دکتر کنعانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نقش اقتصاد »عنوان کرد: رفع تورم و مشکلات معیشتی دغدغه اصلی مردم

0
44

محبوبه بیدکی روزنامه نگار: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بنده معتقدم وزیر اقتصاد دارای تجربه و تخصص لازم برای این منصب است گفت: قطعاً رفع مشکلاتی از جمله مهار تورم، افزایش ارزش پول ملی و از بین بردن تحریم‌ها با ارائه طرح و برنامه‌های صحیح و استفاده از دیدگاه‌های متخصصین اقتصادی ممکن خواهد بود و منجر به بهبودی شرایط جامعه اقتصادی، رشد و توسعه کشور خواهد شد.

دکتر وحید کنعانی نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح و برنامه‌های وزیر اقتصاد دولت چهاردهم، به «نقش اقتصاد» گفت: در واقع وزیر اقتصاد در برنامه‌های خود برای بهبود رشد و توسعه، اصلاح سیاست‌های اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال، توسعه صادرات و همچنین بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی و افزایش تعامل بین دولت و مجلس راهکارهای مثبتی را ارائه داد که با توجه به تجربه و دانش ایشان، قطعاً این طرح و برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی خواهند شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس دوازدهم تاکید کرد: بنده معتقدم که دکتر همتی دارای شخصیت متخصص و کارآمدی است که سالیان سال در بانک مرکزی، بیمه مرکزی و بانک‌های دیگر مدیر عامل بوده و تجربه و تخصص کافی را برای مدیریت این وزارتخانه دارد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر توانمندی و کارآمدی وزیر اقتصاد، افزود: در واقع این وزارتخانه به نوعی با اقتصاد و معیشت مردم در ارتباط است و بی‌تردید باید شخصی سکان اداره آن را بر عهده گیرد که توانمند و کارآمد باشد، قطعاً با تلاش و تجربه‌ای که دکتر همتی در زمینه‌های بانکی و مدیریتی داشته، می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و تحقق اهداف امورد نظر کمک کند تا همکاری‌ها به رونق تولید و شکوفایی اقتصادی کشور منجر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اشاره به کفایت و ترکیب وزرای دولت چهاردهم یادآور شد: در واقع ترکیب و کفایت وزرای دولت چهاردهم به عنوان دولت وفاق ملی برای تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور بسیار اهمیت دارد. امیدواریم که با همکاری و حمایت مجلس و دولت، مشکلات کشور به نحو احسن برطرف و طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر اقتصاد با ارائه برنامه‌های مدون و استفاده از متخصصان اقتصادی، می‌تواند کاهش تورم، افزایش ارزش پول ملی و مشکلات معیشتی مردم را بهبود بخشد. تصریح کرد: بدیهی است که دکتر همتی با ارائه برنامه‌هایی همچون مهار تورم، رفع ناترازی بانک‌ها، افزایش ارزش پول ملی، حل مشکلات معیشتی مردم، کاهش تحریم‌ها با همکاری نظام و دولت و همچنین با حمایت نمایندگان، بکار گیری متخصصان و کارشناسان اقتصادی اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با بیان اینکه بنده معتقدم وزیر اقتصاد دارای تجربه و تخصص لازم برای این منصب است، ادامه داد: قطعاً رفع مشکلاتی از جمله مهار تورم، افزایش ارزش پول ملی و از بین بردن تحریم‌ها با ارائه طرح و برنامه‌های صحیح و استفاده از دیدگاه‌های متخصصین اقتصادی ممکن خواهد بود و منجر به بهبودی شرایط جامعه اقتصادی، رشد و توسعه کشور خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم دکتر همتی را فردی کارآمد برای وزارت اقتصاد دانست و اظهار داشت: در واقع نمایندگان بر این عقیده هستند که با وزارت آقای دکتر همتی اداره کشور به خوبی پیش می‌رود و دغدغه مردم در خصوص تورم، مشکلات اقتصادی و شرایط معیشتی با ارائه راهکارهای مناسب ایشان برطرف خواهد شد.

وی ضمن اشاره به فراهم هوردن زمینه‌های مساعد برای رفع مشکلات اقتصادی، تاکید کرد: در واقع با انتخاب یک وزیر اقتصاد متعهد و متخصص، مسائل اقتصادی کشور بهتر و با دقت‌تر مدیریت می‌شود که با فراهم آوردن زمینه‌های مساعد می‌تواند برای رفع مشکلات اقتصادی به بهترین شکل ممکن تلاش کند و نتایج قابل دست‌یابی داشته باشد.

کنعانی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در کنار وزرای دولت چهاردهم خواهد بود و از آنان حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: بی تردید به منظور حل مسائل و مشکلات مردم و تحقق اهداف اقتصادی کشور رئیس مجلس و نمایندگان متعهد به رعایت قوانین، تأمین اعتبارات برای پیاده‌سازی برنامه‌ها و طرح‌های اقتصادی هستند و با هر رأی اعتماد، نمایندگان متعهد می‌شوند که با همکاری دولت دغدغه‌ها و مشکلات مردم را برطرف کنند تا وفاقی که در دولت آقای پزشکیان ایجاد شده هم در دولت و هم در مجلس عملی شود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید