معاون اول روحانی وزیر نفت خوبی می‌شود

0
47

حسین میرافضلی کارشناس انرژی:وزارت نفت مهمترین وزارتخانه و مرکز اقتصادی ایران است این وزارتخانه منبع اصلی تأمین ارز کشور و موتور محرک صنایع و حمل و نقل و اقتصاد ملی است. کوچک‌ترین ضعف، کاستی و ریسک در انتخاب در گزینش وزیر نفت عواقب سنگین و جبران ناپذیری برای نسل کنونی و نسل‌های آینده به دنبال دارد.به دلایل زیر دکتر اسحاق جهانگیری مناسب‌ترین گزینه برای راهبری وزارت نفت و دارای شرایط ذکر شده توسط رهبر معظم نظام از جمله امین، صادق، متدین و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی است.دکتر اسحاق جهانگیری متولد بهمن ماه سال 1336 در شهرستان سیرجان است. پدر وی کارگر معدن کرومیت اسفندقه بودند. دکتراسحاق جهانگیری دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مدیریت مدیریت صنعتی از دانشگاه علوم تحقیقات است.آقای جهانگیری فعالت اجرایی خود را از جهاد سازندگی استان کرمان آغاز نمود و ریاست این سازمان را درآغازین سالهای تأسیس بر عهده داشت. وی از سال 1363 تا 1371 به عنوان نماینده جیرفت در مجلس شورای ملی فعالیت نمود از سال 1371 تا 1376 به عنوان استاندار استان اصفهان خدمت نمود.وی از سال 1376 تا 1379 وزیر معادن و فلزات و از 1379 تا 1384 به عنوان وزیر صنایع و معادن خدمت نمود. وی از سال 1392 تا سال 1400 معاون اول رئیس جمهور ایران بود. برادر ایشان محمد به همراه شهید چمران در جنگ‌های نامنظم ابتدای جنگ به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

رشد پلکانی از کارشناسی تا معاون اول رئیس جمهوری طبق توضیحات فوق ،  نیاز دولت به مدیر کارآزموده و قابل اعتماد و عدم فرصت دولت دکتر پزشکیان برای سعی و خطا،  آشنایی عمیق دکتر جهانگیری به مشکلات کشور خصوصاً حوزه انرژی و ناترازی ها،  توان مدیریت راهبردی وزارت نفت و ارتقاء سطح این وزارتخانه،  توان بازیابی نقش ایران در اوپک به عنوان یکی از بنیانگذاران اوپک،  توان جذب سرمایه گذاری خارجی جهت توسعه میادین مشترک،  اثبات اهل تعامل و پاکدست بودن طی 45 سال گذشته،  از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی، قدرت همگرایی بین همه ظرفیت‌های مدیریتی و اجرایی از بالاترین تا پائین ترین سطوح مدیریتی و تجربی فعال در این حوزه

قدرت و توان علمی و اجرائی جهت حل معضل ناترازی های انرژی و هماهنگ نمودن همه وزارتخانه به عنوان وزیری که بر همه وزرا ارشدیت دارد و به اهداف و برنامه‌های دکتر پزشکیان اعتقاد عمیق و راسخ دارد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید