نگاه کمرنگ دولت و مجلس نسبت به اصناف

0
60

زینب فدایی روزنامه نگار: رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این که نگاه دولت و مجلس نسبت به اصناف کمرنگ است گفت: زمانی که قوانینی در مجلس تصویب می‌شود اصناف را نمی‌بینند، با عجله تصویب می‌شود و با عجله اجرا می‌شود که این قوانین تصویب شده مشکلات را که حل نمی‌کند.

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر به «نقش اقتصاد» گفت: سوالی که نزدیک انتخاب از اصناف و مردم جامعه و آحاد ملت نسبت به آینده کشور و این که رییس جمهوری که در آینده قرار است از میان نامزدها انتخاب شود با مشارکت با مردم چه شرایطی را بوجود بیاورد که شاهد تغییرات باشیم. وی افزود: ما خیلی مشکلات از سالهای قبل داریم که هنوز به صورت جامع و کامل برطرف نشده است. از رییس جمهور جدید هرکس که باشد می‌خواهیم که رویکرد خود را نسبت به اصناف، صنعت و به ویژه صنف طلا و جواهر تعییر کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: اگر می‌خواهیم شکوفایی ببینیم مستلزم یک برنامه درازمدت نسبت به حوزه اقتصادی کشور و مشکلاتی که در رابطه با اقتصاد داریم. بذرافشان گفت: زمانی که قوانینی در مجلس تصویب می‌شود اصناف را نمی‌بینند، با عجله تصویب می‌شود و با عجله اجرا می‌شود که این قوانین تصویب شده مشکلات را که حل نمی‌کند یکسری قوانینی دست و پاگیر مثل سامانه جامع تجارت در حوزه صنعت باعث می‌شود که نگاه اصناف و آینده اصناف نسبت به فعالیت اقتصادیشان کم شود و این مستلزم یک رویکرد جدید است.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مردم چه کسانی هستند همین اصناف کشور هستند که باید از آنها دعوت شوند و به صورت تخصصی و فنی از ظرفیت‌هایی که اصناف و حوزه صنعت ما دارند اطلاعات آنها گرفته شود و با جلسات تخصصی نسبت به آینده اقتصادی کشور و اصناف کشور برنامه ریزی کنند.

بذرافشان افزود: اصناف و مردم جامعه باید یک آرامش خیال داشته باشند که در دوره‌های گذشته این اتفاق نیفتاده است. رویکردی جدید از دولت و مجلس می‌خواهیم. امروز خیلی از مردم ما از نظر اقتصادی و معیشت دچار مشکل هستند که با یک برنامه ریزی دقیق باید این مشکلات حل شوند.

وی با بیان این که ما در بخش اصناف حرف داریم گفت: در دهه گذشته برای بخش صادرات، تولید، اشتغال زایی و ارزآوری برنامه ریزی شده است. چرا از این ظرفیت‌ها و پتانسیلی که در حوزه این صنعت و اصناف وجود دارد به طور کامل و جامع استفاده نمی‌شود. نگاه دولت و خانه ملت نسبت به اصناف کمرنگ است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: نیازمند آماده سازی بسترها نسبت به آینده اقتصادی اصناف هستیم و بعد یکسری قوانین و سامانه‌های جدید را ایجاد کنیم. سامانه جامع تجارت باعث شده صنعت ما طی سال‌های گذشته از لحاظ اقتصادی کاهش تقاضا و تولید پیدا کند. شرایط اقتصادی ما الان بهم ریخته است. اول باید بسترهای اقتصادی و فنی و تخصصی را آماده شود، مشکلات و موانع را برداشته شود و بعد اقدام به ایجاد سامانه‌های جدید کنیم. بذرافشان درباره اولویت‌های دولت چهارم ادامه داد: هر رییس جمهوری سرکار آمد سعی کند از وزرای با سواد و با تجربه استفاده کند. کسانی که سابقه درخشان در حوزه کلان کشور داشتند و افرادی که موفق بودند. از افراد ناکارآمد و افرادی که در زمان مسوولیت خود ناکارآمد بودند استفاده نشود. از کسانی استفاده شود که اقتصاد کشور، شرایط اقتصادی و معیشت مردم را بتوانند تغییر دهند. از کسانی استفاده شود که در رابطه با روابط سیاسی با کشورهای دیگر تعامل داشته باشند و به صورت تخصصی در موضوعات ورود کنند. وی گفت: باید در کشور جوانگرایی را رواج دهیم. کسانی که خروجی خوبی ندارند نباید در اداره کشور استفاده شود. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا شاهد شکوفایی و تغییری که مردم آن را احساس کنند. رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره پرداخت یارانه به مردم و اینکه کمکی به معیشت آن‌ها می‌کند افزود: زمانی نقش داشت الان هیچ نقشی نمی‌تواند داشته باشد. با تورم و افزایش قمیتی که داریم و محدودیتی برای یکسری افراد جامعه شده است نقش خاصی در رابطه با شرایط اقتصادی مردم داشته باشد. با توجه به این تورم یارانه خیلی افزایش پیدا نکرده است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید