کند.
اکبری با بیان این که عملیات اجرایی این پروژه نیز با پیش بینی دو اکیپ اجرایی از سمت قم و اصفهان آغاز شده، افزود: این تعداد اکیپ ظرف یک هفته آتی به شش اکیپ افزایش خواهد یافت، هم اکنون نیز با احتساب اکیپ‌های اجرایی سرمایه گذار اولیه، چهار اکیپ در آزاد راه‌های مذکور مشغول به کار هستند و مطابق برآورد انجام شده، بهسازی کامل این دو آزادراه برای یک دوره طرح 10 ساله به 4700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مابقی آن از طریق سرمایه گذاران کنونی طی سال‌های آتی تامین خواهد شد.
به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیش‌بینی می شود بخش اعظم خرابی‌های این آزاد راه‌ها تا قبل از فرارسیدن فصل سرما در سال جاری مرتفع و سطح سرویس قابل قبولی جهت تردد ایمن و روان کاربران جاده ای فراهم شود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید